|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
koko
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjen
Jeg tror ikke sutringen hans er så mye å tenke på at skal gi mening på noe vis.
![]() |
#142 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenSynes det er helt greit at ABB får prøvet saken sin i retten, men synes også media kunne spart oss for all infor de føler at de måååå legge ut sammen med bilder han han.
![]() |
#143 |
Bedreviter
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenAftenpodden (Aftenpostens ukentlige podcast) hadde en veldig bra refleksjonsrunde på hvorfor og hvordan de har dekket rettssaken. Anbefales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJa, den var fin, tally! Interessant at det var så mye diskusjon internt også.
![]() |
#148 |
Bedreviter
|
Hun er veeeldig høyre-høyre, men jeg syns de lager god radio. Jeg har ikke noe i mot å høre folk med andre meninger diskutere, så lenge de bruker intelligente argumenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenHaha, jeg som ble så glad for at tally hadde gitt Aftenpodden en ny sjanse!
![]() |
#150 |
Glamorøs
|
Jeg endret det til at jeg ikke liker Aftenpodden, jeg følte for å gå mindre på person. Det har ingenting med at jeg ikke er enig med Eilertsen (selv om jeg nesten aldri er det), Sørheim er jo leftie, men jeg liker verken produksjonen eller samtalene. Jeg syns de ofte tar feil og den de hadde om barnebruder i Norge er noe av det største tullet jeg har hørt. De tok som utgangspunkt at man tillot ekteskap mellom barn og voksne og hamret løs på at dette måtte ikke venstresida tillate, når det verker er lov eller blir akseptert. De spede forsøkene på nyansering fra ordstyrer fislet ut i sanden.
![]() |
#151 |
Glamorøs
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenHva tenker dere om at dommeren har gitt ham medhold på flere av punktene? Jeg kjenner jeg er enig med Hanne Skartveit i VG:
Men også Arne Strand i Dagsavisen:
Jeg tror ikke ABB kommer til å benytte seg av sin nye rett til å henge med medfanger. Han er garantert redd dem, og det er jo faktisk ikke slik at han ikke har blitt tilbudt sosialiseringsmuligheter. De har han alle avslått.
![]() |
#152 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg tror heller ikke han har noen som helst interesse av å omgås medfanger. Han regner både dem og de fleste andre for å være under hans verdighet, og han er livredd for å få bank. Jeg er veldig irritert og overrasket over at han vant frem, for det er først og fremst kun det han er ute etter. Å sette seg i posisjon.
![]() |
![]() |
#153 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg tenker at den rause gesten det er å få anerkjent sin absolutte menneskeverd av domstolen, går ham absolutt hus forbi. Jeg tror ikke han ser at dette er raust gjort fra noen som er adskillig rausere enn ham selv, dessverre. Selv om det er akkurat det det er.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg tar for gitt at den blir anket av staten, dette er for viktig til å la tingretten få siste ord. Og jeg synes det er rart de vil ta vekk glassvegg, når gisselaksjon er noe han har flagget.
![]() |
#155 |
Introvert optimist
|
Jeg antar at det ikke regnes som sosial kontakt. Men en besøksvenn burde jo definitivt regnes som det da.
![]() |
#156 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenJeg har ikke lest dommen, bare lest om den. Så vidt jeg forstår får staten refs for å ha gjennomført ekstreme tiltak uten tilstrekkelig begrunnelse. Det er et viktig prinsipp at straff ikke gjennomføres under cowboy-tilstander, men er forankret i demokratisk bestemte prinsipper og lover. Det er ikke sikkert dette betyr at straffen er feil, men at tiltak må veies grundig mot hverandre og begrunnes. Dette er ingen seier for ABB, men for rettsstaten.
![]() |
#157 |
Panzerekstremfeminist
|
Jepp. Men han har jo en noe alternativ oppfatning av ting som skjer og sin egen betydning, så jeg går ut fra ta han neppe ser det slik selv.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Glamorøs
|
Ja, jeg er enig i begge deler. Det er ikke total isolasjon. Han har fått tilbud om en rekke sosiale tiltakk og takket nei.
Ja, jeg er enig i prinsippet, og syns det er greit at rettsaken har blitt gjennomført, jeg er bare ikke enig i dommen. Jeg syns ikke tiltakene har blitt gjennomført under cowboytilstander, og jeg syns tiltakene er godt begrunnet.
![]() |
#159 |
Sviiisj!!
|
Men er begrunnelsen godt nok dokumentert? Det er vel spørsmålet. Rettstaten må være pinlig etterrettelig på disse tingene, sånn må det jo være. Men jeg er ikke overrasket dersom staten anker! Dette er jo et tolkningsspørsmål, med viktig prinsipiell betydning.
![]() |
#160 |
Glamorøs
|
Nei, det er jo et poeng. Samtidig så syns jeg ikke dommen er veldig godt begrunnet heller.
![]() |
|
|