|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Introvert optimist
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?SAS-ledelsen har forregnet seg her tror jeg. Sist det var streik varte den i seks dager og kostet SAS 650 millioner. Aldri i verden om det er så dyrt å ansette de tidligere oppsagte pilotene på anstendige betingelser.
|
|
|
#142 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Bestilte nye billetter med Norwegian lørdag og avbestilte Sas i dag. Har fullflex- billetter så ville ha pengene tilbake for konkurs. Går sikkert bra til slutt, men klarer ikke glede meg til ferien når det er sånn.
|
|
|
#143 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?
Widerøe og SAS er jo to forskjellige selskap, så dersom sønnen din skal skal reise med Widerøe bør det gå bra.
|
|
|
|
#144 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg syns det er kjedlig for alle de son nå blir rammet, Skremmende å lese holdninger i kommentatorfelt.
|
|
|
|
#145 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ja, Widerøe kan bli rammet leser jeg på NRK.
|
|
|
#146 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dessuten er Widerøe hardt rammet av bemanningsproblemer, både for få folk og slitasje etter først pandemi og så ketsjupeffekt etterpå, de har allerede mye kanselleringer, dessverre.
|
|
|
#147 |
|
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
#148 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Tja, det blir jo en «evig» kostnad, som må beregnes inn i den summen som NOEN må velge å spytte inn i selskapet på et tidspunkt. Nåverdien av en sånn permanent kostnad blir fort veldig høy. Og de har jo ikke funnet denne rike onkelen enda, så de trenger å pynte bruden best mulig. (Ok, den analogiblandingen ble VELDIG ekkel.
|
|
|
#149 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser ut som ferien fort går i vasken for vår del. Vi skal til Kroatia lørdag,har ikke noen plan B og får ingenting tilbake på airbnb-leiligheten eller leiebil. Kjipt.
|
|
|
#151 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Joda, dere får 400 Euro pr hode i kompensasjon fra SAS ved forsinkelse over 4 timer. (Altså kansellering.) Det dekker kanskje ikke hele leiligheten, men det hjelper vel litt. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk, Hyacint. Vi har bestilt fly via Ving og trodde ikke det gjaldt når vi ikke har bestilt direkte fra flyselskapet, men det skal vi selvsagt sjekke ut. Uansett er det verre å gå glipp av en ekstremt etterlengtet ferie i varmen enn pengene i seg selv.
|
|
|
#153 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Søk om kompensasjon her : https://www.forbrukerradet.no/fly/innstilling/OSL-AHO
|
|
|
#154 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Ja, det er forståelig. Vi er akkurat nå på Sicilia og kom oss ned med SAS samme dag som streiken opprinnelig skulle startet før meklingen bie forlenget. Det var nervepirrende, og vi pakket knapt før vi dro. Skal også hjem med SAS om en liten uke. Vi har lang ferie og kan egentlig bare tenke oss å bli lenger på SAS’ regning. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg støtter pilotene i SAS, mer enn flyteknikerne, men jeg er også veldig glad for at vi kom oss hjem fra USA. |
|
|
|
|
|
#156 |
|
villende
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg anbefaler å sjekke om det er SAS, en underleverandør eller en samarbeidsparter som har flyvningen. Det er bare rutene som flys av SAS-piloter som er rammet av streiken. Informasjonen om flyet går eller ikke står her: https://www.flysas.com/travel/flight...rivalStation=& |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Søt og rar
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Vi var veldig heldige som kom oss til Kroatia med SAS midt i teknikerstreiken uten trøbbel. Nå lurer jeg litt på om vi kommer oss hjem, men det er heldigvis en hel uke til
|
|
|
#159 |
|
Rockesøster
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Jeg har et gjeng som sitter i California med kansellert hjemtur. Ikke verst for de, de har lang ferie å ta av og bor hos familie.
|
|
|
#160 |
|
heimføing
|
Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?Ser at face-feeden min er full av folk som er strandet rundt omkring. Noen har klart å få togbilletter om to dager (!), en var heldig (?) og fant en leiebil som skulle returneres dit han skulle reise med sas, og flybilletter TOS-OSL koster nå 6000 hvis de er å få tak i. Én vei. |
|
|
|
![]() |
|
|