Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 13:09   #1
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åj, der kom den tilbake igjen, ja.

My thoutghts exactly.

Jeg var gravid sist den var oppe, og nå er ungen snart 4 mnd og jeg har panikk for at folk skal lure på om jeg er gravid igjen. Dette er selvsagt i mitt hode (jeg ser ikke gravid ut selv om jeg ikke er på matchvekt) og underbygger bare at jeg fortsatt har et anstrengt forhold til kropp og vekt.

Nytt år, nye muligheter...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:07   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut fra pollen her, så er du langt fra den eneste som er fullstendig skrudd i hodet, spør du meg!

Gammel 06-01-09, 13:20   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ut fra pollen her, så er du langt fra den eneste som er fullstendig skrudd i hodet, spør du meg!

Øyh, jeg redigerte jo!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:13   #4
Albertine
Passiv

Standard

Ting har forandret seg litt siden sist jeg skrev i denne tråden, gitt.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:32   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd

Gammel 06-01-09, 13:39   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er stor.
180 cm og mange kilo.

Jeg er helt fornøyd likevel jeg. Jeg er i knallform, trener masse. Jeg føler meg pen, faktisk riktig flott. Selvom de fleste neppe vil si det om meg kanskje?

Jeg har vært fedme 3+. Nå er jeg bare overvektig - øvre del på bmi. Jeg bruker typisk 44 i bukser og M/L i overdeler, bortsett fra i BH da - der er jeg selvsagt ikke stor. :grrr:

Magen min er slaskete etter vektnedgang - så slaskete at den er fæl, med mange strekkmerker. Rumpa er ikke akkurat spretten og om puppene ikke er store, så er de til gjengjeld lange og fine.

MEN - jeg elsker kroppen min. Jeg går gjerne i skjørt og liker å pynte meg. Jeg farger håret og bruker sminke og føler meg som den fineste jenta i Norge enda jeg ikke er det egentlig.

Denne kroppen er min, en del av meg. Den bærer meg rundt og svikter aldri. Den har skapt barna mine. Den gir både meg og drømmeprinsen stor glede og jeg liker å stelle pent med den.

Livet er for kort til å gå rundt med nesa i bakken. Og for kort til å gå med vonde sko, uten sammenheng forøvrig.

Etter at jeg ble sammen med drømmeprinsen har jeg lært å se meg selv med hans briller - om enn litt forelskede glass kanskje. Og jeg elsker ham - og han mener at jeg er nydelig. En jeg er så glad i kan ikke ta så feil - ergo er jeg nok flott.

Sist redigert av Slettet bruker : 06-01-09 kl 13:45.
  Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:30   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå endret kategori. Fra Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt til Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei.

Jeg har endelig lyktes i å gå ned litt. Ikke kjempemye, men nok til at jeg tror at jeg kan klare å fortsette å gå ned i vekt. Jeg har over over 20 kilo igjen, så det er et langt lerret å bleke. Men i og med at jeg har gått ned litt i vekt, så har jeg skjønt at det faktisk ikke er alfa og omega. Jeg er ikke plutselig et nytt og bedre menneske, jeg er ikke mer lykkelig, dagliglivets problemer er der like fullt. Det eneste som har skjedd er at jeg har gått ned i vekt. Punktum.

Svigermor kommenterer og sier at "but NOTHING is better than that". Jeg er ikke enig. Jeg er glad for at jeg har gått ned i vekt. Det er lettere å bevege seg, flysetene er ikke fullt så trange, klærne sitter penere osv., men det føles ikke så ufattelig viktig lenger. Det finnes faktisk uendelig mange ting i verden som er "better than that".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:32   #8
Left
Passiv

Standard

Jeg er er veldig overvektig og på vei ned.
Enn om noen billedlig sett hadde kappet av meg hodet - da hadde jeg blitt tynn da.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:34   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det finnes faktisk uendelig mange ting i verden som er "better than that".

Nettopp! Det er så vanvittig merkelig at ikke flere skjønner dette. At folk lar seg presse under dette kroppsjaget. VI er forbrukerne, VI sitter med makten. Om man bare klarer å åpne øynene.

Gammel 06-01-09, 16:44   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg har stemt og jeg er alene om det.

Gammel 06-01-09, 16:45   #11
Majka
Kometkamerat

Majka sin avatar

Medlem siden: May 2008
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

"Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei"

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:17   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sitron - da er du enten undervektig og synes du er for tykk eller overvektig og glad.

Jeg unner deg det siste - det er godt å være fornøyd.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:52   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har stemt. Skiller meg, dessverre, ikke fra flertallet.

Sist redigert av rine : 07-08-10 kl 21:53.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:59   #14
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Skulle ønske eg klarte å godta meg sjølv slik eg er no.
No strammer omtrent alle klær eg har (nokon er for små) og syns det blir voldsomt å bytte ut heile garderoba. Eg for heller skjerpe meg og gå ned dei kiloane som trengs så har eg flust i flotte klær og blir meir fornøgd sjølv. Eg blir aldri hverken slank eller tynn men veit eg blir fornøyd når alle klæra mine sitt fint.

Gammel 06-01-09, 18:39   #15
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Jeg har nettopp gått ned 10 kg etter fødsel nr. 2 og er der jeg var etter fødsel nr. 1. Det ville like vell være kjekt å gå ned 4 kg til for da har jeg masse masse fine klær på loftet som ligger og venter på meg.

Gammel 07-01-09, 22:01   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er litt overvektig men på vei ned.

Dvs.. jeg driter egentlig i det om jeg ikke klarer det. Men ideelt sett, så skulle jeg kvittet meg med 5-7 kg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 22:24   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var gravid da jeg svarte her, men tok utgangspunkt i vekten før jeg ble gravid. Jeg fødte for 5 mnd siden og veier 5-6 kg mindre enn før jeg ble gravid og er fornøyd med vekta. Nå trenger jeg bare å stramme opp litt før vekten begynner å gå oppover igjen etter ammeperioden.

Jeg ser meg i speilet og ser at kroppen ser veldig bra ut etter 4 svangerskap. Håper jeg klarer å holde på den tanken.

Gammel 07-01-09, 22:40   #18
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Det er 20 kilo for mye av meg nå. Jeg er alldeles ikke fornøyd med det, og håper jeg ved enden av 2009 har mistet minst halvparten av dem.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 22:47   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Dustepoll!

Gidder ikke ha noen mening om det jeg.

Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:44   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overvektig og sliter veldig med det. Det opptar tankene mine konstant. Det gjør rett nok vekt når jeg er normalvektig også.

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.