|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Azi, jeg blir helt rystet av det du forteller, men dessverre ikke overrasket.
![]() |
#142 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?
Sånn litt på siden, tviler på at rasister spør personer de tror er av utenlandskopprinnelse om de er adoptert eller ei...
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson Mamma til poden 05 og prinsessen 11. Sist redigert av *HH* : 22-10-07 kl 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg bor i Lille Pakistan. Eller Lille Somalia. Eller Lille Vietnam. Eller Lille India. Eller Lille Irak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Jeg vet at mange oppfatter meg som rasist, i hvertfall på nett. Men selv oppfatter jeg meg ikke som rasist. For en rasist er jo en som dømmer folk på bakgrunn av hudfarge eller rase (eller kultur), og føler at en selv er "bedre" og mer verdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Ja det er bra du tok opp dette.
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return. eden ahbez, "Nature Boy" (1948). Sist redigert av Azi : 22-10-07 kl 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?For meg går det mye på språk. Jeg synes det blir vanskelig å kommunisere når naboene ikke snakker norsk. Og kan man ikke prate med naboene er det vanskelig å finne løsninger på ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Come what may...
|
Ja så klart, men smile og nikke og si hei og vinke og si hei så kommer nok naboen til å skjønne at det betyr "hei" og si hei tilbake.
![]() |
#148 |
Deltidsmamma
|
Joda det å si hei går an. Det gjorde jeg forrige stedet. Men å diskutere ungenes utetider (det var problematisk for oss at de lekte høylydt rett utafor vinduet til sønnen vår til langt på natt); og hva slags stauder som passa ved inngangen (under dugnaden) er vanskeligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Skjønner hva du mener. Vi har samme problem angående det med barna å være langt ute på natta. Vi prøvde å ta det opp med naboen på best mulig måte. Men hun ble fornærmet og sur og mente at vi ikke hadde noe med det.
![]() |
#150 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Azi, dette var trasig lesning og eg er faktisk overraska over at det eksisterer sånne holdningar. Kall meg gjerne naiv.
![]() |
#151 |
Deltidsmamma
|
Ja, det kan likegodt være norske som har bråkebarn ute. OG det kan jo være at de ikke VIL samarbeide. Like langt som da de ikke forstår/eller vil forstå norsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Ringskrømt
|
Han er morsom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Peppy!
|
Da tenker du og jeg svært ulikt. Jeg kunne tenke meg å lære meg arabisk, nettopp for således lettere kunne kommunisere med arabisktalende mennesker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Deltidsmamma
|
Jeg vet ikke om vi tenker veldig ulikt om språk, jeg synes språk-kunnskaper er et gode. Jeg har lært meg fransk, og den beste måten å lære språk på er å oppholde seg i det landet der de bruker språket, og det gjorde jeg et år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Ganske annerledes?
![]() |
#157 |
Deltidsmamma
|
Det er i alle fall likere enn "alfabetet" til kinesisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Tittel og tittel....
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange rasister tror du det finnes i Norge?Denne er skrevet for lenge siden, men er dessverre vel så aktuell i dag:
![]() |
#160 |
Skrekkøgle
|
Det vanskeligste å omstille seg til, når man lærer arabisk, er at ordene for "han hopper", "hun hopper" og "de hopper", kan være totalt forskjellige, ikke bare ha ulik endelse. Alfabetet er så absolutt ikke det vanskeligste.
![]() |
|
|