|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?
Jeg kan ikke garantere at jeg får ferie når vi har bestilt. Får sikkert ikke endelig avklaring før i juni, dermed sjanser jeg på at det går bra. Det bruker å gå bra, altså. :fingerscrossed:
|
|
|
#142 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Jeg kan stort sett ta ferie når det passer for meg, må bare sørge for at enkelte oppgaver ivaretas av noen andre.
|
|
|
#143 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Jeg er student og arbeider kun som vikar, dermed styrer jeg ferier selv. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Superbasinella
|
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?
Jeg jobber ikke og mannen har fast ferie. Dvs. det ene året har han de 4 første ukene av skoleferien og neste år de 4 siste ukene. Veldig enkelt å planlegge flere år fram i tid. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
|
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Fint at det er mange som har fleksibilitet, da! Vi har ikke opplevd å ikke få ferie når vi ønsker vi heller, skal sies, men da jeg jobbet mer i daglig drift var det ikke så enkelt. Det er ikke et alternativ å stenge sjappa i juli der jeg jobber, for å si det mildt.
|
|
|
|
#146 |
|
|
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Nå har vi bestemt oss for å være på stedet vårt i Østerdalen i sommer, når jeg har fri. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
flisespikker
|
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?På min jobb får vi ikke godkjent ferien offisielt før i mai, men det har aldri skjedd at vi ikke får det vi ønsker - vi er mange nok til at det alltid er noen til stede i en gitt uke, og for de fleste av oss er det tilstrekkelig. Mannen min har nylig byttet arbeidsgiver og er mindre sikker på når han kan ta ferie, men regner med at juli er trygt nok til at vi kan bestille billetter nå.
|
|
|
#148 |
|
maler
|
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?På min jobb er ingenting bestemt før alt er bestemt. Om ferien er lønnet eller ulønnet spiller heller ingen rolle, vi må ha nok folk på jobb og riktige folk på jobb så vi har den kompetansen vi trenger til enhver tid. Jeg håper å få avklart det for mine innen 1. februar. Hvis folk vil bestille tidlig vet man stort sett at det er rimelig safe rett etter skoleslutt, da er det færrest som ønsker seg. Man er ikke spesielt smart om man satser på fri midt i juli sånn sett hos oss.
|
|
|
#149 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Her blir det 2 uker i leilighet i skjønne Nice. Gleder oss! |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Ingen har diskutert ferie på min jobb, så dermed har jeg ikke tenkt noe mer på det. Noe blir det, men når og hva vet jeg ikke.
|
|
|
#152 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Her blir det feriehus i Danmark med Legoland, Djurs, Givskud og annet gøy.
|
|
|
#153 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?En av de kjipe tingene med å ha en arbeidsledig mann, er at ferie ikke ligger i kortene. Men vi har i alle fall fått leie en leilighet gjennom kommunen jeg jobber i. Det blir rett før skolestart. Om det blir noe annet får vi se. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Vet fortsatt ikke når jeg får ferie, men kan se ut til at det skal diskuteres på jobb på fredag. Aberet er bare at vi neppe blir enige!
|
|
|
#155 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Nja, nesten. Min samboer og hans ex har avklart ferie, jeg må vente litt ift min ex, men håper det går i orden.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 10-04-16 kl 11:20. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Vi skal 14 dager til Kypros. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Jeg liker helst å bestemme sommerferie veldig tidlig så vi får tak i noe rimelige flybilletter, men pga. jobb nå så kunne vi ikke bestemme det før nå i påsken. Så da ble det Kreta 2 uker til sommeren. Vi drar dit det er billigst flybilletter å få tak i, og der det går ann å få tak i rimelig bosted. Og i år ble det Kreta. Tidligere har det ofte blitt fastlandet i Spania. Merker på billettprisen at en nå har 4 voksne og bare ett barn når en bestiller, så da blir det dit det er billigst å fly når vi kan bestille. Har leid oss en leilighet der nede også, og et par netter på hotell med et vennepar med et par barn også først før vi flytter inn i leiligheten 1 time unna der de bor. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Vi har leid sommerhus ved Østersjøen, rett sør for grensen til DK. En helg i Skagen på slektstreff på vei hjem. Resten av ferien er vi hjemme eller på Vestlandet. Eller noe annet vi tar på sparket.
|
|
|
#160 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Noen som allerede vet hva de skal til sommeren?Halvannen ukes road-trip, etterfulgt av en uke her: |
|
|
|
![]() |
|
|