Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 19:57   #141
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?

Azi, jeg blir helt rystet av det du forteller, men dessverre ikke overrasket.

Jeg kan ikke si at jeg ser så mye til rassisme her hvor vi bor, men jeg regner med at det finnes her og.
Det er ikke så mangen barn med invandrerbakgrunn på skolen her, men jeg føler at de som går der blir tatt godt i mot. Datteren min hadde en klassevenninne i fjor som kom fra Afrika og vi hadde henne ofte på besøk. Hun var utrolig høflig av seg, og stille og rolig, men vi fant fort ut av at hun stjal mens hun var her. Mannen min var veldig rask med å plassere skylden på det faktum at hun var mørkhudet og at de ikke kunne annet enn å stjele, mens jeg måtte jo finne ut av hvorfor hun gjorde det.
Noen dager etter stod det en artikkel i avisen om denne stakkars familien med syv barn som ikke hadde annet å leve av enn de få kronene moren tjente ved å vaske på deltid. Det sier seg jo selv at med syv barn så har man ikke nok til å få det til å gå rundt. Faren studerte medisin, moren jobbet deltid og hadde syv barn å ta seg av. Det var dårlig kommunikasjon mellom sosialkontorene fra der de hadde flyttet fra, og det lokale her som gjorde at de var uten stønader i nesten ett år.
Jeg tok en prat med datteren og sa at jeg kunne ikke tolerere stjeling, og fortalte hvor dumt det var å stjele. Jeg sa at vi mer enn gjerne ville hjelpe dem, men at det var så mye bedre om hun spurte oss dersom hun trengte noe enn at hun stjal det.
Jeg snakket med noen andre av foreldrene i klassen, og vi hadde en liten innsamlingsaksjon. 4000 kroner, møbler, klær, og masse matvarer samlet vi inn. Tror jeg aldri har sett noen så takknemlig som moren ble når hun fikk så mye hjelp. De hadde jo ikke engang bedt om hjelp, for de ville bevise at de ikke kom her til landet for å snylte på noen.

Jeg synes egentlig denne historien er så fin for selv om datteren stjal fra oss og noen andre i klassen, så var det pga at hun ville hjelpe familien sin. DEt finnes ingen unnskyldning for å stjele, så i stedet for å forhåndsdømme dem så finner man gjerne en grunn dersom man prøver å bli bedre kjent med dem.

Gammel 22-10-07, 11:16   #142
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Adopterte er helnorske i mine øyne. Det er disse nye som kommer som jeg syns innhar litt for mye skummelt i bagasjen sin.

Sånn litt på siden, tviler på at rasister spør personer de tror er av utenlandskopprinnelse om de er adoptert eller ei...

For å svare på spørsmålet i HI, jeg tror dessverre det finnes en del rasister ja

Azi:

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 22-10-07 kl 11:21.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 11:36   #143
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i Lille Pakistan. Eller Lille Somalia. Eller Lille Vietnam. Eller Lille India. Eller Lille Irak.

De eneste som har lagd bråk, virkelig av typen irriterende, sent-på-natten-fyllebråk var våre etnisk norske naboer.

Selv har jeg opplevd vanskeligheter med å bestille pass til min ene sønn, det var da jeg bodde i fjellheimen. Den meget bleke fjellheimen. Hvorfor? Jo, jeg SER nemlig ikke norsk ut.

Uttalelsene som Bønna kommer med, er i beste fall bare lite gjennomtenkte, men skal ærlig innrømme at jeg får makk av holdningene.
Forumtroll som Mitztingen gidder jeg ikke engasjere meg i.

I Søndre Nordstrand (og Grorud?) er ALLE fire-og femåringers kjernetid gratis. Genialt integreringstiltak, og ingen mulighet for sutrende Frp'ere til å klage over at "svartingene får alt for mye hjelp".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 12:18   #144
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet at mange oppfatter meg som rasist, i hvertfall på nett. Men selv oppfatter jeg meg ikke som rasist. For en rasist er jo en som dømmer folk på bakgrunn av hudfarge eller rase (eller kultur), og føler at en selv er "bedre" og mer verdt.

Jeg kjenner ingen ekstreme rasister (ala Vigrid), og heller ingen som kaller seg rasister. Og jeg tror årsaken ligger i at det ikke handler om å føle seg "superior". Det er ikke det at vi tror de er dummere eller mindreverdige.

Men jeg kjenner mange som opplever kulturkollisjonen på kroppen. Og den kulturkollisjonen gir seg ulike uttrykk. For eksempel at man som foreldre ikke ønsker at barna skal leke med barn som oppdras meget strengt i en religion man selv ikke ønsker å formidle til barna. Eller det kan oppleves som problematisk for et helt nabolag når den irakiske familien samler slekt og venner til en eller annen religiøs feiring, og parkerer på kryss og tvers i hele gata, og horden av unger er ute til langt på natt og leker i andres hager. Da antar vi at dette skyldes deres kultur, religion eller bakgrunn. Vi antar ikke at de er hensynsløse idioter - som kanskje egentlig er tilfellet. Vi "unnskylder" dem litt med etnisitet.

Jeg vet også om ganske mange norske jenter som har opplevd kulturkollisjonen sterkt i forhold til innvandrergutter - eller fastboende på en eller annen ferieøy.

Ut i fra manges definisjoner vil dette være rasisme. Jeg mener at det ikke er det, fordi de fleste som er "skyld i" slike meninger samtidig har en arbeidskollega fra India eller en god venn fra Tyrkia - og da anser man ikke vedkommende som mindreverdig.

Som en var inne på tidligere i tråden rammer også dette "moderne" rasismebegrepet nå øst-europeere. Polakk er blitt et skjellsord. Latviere og Litauere også. Polakkene kommer bare for å jobbe her, Latvierne og Litauerne er kjent som tyve-bander.

I bunn og grunn handler det om hvorvidt vi "skuer hunden på hårene" og skaper oss forventninger ut i fra hva vi ser. Ser vi en flokk med rød-russ på våren så har vi også til dem en slags forventninger. Vi vet at når de er i flokk opptrer de oftest som idioter. De pisser og driter i folks hager, fester og bråker og knuser og herjer - og voldtar.

Jeg har forventninger til folk, og grupper. Jeg forventer at drosjesjåføren utenfor Oslo S er mørkhudet. Jeg forventer at små muslimske jenter med tildekket hår ikke får lov til å leke med mine barn. Jeg forventer at Jehovas Vitner ikke greier å holde sitt budskap for seg selv.

Grunnen til at jeg ikke vil kalle meg rasist er at det ikke handler verken om spesielle raser, nasjonaliteter eller religioner. Men det handler derimot at jeg som enkeltindivid trives sammen med andre enkeltindivider som jeg føler fellesskap med. Jeg føler ikke fellesskap med små hijab-jenter eller pakistaner-gutta som står og henger på hjørnet og snakker på sitt eget språk. Men jeg føler heller ikke fellesskap med pensjonistene som står utenfor bingoen, eller 10-åringene som sparker fotball. Ingen av dem er grupper jeg uten videre oppsøker. Jeg oppsøker derimot andre som jeg føler det umiddelbare fellesskapet med. Andre småbarnsforeldre er en åpenbar gruppe. Folk på min egen alder en annen. Eller folk med samme utdanning og bakgrunn. Eller som er vokst opp der jeg vokste opp. Og så videre.

Men i den grad man i dag definerer rasisme: JA det finnes mange. Det finnes mange som lever etter mottoet "like barn leker best" - og siden det i dag defineres som rasisme - så er det altså ganske utbredt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 12:24   #145
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ja det er bra du tok opp dette.

For det har seg nemlig at min svigerfamilie, mener også at dem er så klart ikke rasisteter. Men at like barn leker best.
Men jeg kaller en spade for spade jeg da...

Folk spør meg stadig. Hvordan takler familien din at du ble sammen med en dansk/norsk. Da må jeg nesten flire og si at det er faktisk helt omvendt her. Det er ikke mine foreldre/familie som har problemer med dette ekteskapet. Men familien hans faktisk. (Utenom faren da, han er en utrolig herlig mann som dessverre bor i Australia)

(Mener ikke å dra dem opp hele tiden, men når tema er oppe så har jeg endelig anledning å få ut litt av følelsene)

Sist redigert av Azi : 22-10-07 kl 12:33.
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 12:35   #146
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

For meg går det mye på språk. Jeg synes det blir vanskelig å kommunisere når naboene ikke snakker norsk. Og kan man ikke prate med naboene er det vanskelig å finne løsninger på ting.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 12:39   #147
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

For meg går det mye på språk. Jeg synes det blir vanskelig å kommunisere når naboene ikke snakker norsk. Og kan man ikke prate med naboene er det vanskelig å finne løsninger på ting.

Ja så klart, men smile og nikke og si hei og vinke og si hei så kommer nok naboen til å skjønne at det betyr "hei" og si hei tilbake.

Det er ikke ofte folk kan engelsk når man er på ferie, men man kan gjøre seg forstått likevel. Så om man vil så er det ingen problem å forstå eller få seg til å bli forstått.

Men ingen krever/forventer vel at folk skal gå og banke på hos naboen og gi dem norskkurs heller!

Gammel 22-10-07, 12:48   #148
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Ja så klart, men smile og nikke og si hei og vinke og si hei så kommer nok naboen til å skjønne at det betyr "hei" og si hei tilbake.

Det er ikke ofte folk kan engelsk når man er på ferie, men man kan gjøre seg forstått likevel. Så om man vil så er det ingen problem å forstå eller få seg til å bli forstått.

Men ingen krever/forventer vel at folk skal gå og banke på hos naboen og gi dem norskkurs heller!

Joda det å si hei går an. Det gjorde jeg forrige stedet. Men å diskutere ungenes utetider (det var problematisk for oss at de lekte høylydt rett utafor vinduet til sønnen vår til langt på natt); og hva slags stauder som passa ved inngangen (under dugnaden) er vanskeligere.

Men her hvor vi bor nå kommer naboen i tomannsboligen fra kosovo; MEN snakker flytende norsk. Vi har funnet ut av og koordinert masse ting; drenering rundt huset, planer for garasje, nabostøy, osv.

Gammel 22-10-07, 13:06   #149
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Skjønner hva du mener. Vi har samme problem angående det med barna å være langt ute på natta. Vi prøvde å ta det opp med naboen på best mulig måte. Men hun ble fornærmet og sur og mente at vi ikke hadde noe med det.

Ja det er greit nok vi ikke har noe med det. Men dem trenger nå ikke å bråke under våres soveromsvindu.

Dem er norsk den familien jeg snakker om.

Tror nok det har ingenting med hvor familien kommer fra og hvor mye norsk noen kan. Men hvordan dem er ellers som person.

Gammel 22-10-07, 14:40   #150
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Azi, dette var trasig lesning og eg er faktisk overraska over at det eksisterer sånne holdningar. Kall meg gjerne naiv.

Nokon som hugsar den reklamen for breidband frå Telenor? Med han mannen som er fullstendig ute og køyrer ang. sine nye naboar? Er han rasist? Eller er han berre dum? Eller berre sosialt eller kulturelt klønete?

Gammel 22-10-07, 15:06   #151
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Skjønner hva du mener. Vi har samme problem angående det med barna å være langt ute på natta. Vi prøvde å ta det opp med naboen på best mulig måte. Men hun ble fornærmet og sur og mente at vi ikke hadde noe med det.

Ja det er greit nok vi ikke har noe med det. Men dem trenger nå ikke å bråke under våres soveromsvindu.

Dem er norsk den familien jeg snakker om.

Tror nok det har ingenting med hvor familien kommer fra og hvor mye norsk noen kan. Men hvordan dem er ellers som person.

Ja, det kan likegodt være norske som har bråkebarn ute. OG det kan jo være at de ikke VIL samarbeide. Like langt som da de ikke forstår/eller vil forstå norsk.
Jeg nekter liksom å lære meg arabisk for å kunne kommunisere med naboene.

Gammel 22-10-07, 15:10   #152
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

dobbelt

Gammel 22-10-07, 18:23   #153
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Nokon som hugsar den reklamen for breidband frå Telenor? Med han mannen som er fullstendig ute og køyrer ang. sine nye naboar? Er han rasist? Eller er han berre dum? Eller berre sosialt eller kulturelt klønete?

Han er morsom.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:43   #154
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da tenker du og jeg svært ulikt. Jeg kunne tenke meg å lære meg arabisk, nettopp for således lettere kunne kommunisere med arabisktalende mennesker.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 19:58   #155
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Da tenker du og jeg svært ulikt. Jeg kunne tenke meg å lære meg arabisk, nettopp for således lettere kunne kommunisere med arabisktalende mennesker.

Jeg vet ikke om vi tenker veldig ulikt om språk, jeg synes språk-kunnskaper er et gode. Jeg har lært meg fransk, og den beste måten å lære språk på er å oppholde seg i det landet der de bruker språket, og det gjorde jeg et år.
Der var det også en del arabere som jeg kjente litt og lærte noen ord av, som jeg ikke husker nå.
Men jeg lærte fransk av lyst, ikke av nødvendighet.

Jeg mener virkelig at man ikke skal måtte lære seg arabisk for å kommunisere med naboene i Norge. Det burde holde med å kunne norsk (og evt. engelsk). Jeg forventet da ikke at franskmennene skulle lære seg norsk for å kunne kommunisere med meg i Frankrike! Det vil jo bli ekvivalenten.

men ang. arabisk, du vet at det er et ganske annerledes alfabet? Stor jobb å lære seg det.

Gammel 22-10-07, 21:09   #156
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Ganske annerledes?

Dessuten er ikke alfabetet det vanskeligste når man lærer språk.

Gammel 22-10-07, 21:31   #157
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Ganske annerledes?

Det er i alle fall likere enn "alfabetet" til kinesisk.
Og dersom det er annet alfabet, så er det større jobb å lære seg språket.

Vel, det var ikke ment som noe annet enn at jeg tror arabisk er vanskelig å lære seg. Men kinesisk tror jeg er verre. Jeg begynner i alle fall ikke på noen av dem. Selv om bestemoren min vokste opp i kina, og sånn sett skulle vært morsomt å kunnet.

Gammel 22-10-07, 23:22   #158
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan likegodt være norske som har bråkebarn ute. OG det kan jo være at de ikke VIL samarbeide. Like langt som da de ikke forstår/eller vil forstå norsk.

Det skal selvsagt ikke være nødvendig å skulle lære seg arabisk. Det er heldigvis blitt sånn at man nå MÅ gå på norskkurs for å få bli her i landet, men det er selvsagt ikke alle som bruker det de lærer. Jeg tror imidlertid at om vi hadde vært mer inkluderende så hadde det blitt mye lettere for disse å lære seg norsk. Jeg traff en gang en mann fra afganisthan, en godt voksen mann, og det han sa var at han skulle ønske flere ville snakke med dem for da ville det bli lettere å lære seg språket, men vi nordmenn var så vanskelig å komme i kontakt med.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 19:44   #159
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er skrevet for lenge siden, men er dessverre vel så aktuell i dag:

Sitat:

Fröna växer sakta under ytan Dom trivs där det är fuktigt, mörkt och kallt Först när bladen börjar synas kan man se att det är ogräs överallt Men om man tittar bort inget hör, inget ser hur vet man då För hör man inget, finns väl ingenting Och det, man inte ser, finns säkert inte till I mars har du fortfarande tid
Du kan ta det innan knopparna slår ut
Men om du låter det stå kvar tills sommar'n är förbi
så har det växt dej över huvudet till slut
Idag tar rasisterna en
Imorgon så tar dom kanske två
Frankrike tar dom med storm
Vem vet när det är dej, dom ger sej på
Vakna upp
Fatta mod
Börja se dej omkring
Bli inte en av dom
som bara står där sen
och säger att jag visste ingenting
Varje dag föds nya hot mot våra liv
Varje morgon gör sej bödlarna klara
I det mörker som vi blundar där rustar dom för krig
Hur kan vi slåss ifall vi inte inser faran
Idag har du arbete och lön
Imorgon så kanske du får gå
Miljonerna som svälter i världen utanför
står bara lite längre ner i samma hål
Vakna upp…
Dom flesta går med strömmen om det går
Dom flesta vill ju helst ha lugn och ro
Men om fascismen kommer smygande tillbaks
så är det du och jag som måste stå emot
Ogräset växer och frodas
Så slipa och vässa din kniv
Om du låter det spridas med vinden över världen
får du plikta för din tvekan med ditt liv
Vakna upp
Börja se dej omkring
Fatta mod
Så du kan säg' till dina ungar när dom frågar dej
att du var en av dom som stod emot"

Gammel 25-10-07, 20:25   #160
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Ganske annerledes?

Det vanskeligste å omstille seg til, når man lærer arabisk, er at ordene for "han hopper", "hun hopper" og "de hopper", kan være totalt forskjellige, ikke bare ha ulik endelse. Alfabetet er så absolutt ikke det vanskeligste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.