Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? (2)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-25, 07:20   #141
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (2)

Jeg klarte å strikke spot sweather og ble så fornøyd. Tror det er den fineste genseren jeg eier.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20250222_071826.jpg (480,0 KB, 35 visninger)
Gammel 22-02-25, 07:31   #142
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Siden jeg ble ferdig med den har jeg strikket 3 mønsterluer, babysokker, to par mønstersokker, og et par gensere ferdig.

Carly genser i det verste garnet jeg har strikket med noen gang. Gann garn dis og harmony.

Nordkalott i gjestal Ulla

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20250222_072507.jpg (323,3 KB, 18 visninger)
Filtype: jpg 20250222_072307.jpg (685,3 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg 20250222_072410.jpg (436,9 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg 20250222_072339.jpg (515,9 KB, 5 visninger)
Gammel 22-02-25, 07:33   #143
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Vil gjerne se mer av hva dere strikker/har strikket.

Gammel 22-02-25, 08:55   #144
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

To babytepper (olives teppe, prinseteppe), porcelain sweater, to bunadssjal og en barnekjole (Celeste dress)

Gammel 22-02-25, 09:49   #145
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Holder på med mariusgenser med rundfelling i orginalfarger.
Bursdagsgave til mannens midterste barnebarn som blir 6år om en måned.
Liker å trikse og mikse litt så fant en oppskrift som passer garnet og strikker inn mønsteret etter den. Går veldig fint.
Strikker med merinoull ekstra fine.
Skal prøve å legge inn bilde når jeg blir litt mer ferdig. Har akkurat blitt ferdig med mønsteret . Strikker ovenifra.

Veldig mye fint her. Den Islenderen i grønt er så flott. Har sett flere i samme fargetoner. Tror det er populært nå.
Har også sett en i koksgrå og perlegrå/lys grå. Den er knallfin.

Gammel 22-02-25, 10:39   #146
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har strikket Mie topp for en venninne, i to tråder silk mohair. Av restegarnet ble det et Sophie Scarf.

Gammel 22-02-25, 11:06   #147
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå strikker jeg genser til meg selv. Måtte rekke opp en gamme ufo og fikk det for meg at jeg skulle bruke garnet til genser.
Er rett/vrang genser med ragglanfelling og mønster som er delvis lånt litt her og der og delvis tegnet selv.
Den blir i alle fall unik

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_8686.jpg (18,2 KB, 179 visninger)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-25, 11:10   #148
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har akkurat begynt på en Hush-bukse til datteren min. Hun bruker den første jeg strikket mye nå om vinteren så da strikker jeg en til. Den første er i petrol så den andre blir rosa.

Gammel 22-02-25, 11:19   #149
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

To babytepper (olives teppe, prinseteppe), porcelain sweater, to bunadssjal og en barnekjole (Celeste dress)

Bilder?

Gammel 22-02-25, 11:19   #150
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nå strikker jeg genser til meg selv. Måtte rekke opp en gamme ufo og fikk det for meg at jeg skulle bruke garnet til genser.
Er rett/vrang genser med ragglanfelling og mønster som er delvis lånt litt her og der og delvis tegnet selv.
Den blir i alle fall unik

Stilig!

Gammel 22-02-25, 13:38   #151
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Kvitebjørn genser til niese som blir 10 år.
Votter til 21 åring av garn fra hemmelig nisse.
Så har jeg strikket et sitteunderlag av rester, men ikke tovet eller tatt bilde ennå.
Så meldte jeg meg som teststrikker for første gang. Så akkurat begynt på halsen til en genser med mye fletter.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20250207_170559_resize_92.jpg (734,5 KB, 8 visninger)
Filtype: jpg 20250205_063245_resize_62.jpg (291,9 KB, 11 visninger)
Gammel 22-02-25, 15:22   #152
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Så fine svanen!

Gammel 22-02-25, 18:23   #153
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Kvitebjørn genser til niese som blir 10 år.
Votter til 21 åring av garn fra hemmelig nisse.
Så har jeg strikket et sitteunderlag av rester, men ikke tovet eller tatt bilde ennå.
Så meldte jeg meg som teststrikker for første gang. Så akkurat begynt på halsen til en genser med mye fletter.

Så fint det ble med votter av det garnet!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-25, 19:37   #154
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med denne Freie Blusen.
Tror jeg digger alt ved den egentlig

IMG_6254.jpg

Kjole til ei lita prinsesse.
Selskapskjolen fra Jord Clothing str 3-6 mnd
Fikk en liten feil midt på foran som jeg oppdaget når den var ferdig. Sydde på en koselig knapp da..

IMG_6255.jpg

Gammel 26-02-25, 08:07   #155
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en liten pause i ego-strikk, litt sånn uplanlagt. Har nettopp gjort ferdig et par votter og noen sokker, og skal nå i gang med bunadsvest til tanteungen min. Oppskriften er noe av det verste jeg har lest på en stund, men selve strikkingen bør være fort gjort til tross for at det er mønster hele veien.

Gammel 26-02-25, 15:10   #156
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ny Dagmar Zipper Sweater da den forrige ble litt for oversized for min smak. Ga den bort til datter som liker å flytte inn i slike varme, lodne plagg.

IMG_1198.jpg

IMG_1207.jpg

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-25, 15:17   #157
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha hatt garnet liggende ganske lenge har jeg nå begynt på Primrose av Marie Wallin. Jeg regner med at den kommer til å ta litt tid.

https://mariewallin.com/cdn/shop/fil...2085&width=450

Jeg strikker for sikkerhets skyld en helt ensfarget genser på siden. Så jeg får litt variasjon.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-25, 16:19   #158
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Veldig fin Retz!

Skjønner godt behovet for en enkel genser ved siden av Blå.

Akkurat ferdig med en lang genser til å ha over bikini til sommeren.

Nå har jeg begynt på en genser i restegarn.

Gammel 26-02-25, 16:25   #159
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg klarte å strikke spot sweather og ble så fornøyd. Tror det er den fineste genseren jeg eier.

Den er kjempefin. Jeg har lyst til å strikke den samme, men både jeg og datteren min klør av mohair og lignende garn. Kunne sikkert funnet en erstatning, men usikker på om det da blir like pent? Jeg må tenke litt på det. Hvilke farger brukte du? Jeg synes denne er mye finere enn de som har bare to farger så skulle jeg strikket en måtte det bli en slik.

Gammel 26-02-25, 22:32   #160
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

https://frukvist.no/shop/spot-sweate...-anne-ventzel/

Jeg brukte fargene her.
Tror den kan bli fin om du bruker erstatning for mohair også. Flere steder i genseren er det brukt 1 tråd saga og 1 tråd pernilla så det kan hende man kunne brukt de, eller tilsvarende, istedenfor mohair.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.