|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenDu store.. her var det mykje rart gitt! Veldig artig tråd å lese! Underlig nok er eg ikkje enig med dei eg elles alltid er enig med. Mim, Skilpadda, Tinetoff.. kva er det de tenker på??
Men er dette så vesenlig forskjellig frå å bli ansatt som sjef i ein bedrift, og oppleve at alle kommenterer og gjer narr av deg fordi du er kvinne? Det er kanskje ikkje ulovlig, men det er ein hårfin balansegang før det blir snakk om kjønnsdiskriminering. Er det ok å gjere narr av folk sånn? Ville det vere ok om eg gjorde narr av svigerinna mi som trur på tussar og troll og småfolk? Eg har jo INGEN tru på at tussar og troll finst. Har eg dermed rett til å le av henne? Det er garantert ikkje ulovlig å gjere narr av folk som trur på sære ting, men det er vel ikkje spesielt sjarmerande (eller moralsk riktig?) å le av andre sitt syn på korleis verda fungerer og heng saman? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
Slik jeg ser det (som ikke nødvendigvis er slik Mim ser det; som du jo har oppdaget, er det ingen naturlov som tilsier at man alltid må være enig med de samme personene
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenEnig med Line* og en del andre i at det å karakterisere Marta som en person som er resultat av inavl og derfor sprut gal er ufint. Jeg synes ikke noe om slike karakteristikker, men til dere som har kommentert at dette er anderledes enn FP sin vanlige policy er jeg ikke enig. I de andre sakene hvor dette har vært kommentert har det vært saker hvor den som ble diskutert ikke selv hadde gjort noe for å "starte" saken. (Kåre Conradi sine penis bilder og Rune Rudberg sine "litt mer enn bare en penis" bilder).
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 28-07-07 kl 00:35. Årsak: biler -> bilder |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Det beste ved hele innlegget ditt Syrin er at du viser en respekt for andre som tror. Svigerinna de skal være utrolig glad for at hun har deg som svigerinne. :appaluse: for et flott innlegg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenDet var et fint innlegg, Syrin. Du er nok litt snillere enn jeg er. :skapond:
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Enig. Det var et veldig bra innlegg.
|
|
|
#9 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Ja, også på nynorsk til og med.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig, det er jo nesten umulig å være uenig i Syrins innlegg. Virkelig veldig kloke ord! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenMen jeg må legge til at jeg, i likhet med Skilpadda, aldri ville fortalt noen at jeg syntes livssynet deres er teit unntatt på direkte spørsmål eller i en prinsipiell diskusjon. (Jeg synes jomfrufødsel også høres temmelig speisa ut, men jeg har intet behov for å opplyse alle kristne jeg møter om dette faktum sånn helt uoppfordret.)
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenFørst vil jeg si at jeg tror ikke det var tråden om "hjelpere" Kirsebær snakket om, jeg tror det var den der pollen om "hvem ville du hatt sex med hvis du hadde måttet"-saken hvor bl.a. Ari Behn var en av de "heldige" kandidatene. Å finne link til den blir for omfattende for meg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Helt konge
|
Ja det er imponerede, men jeg tror det nesten kommer av seg selv. Den mannen er rett og slett morsom (og klok). |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenDet er jo fint hvis noen syns jeg er morsom. Noen har visst blitt sinte på meg i denne tråden også så vidt jeg forstår. Det er også helt greit. Men hvis noen blir lei seg av noe jeg skriver eller sier så er jo det synd. Det er sjelden meningen (unntatt for telefonselgere).
Det er jeg enig i, men ønsker likevel å presisere, slik Scarlett har vært inne på, at jeg ikke syns det skal være noe samfunnskrav å være snill heller. Kritikk fra myndighetspersoner, mediepress og krav om unnskyldninger kan være like kvelende for en nødvendig, men ubehagelig, demokratisk prosess som lovforbud. Et godt eksempel her er redaktør Vebjørn Selbæks publisering av karikaturer av profeten Muhammed i tidsskriftet Magazinet. Jeg tror ikke at Selbæk hadde edle motiver med dette i det hele tatt, jeg tror han ville hetse og erge muslimer. Det lyktes. Han ble etter dette utsatt for et enormt, og utidig, press. Som han taklet veldig bra, og som regjeringen taklet svært dårlig. De gikk nærmest ut og beklaget at vi har pressefrihet i Norge, og det syns jeg var ille. Saken i seg selv var kanskje ikke så veldig interessant, men til tross for at den begynte med et politisk ukorrekt og krenkende utspill, var den blant annet en viktig påminnelse om at pressefriheten kan trenge aktiv beskyttelse også i Norge.
Jeg skjønner hva du mener, men syns fortsatt at den overførte, og mindre spottende, betydningen av ordet var en mye mer nærliggende tolkning i denne, fra mitt ståsted relativt flåsete og muntre, tråden. Men det betyr altså ikke at ordvalget mitt var bevisstløst, eller at jeg skulle ønske jeg hadde sagt noe annet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenKlokamandus? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenKlok-Amandus. En amandus som er veldig klok. Antar jeg.
|
|
|
|
#18 |
|
By the Sea
|
Neida, alfaCharlie - jeg synes ikke du og andre skeptikere er kjedelige.
|
|
|
#19 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenJeg er av den holdning at engler tar kontakt på eget initativ ved behov. Og hvis man ikke hører noe fra dem, vel ...
|
|
|
#20 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessenNå har jeg ikke orket å pløye meg gjennom alle de turer og vendinger denne tråden måtte ha tatt, så jeg svarer kun ut i fra hovedinnlegget her, uansett hvor tråden måtte ha beveget seg videre...
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 27-07-07 kl 22:00. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| engleskole, klassiker |
|
|