Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-08, 01:29   #1
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Da jeg var liten var jeg veldig redd for vannpyramider! (Vampyrer)

Sist redigert av Ekorn : 28-01-08 kl 01:37. Årsak: skriveleif
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:00   #2
Albertine
Passiv

Standard

Nei, vi har laaaang U vi, ikke tegn til dobbel K i det hele tatt. Vi fra Trondheim har skikkelig glidning fra U til E på den U'en også.

Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:45   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier også kopptue og kopphåndduk. I visse strøk på Fosen sier de "tualærva" om kopptue, det synes jeg er et herrrlig ord!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:54   #4
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg sa Ommbelere i mange mange år, helt til jeg klarte å krølle tunga riktig å si Ommøbelere (ja, jeg aner ikke åssen det skrives... her er det lydord... )

Henning Olsen is sier jeg, men jeg vet det ikke heter det... klarer bare ikke å få til å si Hennig....

Soduko heter det i mitt hode, selv om det blir helt feil i følge rettskrivningsordboka...

Vi har vel alle slike ord vi sier feil....

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 16:02   #5
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Biler akserelerer.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 16:13   #6
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samme karen som jeg skrev om lenger oppe her, sier "mokkor'n" istedet for "motor'n". (Han sier også mokkorsykkel.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 17:13   #7
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Det sa de faktisk på Se & Hør - reklamen på radio i forrige uke.

Ja, det hørte jeg også.

Gammel 28-01-08, 21:10   #8
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer såvidt å la være å bryte ut i latter når min mors mann sier på ækt trøndersk: "Ækspræsso" , med lespelyd!

Ellers så synes jeg det er veldig gøy å høre ord som: konkurrangsje, pottegull og shit (kitt).

Jeg sa lenge ordet Kullsyre slik: kullsyre, med trykk på syre. Det fikk jeg så mange kommentarer på at jeg har sluttet med det. :fornærmet:

Gammel 28-01-08, 21:13   #9
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Da jeg var liten, trodde jeg det het derricktimen, og ikke detektimen. Kanskje ikke så rart, ettersom 'kvar er far dykkar?' var fast innslag på fredagskveldene

Ei venninne av meg klarte ikke å komme på hva nakkesleng heter på fagspråket, men kom etter mye fundering frem til at det måtte jo være neckless.

I tillegg har jeg oppdaget at en rekke trøndere svever i den villfarelse at regionsavisen heter Adresseavisen. Det står jo vitterligen Udresfeavifen trykket med store typer over hele forsiden :doh:

Gammel 28-01-08, 21:49   #10
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurte lenge på hvor man får kjøpt trusene de reklamerer for på TV: "Fjær & bær".

Jada, jeg har omsider fått med meg at det er Pierre Robert.

Gammel 29-01-08, 02:06   #11
Rufserine
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelagen
Rufserine har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hærlig tråd

Min svigerfar sier konsekvent benarsaus om bernaisesaus, og min stesønn skulle alltid ha ledderposter (leverpostei) på brødskiva. Han sa også sfaft (saft) og schlikkpulling (fiskepudding)

Da jeg var liten var tabbilett et greit ord. Det var både en pille og en kinobillett

Rufserine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 13:12   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rufserine, her.

Min svigerfar sier konsekvent benarsaus om bernaisesaus

Farfaren min sa Grandåsia om Grandiosa. Jeg synes det er litt kult, og har adoptert det selv. Det er festlig å høre godt voksne som ikke er stødige i engelsk forsøke seg også, svigerfar sier Mikkjel Jakksån f.eks.

Gammel 29-01-08, 18:48   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lærte en på jobb i dag at det ikke heter baguette.

Gammel 29-01-08, 21:36   #14
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg så et fint "nytt" ord i dag.. Amnestilege..

Lurer på hva en slik lege gjør jeg.

Gammel 29-01-08, 21:47   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg så et fint "nytt" ord i dag.. Amnestilege..

Lurer på hva en slik lege gjør jeg.

Gammel 30-01-08, 11:00   #16
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg lærte en på jobb i dag at det ikke heter baguette.

Hm? Var det uttalen som var feil da eller?

Gammel 30-01-08, 12:51   #17
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Farmor ba oss barnebarna i sin tid om å ta på oss buksestrømper.
Hun har også blitt ganske så irritert på en ansatt i en skobutikk som ikke visste hva gummisokker var.

Ellers drikker hun innimellom jois men hun har aldri smakt pissa.

Gammel 30-01-08, 13:02   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hm? Var det uttalen som var feil da eller?

...stavemåten også. Det skrives bagett på norsk.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 13:50   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Baguette! Baguette! Baguette! Baguette! :gåritog:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 13:52   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Baguette! Baguette! Baguette! Baguette! :gåritog:

Jeg antar du uttaler ordet med fire stavelser, da, så vi kan høre forskjell på ditt tog og bagett-toget.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.