|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Borte
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?
Ja, ok, da forstår jeg litt bedre. Det vil si - jeg skjønner ikke helt forskjellen på en som har aversjon og en som har allergier i den sammenhengen du skisserer, men jeg skjønner perspektivet med å dele en interesse.
![]() |
#142 |
maler
|
Hvis man er veldig lidenskaplig opptatt av noe er det ikke sikkert det spiller noen rolle? Hvis livet er fjellturer blir man kanskje ikke gift med noen i rullestol heller? For min del står det på ingen måte på listen over diskvalifiserende egenskaper. Hvis jeg har noen sånn liste.
![]() |
#143 |
Borte
|
Nei, altså, det var esme som skrev at hun syns allergier var greit nok, men ikke aversjoner eller noe sånt. Jeg ville tenkt som deg, at det ikke spilte noen rolle om det var det ene eller det andre som hindret felles matopplevelser..
![]() |
#144 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Det er noe med konteksten her. Om jeg var fortvilt fordi jeg aldri fikk måltidene så hyggelige som jeg ønsket og laget en tråd for å få råd, så ville jeg blitt lei meg av x antall svar av typen "hadde mannen min vært sånn så hadde jeg kastet han ut" og "det der får du aldri til så lenge mannen din gjør sånn." |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Borte
|
Bare hvis han skjerper seg og begynner å spise fisk.
![]() |
#146 |
maler
|
![]() |
#147 |
I mål
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Hovedinnlegger skisserer et problem der jeg oppfatter at mannens fiskeaversjon er en del av problemet. Derfor svarer jeg som jeg gjør. Jeg er ikke enig i at HI lever godt med situasjonen, hvorfor la hun inn spørsmålet da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Borte
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Så HI burde kaste ut mannen og sånn sett løse alle måltidsproblemene. Jammen er folk hjelpsomme.
![]() |
#149 |
I mål
|
Nei, men mannen må jo ta ansvar for problemet som skisseres, og så lenge han tydeligvis ikke er på banen og bare gjør situasjonen vanskeligere, klarer jeg ikke forstå at det er uproblematisk at han er sånn. Dette er da noe de er medansvarlige i forhold til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?At mannen ikke spiser fisk oppfatter jeg som et av rammevilkårene her. Jeg antar at svarene ville vært hakket mer konstruktive om rammevilkåret var at mannen ikke tålte fisk? Eller burde hun kaste han ut da også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
I mål
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Uansett om mannen ikke liker eller tåler fisk, synes jeg han bør ta ansvar for en uheldig situasjon. Og det har jeg ikke inntrykk av at han gjør. Nå vet jeg ikke hvem som klager på tidspunkt for servering, men det bør i alle fall ikke være mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Mannen min kan ikke fordra sylteagurk. Er det utkastelsesgrunn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvilket forbilde kan han da være for barnet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Mother of Dragons
|
Stråmannsargumentasjon much?
![]() |
#155 |
Borte
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Jeg leser ikke HI som at mannen er problemet, men at han ikke liker fisk, HI ikke liker kjøtt og ungene bare vil ha søplemat.
![]() |
#156 |
I mål
|
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Jeg skjønner ikke hva dere som fleiper med dette mener om mannens ansvar jeg. Jeg er vant til at man sammen tar ansvar for måltider, trivsel rundt måltider og meny. Her skisserer HI at det ikke fungerer så bra hos dem, og jeg oppfatter at hun står alene mot tre som surver over meny og tid, hvorav mannen er den ene. Jeg klarer ikke synes det er ok jeg altså. Jeg hadde forventet at mannen min slutte å klage og var med på å ta grep for å løse dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sliter dere med å finne mat alle liker?Det er ikke et problem for meg å gå på Noma og tilsvarende steder sammen med min mann, ihvertfall. Vi er glade i god mat, begge to, selv om han sliter med fisken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Borte
|
Jeg skal gjerne lese over tråden igjen, men jeg finner ingen innlegg der HI skriver at hun er alene mot tre og at mannen klager.
![]() |
#159 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mannen min klager ikke i det hele tatt. De gangene vi skal ha fisk (som er 1-2 ganger i uken), så går han seg en tur. Jeg er sliten av mat - logistikken. Det hadde løst 1 av flere problemer at han liker fisk. Men det trenger ikke dere fortelle meg. Jeg ser etter løsninger. Og da er ikke svar som : "det hadde jeg aldri godtatt" et konstruktivt løsningsforslag... mannen er gjerne med å komme med løsninger. Men iom at han ikke spiser fisk er liksom ikke han så lett å komme frem til løsninger sammen med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|