Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 08:06   #141
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Herlighet! Det ser ut som en slagmark hjemme og vi skal på foreldremøte på skolen idag med svigers som barnevakter Jeg MÅ få ryddet litt før de kommer. Men NÅR? Jeg sitter lissom på jobb.............

Jeg får bare feie over det verste. *sukk*

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 08:19   #142
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Kry!
Mannen støvsugde hele huset i går, deretter vasket jeg gulvene i 1. etasje, alle trappene (vi bor i lite rekkehus med 3 trapper) og jeg vasket badet skikkelig. Vasking av bad er bortimot det kjedeligste jeg vet.

(og dette er mitt 1000. innlegg! )

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 12:57   #143
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Da har jeg støvsuget hele huset,vasket ungenes rom + byttet på sengene deres , vasket begge badene og vasket og hengt ut 4 maskiner med klær.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 09:35   #144
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg skal lage min egen pizzasaus i dag

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:04   #145
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.985
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Huset ble ryddet onsdag, vasket av vaskehjelp i går, og i kveld skal jeg nyte vin sittende i sofaen.

Etter å ha ryddet dagens ungerot, selvfølgelig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 10:13   #146
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg sitter stuptrøtt etter nattevakt og psyker meg opp til en helvetes vaskejobb senere idag.
Holder på å skifte vinduer her idag og observerer at det blir i overkant støvete og møkkete.

:drømmer om hushjelp:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 17:44   #147
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.447
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Vi skal ha fest på lørdag, og regner med det blir litt stress - og shining av hus i forkant av dette.

Men jeg er seriøst stolt over at jeg har fått vasket bad, dusjkabinett og støvsuget stue og gang nede.

Må re noen senger på gjesterommet, og lage gjesterom på gutterommet. Poden er sparket ut for anledningen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 21:51   #148
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Skiftet sengetøy på 4 senger fredag. (og mannen min som var borte på fredag hadde ikke en gang lagt merke til det i dag da jeg spurte ham. :furten

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:44   #149
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.907
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I dag har jeg ryddet i klesskapet. Sendte i alt 2 svarte søppelsekker med klær til Fretex, men likevel monner det ikke.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 12:58   #150
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Eeeeendelig fikk minstesnuppa eget rom i går!
Dermed kunne alle lekene i stuen flyttes inn på rommet hennes, og det ble utrolig mye ryddigere i stuen

Siden det ble så pent i stuen, gir det meg mersmak og jeg skal fortsette med ryddingen idag!

På programmet står vask av to vaskemaskiner, rydde bort scrapperotet mitt fra kjøkkenbenken (stor jobb!) og vask av badet

Kommer tilbake med rapport senere!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:21   #151
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I dag har jeg skrubbet badet. Det trengtes, for å si det sånn.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 22:25   #152
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

I dag har jeg skrubbet badet. Det trengtes, for å si det sånn.

Jeg hadde megler her i dag for å få verditakst på huset. Da måtte jeg gjøre det litt fint på badet, syns jeg - det står å forfaller på alle måter fordi det skal rives.. da prøvde jeg å huske når jeg sist dro fram badekaret for en grundig vask. Innrømmer det ikke her...men tør ikke tenke på hvordan det ser ut under badekaret! :grøss:

  Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 08:37   #153
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Er begynt på nedvask av kjøkkenet, begynte med skap og skuffer i går.
Har halvparten igjen til i dag og så er det tak og vegger da.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 20:47   #154
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.447
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Etter ca en måned med denne tråden kan jeg oppsummere at jeg fortsatt har tidvis kontroll over klesvasken, samt at kjøkkenbenken oftere ser trivelig ut.

Jaja, alle monner drar.

Nå tenkte jeg å sette navnelapper i de nyeste klærne til T.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 08:56   #155
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Selv om jeg er et rotehode av dimensjoner øyner jeg håp....
Neste generasjon tar nemmelig ansvar.

I går etter middag.

4 åringen: Jeg har funnet på en ny regel her i huset
Foreldre: Å????
4 åring: Ja etter middag setter vi tallerkner og sånt rett inn her..
(går bort til oppvaskmaskinen)
4 åring: var ikke det smart.
Foreldre (litt lattermilde): Jo, kjempesmart.
4 åringen takker for maten gir matrester til mamma, tar med tallerken osv til oppvaskmskinen. Går ut på toalettet. På vei forbi kjøkkenet stopper hun, ser på de lattermilde rotehuene av noen foreldre og sier.
4 åringen: Husk den nye regelen nå da!!!!!

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:26   #156
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre


Der har du fått deg en ny husholds-leder!

  Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 09:38   #157
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.


Der har du fått deg en ny husholds-leder!

Langt mere kompetent enn hun som er 4 ganger så gammel. Någet flaut....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-07, 13:32   #158
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Selv om jeg er et rotehode av dimensjoner øyner jeg håp....
Neste generasjon tar nemmelig ansvar.

I går etter middag.

4 åringen: Jeg har funnet på en ny regel her i huset
Foreldre: Å????
4 åring: Ja etter middag setter vi tallerkner og sånt rett inn her..
(går bort til oppvaskmaskinen)
4 åring: var ikke det smart.
Foreldre (litt lattermilde): Jo, kjempesmart.
4 åringen takker for maten gir matrester til mamma, tar med tallerken osv til oppvaskmskinen. Går ut på toalettet. På vei forbi kjøkkenet stopper hun, ser på de lattermilde rotehuene av noen foreldre og sier.
4 åringen: Husk den nye regelen nå da!!!!!




Fantastisk.

Her i huset er de voksne rimelig rotete, men treåringen er hakket verre. Så vi setter all vår lit til Bittelille (8 måneder), håper hun vokser seg stor og flink snart sånn at hun kan redde oss.

Nå burde jeg egentlig ryddet. Men det er så deilig stille her når hun sover...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 19:40   #159
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Nå står det en maskin og går. Det er ikke ett eneste plagg igjen i skittentøyet. Det skal jeg nyte. Helt til i morgen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 20:54   #160
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Inspirasjon å lese har ja!!

I går vaska jeg gulverpå kjøkkenet, stua og gangen. Nå er planen å rydde i de forbaska bokhyllene jeg har i stua, de lager bare rot!! De skal ut, inkludert datapulten, trenger vell ikke si at jeg ønsker meg en litt mer praktisk leilighet?

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no