Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-14, 10:17   #141
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!

Min eldste var på en ukes leir ved fylkesgrensen for et halvt år siden og det var HELT FANTASTISK. De gledet seg i halvannet år, hadde det kjempegøy mens de var der og snakket ikke om annet etterpå.

De hadde elendig skiføre, gikk litt på skøyter, pilket, tente bål hver dag, vasket og hadde kjøkkentjeneste, lekte skole fra gamle dager og var ute hele dagen. Så uendelig mye bedre enn å sope rundt i London en diger gjeng og stå i kø for musikal, Tussaud, Big Ben og London Eye. London er kjekt, men spesielt mye mer enn eldstemann og en venninne eller to hadde jeg ikke giddet å ha ansvar for. Det er en STOR by, der det kan være vanskelig å ha kontroll.

Gammel 22-08-14, 10:18   #142
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det sto noe om konglesamling.

For å være mer alvorlig - slik jeg oppfatter det skulle resten av pengene samles inn gjennom elevenes arbeid på ulike måter.

I tillegg kommer lommepenger, vil jeg tro.

Det leserinnlegget og noen av kommentarene er trist lesing, synes jeg. Snakk om manglende forståelse for andres situasjon.

Framleis er det snakk om ganske store summar totalt, som det er forventa at skal komme frå medelever og lokalsamfunn.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 10:19   #143
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på klassetur til London som 15-åring, og kan avsløre at de voksne mistet kontrollen fullstendig. 15-åringer på fylla alene i London? Sweet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 10:20   #144
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg var på klassetur til London som 15-åring, og kan avsløre at de voksne mistet kontrollen fullstendig. 15-åringer på fylla alene i London? Sweet.

Og jeg var på klassetur til London som 17. åring, og hadde akkurat samme erfaring.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 10:24   #145
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Det er lov å gå på trynet."

Gammel 22-08-14, 10:29   #146
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var kanskje ikke på fylla, men typen min hadde enerom på hotellet og vi ga vekk noen musikalbilletter for å skulke unna og være alene der når jeg var 16.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 10:46   #147
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det leserinnlegget vises en komplett manglende forståelse for hva det vil si å ha dårlig råd eller slite med utfordringer som kan gjøre det vanskelig å delta. Og det er for så vidt forståelig at ikke alle foreldre klarer å se at 8000 er en umulig sum for en del barn. Det er lett å tro at alt er snakk om prioriteringer når man sitter greit i det selv eller har andre ressurser enn økonomiske å spille på. Men det er derfor det er så utrolig viktig at skolen tar ansvar for gratisskoleprinsippet. For skolen må ha kunnskap om den slags og må være den instansen som tar ansvaret for å hevde prinsippet på vegne av elevene. Synes jeg.

Dette synes jeg er en suveren oppsummering! Takk.

Gammel 22-08-14, 10:47   #148
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Barn i barneverninstitusjon/fosterhjem vil nok få dekket noe slikt, mens jeg ikke kjenner til noen ordninger for barn i asylmottak. Barn som har barnevernssak, men bor hjemme blir en skjønnsmessig vurdering - de fleste steder vil de nok ikke få innvilget økonomisk støtte til en slik tur verken hos barneverntjenesten eller NAV.

Generelt sett kan jo ikke barn i asylmottak reise ut av landet. Har vært ett par mediesaker i sommer om dette fordi barna ikke får bli med på cup blandt annet.

Dersom de bor i mottak men har opphold, går det under samme regler som NAV, at man kan søke om inntil 3000 kr i året til fritidsaktiviteter til barn. Helst kun idrett da.

Gammel 22-08-14, 10:54   #149
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

En fra gjengen jeg vanket med da jeg var rundt 17 år dro også på klassetur til London og hun våknet opp i et smug altså.
Det siste hun husker var at hun og venninnene var på pub. I etterkant ble det sagt at noen puttet noe oppi drinkene.
Prøv å si til disse verdensmesterene at de IKKE må gå gå ifra drinken sin....

Jeg er redd det blir en dyr skoletur her vi bor også. Har ikke hørt noe om hva som er vanlig å gjøre her men ting pleier å koste litt....
Det er veldig synd at alt må koste så mye. Jeg tror ikke at det er så mye samlende med å dra til London på shopping. Det blir fort klikker og er du ikke superpopulær så kan det bli trist for de som er litt utenfor.

Gammel 22-08-14, 11:10   #150
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner forsatt på kroppen lettelsen når det ble fortalt at min klasse ikke fikk reise på tur i 10.klasse.

Vi var en klasse satt sammen fra 5 forskjellige skoler og det var mye tull og bråk. Ingen lærere som orket å ta oss med. Jeg hadde uendelig lyst å reise på tur men vist veldig godt at jeg aldri kom til å få være med siden mamma ikke hadde råd. Ingen av storebrødrene mine hadde fått reist i årene før heller.

Var rett og slett en stor lettelse at vår tur ble 300kr til Go kart senteret på andre siden av byen, og pizza før vi ble kjørt hjem igjen.

På videregående reiste vi med de Hvite bussene til Frankrike/Belgia. Mamma kunne forsatt ikke betale for noe tur så jeg tok opp studielån det året. Pengene gikk til en pc, litt til setvikat og til denne turen. Så det betaler jeg på forsatt. For meg var det en ok løsning men det var jo ingen mulighet for å gjøre det når jeg var 15 og gikk på ungdomsskolen.

Mine barn går på privatskole og jeg er veldig sikker på at det er tradisjon for skoletur i 10.klasse. Til nå har alle turer vert dekket av skolen (2klassing i år). Men jeg vet det blir litt hytteturer og andre turer oppover i trinnene som ikke er dekket. Tenker at selv om det er privatskole og gratis prinsippet ikke er like sterkt så er det viktig å legge opp til aktiviteter som alle har råd til. Skolen har elever fra de fleste samfunnsklasser og barnevern. Selv om jeg har råd til å sende mine barn på en sånn tur så sitter følelsene fra min egen barndom sterkt i. London kan ungene oppleve med oss foreldre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 11:36   #151
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er så glad for at slikt ikke er praksis her. Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort å kjøre slike opplegg.

Hvor mange er det som deltar fra klassen, anslagsvis?

Her kjøres det lignende opplegg, fredsreisetur, 7000 kroner pr. hode. Foreldre blir med som anstand, lærer ble ikke invitert med/betalt for, pga. at de begynte å samle inn penger i november i fjor... Reisen skal foregå i høstferien, rundt 60% av elevene skal reise.

Nå er det slik at de fleste ungdommene hadde konfirmasjonsleir i juni. Den kostet 3500+lommepenger+evt. utstyr man måtte ha. De skulle sove i telt på denne leiren (som de skulle skaffe selv). Deretter har vi konfirmasjon i nå i september. Det er også dyrt!

Jeg sa til vår gutt at om han skulle på tur, så måtte han tjene alle pengene selv. Dermed sa han at han ikke ville være med, siden de ikke har hatt mer enn noen få dugnader og nok ikke har tjent inn halvparten av turen engang. Restbetaling på turen skjer i disse dager og her er hver mann sin egen herre. Ingen felles pott, det du har solgt for/jobbet for, det er ditt, så Ola kan ha tjent inn hele turen, mens Trine må betale hele selv.

Han er ikke lei seg for at han ikke skal reise. Vi har "råd" til å sende han, men jeg synes rett og slett det blir veldig mye penger ut på noen få måneder.

Første prisen som ble presentert var 3500 kr. Noe de oppriktig trodde på. Den endelige prisen er på 7000 og ikke alle måltider er dekket.

Det var stor splittelse i foreldregruppa ang. denne turen, men det var noen foreldre som kjørte veldig på for å ha en polenreise.

Vi andre var mer på å arrangere en billigere tur i nærområdet, men dette ble nedstemt.

Sist redigert av Señora : 22-08-14 kl 11:46.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 12:01   #152
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi var 2 uker(!!!) i franske alper da jeg gikk i 9. klasse - og jeg kan ikke for mitt bare liv huske hva dette kostet, men hele franskklassen reiste. Vi kjørte buss fra Oslo - Val d´Isere t/r, så turen ble jo rimeligere bare der, og mye tid gikk med til nettopp kjøring. Men du verden for en opplevelse det var. Dog er jeg rett sikker på at vi hadde hatt en minst like fin tur med buss eller hva nå hjemme i Norge. Vi hadde jo også flere småturer til f.eks Sverige der en i klassen hadde hytte, så vi var på langhelger og løp rundt i de svenske skoger, badet og hadde i grunnen mange slike "nesten som leirskolen"-turer jeg husker tilbake på med stor glede.

Jeg skal søren meg spørre mamma om hun kan erindre hva det kostet å reise til alpene den gangen, hadde vært litt interessant egentlig. Når jeg tenker på det så var det jo virkelig et overflott opplegg på slutten av 90-tallet og det kostet helt sikkert hugg.

Var 1 uke i Brüssel og omegn på videregående. Kan ikke huske hva det kostet nøyaktig, men mener det var et sted mellom 4-5k, vi busset da også. Da husker jeg derimot at jeg måtte spinke og spare en hel del selv, og gjøre ekstra oppgaver hjemme, samt at vi hadde flaskeinnsamling, vaffelsteking og andre dugnadsoppgaver etc. Mamma og pappa hadde slett ikke mulighet til å bre om seg med lapper sånn uten videre, overhode ikke. Men jeg var allikevel heldig, for de klarte alltid å finne en måte å finansiere turer og ulike ting på, selv om det var trangt. De har nok strukket seg langt lenger enn jeg noen gang kan forestille meg. I dag er den økonomiske situasjonen en helt annen, men jeg husker altfor vel hvordan det var å leve i en familie der det slett ikke var noen selvfølge med Levis og Converse eller noe av det andre "alle de andre barna" hadde for den sakens skyld, eller at man bare kunne reise avgårde sånn uten videre. Vi var aldri på tur til utlandet vi, foruten 3-4 årlige turer med fergen opp og ned til hhv København og Kiel. Første gangen jeg satt på et fly var jeg 16 år, da reiste jeg for første gang til utlandet sammen med foreldrene mine helt "på årntli" føltes det som, til London. Før det hadde vi bare vært i Sverige stort sett, samt DK og Tyskland på disse båtturene da, samt én gang i Spania - det var i 1992, under OL i Barcelona; jeg og mamma kjørte t/r Malaga sammen med min tante og onkel den sommeren og husker bl.a trailerstreiken som en stor utfordring på veiene, hvor ulevelig det var å sitte i bil i 40 grader og ellers hvor fantastisk det var da vi kom litt sørover i Frankrike og jeg så en ekte palme for første gang i mitt liv osv osv. Nei, det er jommen ingen selvfølge. Men det var en avsporing ...

I klassen til min eldste er vi en liten gjeng mødre som har tatt initiativ til litt ulike opplegg med klassen; vi har blant annet hatt en Halloween-fest i oktober og en "disconight" nå på vårparten. Da har vi tatt 50,- pr. elev for innkjøp av mat og drikke og eventuelle remedier, samt opplyst om at overskudd går i klassekassen. Mener vi formulerte noe om at alle var velkomne uavhengig av om de betalte eller ikke, forøvrig. Det har vært en kjempesuksess så langt!

Nå er vi flere mødre fra den klassen som også har barn i årets 1. klasse. så vi har alt snakket om å prøve det samme i den klassen også. Det er liksom ikke så mye mer som skal til for at barna skal få opplevelsen av "å gjøre noe annet" og ha det gøy.

Gammel 22-08-14, 12:03   #153
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ideen om selvbetjent cafe tidligere i tråden her var for øvrig genial!! Funker det i praksis? Også når barna forsyner seg selv?

Gammel 22-08-14, 14:31   #154
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Her er opplegget slik:
1 ukes busstur til polen for se konsentrasjonsleirene (lærerik tur, til tider).
Turen legges til høstferien.
Egenandelen er 6700 kroner, som kan tjenes delvis inn ved dugnader (blant annet nedvask av båter) og salg av fisk.
Alle unger skal ha med en foresatt.
Foresatt betaler det samme som ungene.
Det er selvsagt helt frivillig, og ikke skolens opplegg.
Lærerne inviteres med, og blir betalt for av "komiteen"/foreldrene.

Selge fisk er OK her i huset, nedvask etter jobben orker jeg ikke.
Jeg var (økonomisk) glad for at turen er i høstferien, for det ville vært dyrt å ta en uke permisjon uten lønn.

Så hver familie må betale 13400 kr for en skoletur, og i tillegg det man taper på å ta fri fra jobben, hvis man i det hele tatt får det?

Det er det verste jeg har hørt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 14:54   #155
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så hver familie må betale 13400 kr for en skoletur, og i tillegg det man taper på å ta fri fra jobben, hvis man i det hele tatt får det?

Det er det verste jeg har hørt.

Ja. I tillegg til lommepenger og matpenger til måltidene som ikke er inkludert.

Gammel 22-08-14, 14:55   #156
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hårreisende.

Gammel 22-08-14, 15:01   #157
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Ja. I tillegg til lommepenger og matpenger til måltidene som ikke er inkludert.

Hårreisende. Jeg hadde ikke betalt den summen, både i solidaritet for andre, men også fordi jeg ikke er interessert i år bruke 13400 kr pluss mat og lommepenger og en ferieuke på dette, selv om vi bruker veldig store summer årlig på å reise. Det hadde ikke vært verdt det for oss, rett og slett.

Mulig det er lett for meg å si, for jeg har et barn som ikke er interessert å delta på klaseeturer fordi hun ikke tør å overnatte borte og pga dårlig klassemiljø. Men jeg har også et korpsspillende barn, og der tror jeg at jeg kommer til å strekke meg langt når det etterhvert blir aktuelt med korpsturer.

Gammel 22-08-14, 15:19   #158
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hyacinth, vet ikke hvor gammel barnet ditt er men en i klassen til eldstemann var på korpstur til Island en hel uke etter skoleslutt i fjor sommer. Det koster nok litt det så gled deg.

Det har blitt veldig dyrt, dette. Da jeg sluttet på Uskolen knirk, så dro vi på kanotur ved Vannsjø ved Moss. Funket det også.

Gammel 22-08-14, 15:21   #159
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hyacinth, vet ikke hvor gammel barnet ditt er men en i klassen til eldstemann var på korpstur til Island en hel uke etter skoleslutt i fjor sommer. Det koster nok litt det så gled deg.

Ja, men jeg gleder meg også. De drar alltid en uke, og de har vært i Spania og i Ungarn. Jeg betaler korps med glede. Det er viktig for meg og for ham. Det er noe helt annet med en skoletur, synes jeg.

Gammel 22-08-14, 15:24   #160
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Turer i forbindelse med hobbyer og private aktiviteter er noe ganske annet enn skoleturer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.