Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gjør du noe med røyking på offentlig sted?
Jeg kunne ikke brydd meg mindre. 12 12,63%
Jeg hinter til røykeforbud ved å peke på røyking-forbudt-skilt el. 7 7,37%
Jeg opplyser klart og tydelig om røykeforbud. 18 18,95%
Jeg tar fra vedkommende røyken og stumper den. 1 1,05%
Jeg gjør det klart hvor forkastelig det er å røyke på ulovlig sted. 7 7,37%
Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting. 15 15,79%
Jeg gjør vakter el. oppmerksom på det. 18 18,95%
Spørs på stedet, røyking på t-bane stasjonen el. overser jeg. 19 20,00%
Spørs på stedet, røyking på sykehus el. gjør jeg noe med. 24 25,26%
Jeg gjør ingenting uansett sted. 8 8,42%
Annet, spesifiser gjerne. 2 2,11%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 17:58   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røyking på ulovlig sted - hva gjør du?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

JEG bruker verken parfyme eller tøymykner, NETTOPP fordi folk reagerer på det. Ergo er jeg den mest hensynsfulle i denne tråden.

Jeg bruker hverken parfyme eller tøymykner, fordi jeg stort sett ikke liker lukten av det (særlig tøymykner). Så jeg er egentlig totalt egoistisk.

Gammel 09-10-07, 18:05   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er en hensynsfull røyker som ikke liker lukten av røyk eller parfyme. Jeg har som røyker også forstand til å lukte røyk av klærne mine, det er ikke sånn at man har mistet hodet sitt i samme stund som man begynte å røyke.
Og sånn kan vi holde på.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 18:31   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg bruker hverken parfyme eller tøymykner, fordi jeg stort sett ikke liker lukten av det (særlig tøymykner). Så jeg er egentlig totalt egoistisk.

Det er godt du innrømmer det.

Gammel 09-10-07, 12:53   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er det noen som blir dampet ned av sigarettrøyk? Ikke så mye som før, men ingen vil vel påstå at det ikke forekommer?
Jeg skjønner hva du mener, men jeg synes du overdriver jævlig, like mye som du synes JEG overdriver, så enige blir vi nok ikke, gitt.

Gammel 09-10-07, 12:54   #5
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Selvfølgelig er det noen som blir dampet ned av sigarettrøyk? Ikke så mye som før, men ingen vil vel påstå at det ikke forekommer?
Jeg skjønner hva du mener, men jeg synes du overdriver jævlig, like mye som du synes JEG overdriver, så enige blir vi nok ikke, gitt.

Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen.

Eller jo, jeg gjør faktisk det.

Parfyme er greit å utsette andre for, ikke røyklukt.

Fordi?

Gammel 09-10-07, 12:53   #6
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Forøvrig har jeg aldri hørt om noen som har dødd, eller dauet som du skriver, av kvalme og uvelhet av lukt.

Gammel 09-10-07, 12:54   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du ikke? Likhusene er jo fulle av dem.

Gammel 09-10-07, 12:55   #8
Line*
Expired

Standard

Faen!

Gammel 09-10-07, 12:59   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Vel, nå bruker jeg minimalt (så og si aldri) parfyme selv og er selvsagt heller ikke for at folk skal spraye ihjel omgivelsene sine, like lite som røykere skal dampe ned omgivelsene sine.

Gammel 09-10-07, 13:01   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vel, nå bruker jeg minimalt (så og si aldri) parfyme selv og er selvsagt heller ikke for at folk skal spraye ihjel omgivelsene sine, like lite som røykere skal dampe ned omgivelsene sine.

Men det er greit å lukte litt røyk? Eller litt parfyme? Bare sånn alminnelig mye?

Gammel 09-10-07, 17:44   #11
Line*
Expired

Standard

Men det er greit å lukte litt røyk? Eller litt parfyme? Bare sånn alminnelig mye?

Gammel 09-10-07, 13:02   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg synes det er greit å lukte LITT parfyme, men ikke litt røyk.

Gammel 09-10-07, 15:59   #13
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Akkurat som at røykerene ikke eier hele verden, gjør ikke ikke-røykerene det heller.

Du har virkelig skjønt poenget.

Det var da ikke det hun sa. Hun sa at det ikke er sikkert man tar nok hensyn selv om man tror det selv, og det er jo klart at det kan skje. For eksempel er det sikkert mange røykere som ikke tenker på at det kan plage kollegene deres at jakken som henger i garderoben lukter veldig sterkt av røyk - hvis man ikke legger merke til lukten selv, faller det en kanskje ikke inn at den kan plage andre, og dette kan skje selv om man alltid er nøye med å gå langt unna utgangsdøren og veien forbi bygningen når man skal røyke. (Det var et eksempel fra min arbeidsplass.)

Takk.

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Men skjønnes ikke poenget her, da? Flertallet her bruker parfyme daglig, in fact, flere sier at de aldri går ut av døren uten.
NÅ skal jeg ikke si mer!

Jeg bruker veldig sjelden parfyme, så!

Mener du seriøst at folk blir dampet ned av sigarettrøyk i Norge i dag?

Her det LITT sigarettLUKT man reagerer på, fordi man ikke synes det lukter godt, er kvalmende, ubehagelig, etc.
Jeg tror neppe Skilpadda f.eks, får kreft av at det lukter røyk av ei jakke i garderoben på jobben.

Lukter det derimot parfyme av den, kan folk bli "syke", der og da. Allergi, heter det. Get it?

NÅ skal jeg ikke si at jeg ikke skal si mer. Men jeg prøver å ikke si mer...

Er det LUKT er det også skadelige partikler man puster inn, Line. Parfyme er ikke skadelig for andre enn allergikere. Røyk er farlig for alle.

Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen.

Eller jo, jeg gjør faktisk det.

Parfyme er greit å utsette andre for, ikke røyklukt.

Fordi?

Se forrige svar.

Gammel 09-10-07, 20:56   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Er det LUKT er det også skadelige partikler man puster inn, Line. Parfyme er ikke skadelig for andre enn allergikere. Røyk er farlig for alle.

Selv om røyking er farlig, og de fleste synes røyklukt er mer ubehagelig enn parfyme, er det helt feil å si at lukt av røyk er farligere enn parfymelukt.

Gammel 09-10-07, 20:59   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Selv om røyking er farlig, og de fleste synes røyklukt er mer ubehagelig enn parfyme, er det helt feil å si at lukt av røyk er farligere enn parfymelukt.

Å? Har parfyme kreftfremkallende partikler?

Gammel 09-10-07, 21:20   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sterk parfymelukt og sterk røyklukt er skikkelig plagsomt og folk som lukter sterkt kan, sammen med prompere og dårlig-ånde-mennesker, kastes på havet for min del.

Men det er helt vilt å avfeie hvor farlig det er for enkelte å bli utsatt for sterk parfymelukt og samtidig argumentere for at røyklukt er farlig.

Det er ikke nødvendig å finne på helserisiki sånn helt for seg selv for å støtte sitt syn. Det finnes nok argumenter mot røyking uten å dra inn feile påstander.

Gammel 10-10-07, 00:56   #17
Line*
Expired

Standard

Som spurt før: Hva vet vi egentlig om det?

Finn gjerne frem artikler som sier at det IKKE har det.
Jeg tviler på at det har blitt forsket like mye på som røyk.

Gammel 09-10-07, 17:19   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pfft.

Gammel 09-10-07, 22:06   #19
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg koker inne i meg og freser forbi, men gjør ingenting.

Jeg synes det er ubehagelig når folk røyker i nærheten av der jeg står. Alt for mange røykere tar ikke hensyn.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 23:47   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg reagerer innenhus eller hvis de står slik at det trekker inn der man befinner seg. Da sier jeg i fra. Har vært på sykehus selv med operasjonssår i de dager da det var røykerom, og det var fryktelig hvor vondt det gjorde når jeg måtte hoste med det såret. Røyk siver ut og rundt i systemet. Nå er det jo heldigvis nulltoleranse på sykehus nå, men det er rart hvor vanskelig det skal være for enkelte som røyker ute å gå et lite stykke bort fra diverse innganger.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.