Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-17, 10:46   #141
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du et glass vin/øl når du skal kjøre senere?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nei. Jeg har ikke noe glede av et glass vin hvis jeg må sitte og regne på om det er noe igjen i blodet når jeg skal kjøre bil eller noe annet viktig noen timer senere.

Samme her, det er helt uaktuelt. Og jeg tror ikke jeg ville sittet på med noen som hadde tatt et glass heller.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:49   #142
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Aldri.

Gammel 11-02-17, 15:36   #143
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt uaktuelt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 17:02   #144
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser at jeg tidligere har svart at jeg ikke gjør dette. Men nå har jeg begynt å gjøre det.

Da jeg var sjåfør i venninnegjengen og vi skulle på festival utenbys tok jeg en øl da vi kom i femtiden. Kjørte hjem i ellevetiden. Alle i bilen syntes det var helt innafor. Har også tatt ett glass bobler til velkomstdrink og kjørt hjem på natten.

Gammel 11-02-17, 17:08   #145
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Gammel 11-02-17, 17:58   #146
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det kunne jeg gjort hvis jeg syntes det var greit tidsmessig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 19:02   #147
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det kunne jeg gjort hvis jeg syntes det var greit tidsmessig.

Jeg og.

Gammel 11-02-17, 23:03   #148
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt enda mer liberal, ser jeg. Fremdeles synes jeg et helt glass er for mye, men jeg har ikke noe problem med å smake et halvt glass selv om jeg skal kjøre senere. Men jeg kjører selvsagt ikke med promille. #kjemiker

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 00:03   #149
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg er vant til å forholde meg til 8 t pliktavhold i forbindelse med jobb og greier liksom ikke helt å se at bilkjøring bør behandles noe annerledes. Selv om jeg er veldig klar over reglene.

Gammel 12-02-17, 07:29   #150
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser at jeg svarte at jeg ikke smaker en gang dersom jeg skal kjøre. Vel, jeg var på et gjestebud i fjor og da drakk jeg tre munner øl kl 18, og valgte å kjøre hjem kl 02.00. Jeg tenker det er innafor.

Gammel 12-02-17, 13:31   #151
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det. Senest i går. Middag kl 19, jeg tok et glass hvitvin til maten. Drakk eplemost resten av kvelden og kjørte hjem kl 02.00.

Var jeg bekymret? Overhodet ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 14:08   #152
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar meg gjerne en øl i lystig lag hvis jeg skal kjøre hjem flere timer etterpå.
At jeg skal ha noen redusert funksjon etter at alkoholen etter en enslig øl har gått ut av kroppen tviler jeg sterkt på.
Det er i tilfelle så lite at jeg ikke burde kjørt bil annet enn de fire første timene etter at jeg står opp og kun på dager hvor jeg ikke har så mye som et snev av forkjølelse eller hodepine.
Eller noe jeg bekymrer meg over.
Eller har dårlig tid.
Eller har vondt noe sted, noe som stort sett ville ha parkert meg permanent.

Ser i tråden her at mange blir sjokkert hvis man tar seg en øl og kjører bil en del timer senere, jeg stiller meg uforstående til problematikken og lar folk bli sjokkert så mye de vil.
Selv er jeg mer sjokkert over hvor mange begredelig dårlige sjåfører som slippes ut i trafikken.

Gammel 20-02-17, 16:59   #153
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Selv om jeg har beregnet at én øl ikke ville holde til å ta meg over promillegrensa i det hele tatt. Simpelthen ikke verdt det.

Som bekreftende eksperiment har jeg prøvd å spille bilspill på playstation etter et par-tre øl. Det går så fullstendig til Nifelheim at det holder.

Gammel 20-02-17, 17:41   #154
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Nei.

Selv om jeg har beregnet at én øl ikke ville holde til å ta meg over promillegrensa i det hele tatt. Simpelthen ikke verdt det.

Som bekreftende eksperiment har jeg prøvd å spille bilspill på playstation etter et par-tre øl. Det går så fullstendig til Nifelheim at det holder.

Å gjøre noe etter et par-tre øl kan selvfølgelig ikke på noen måte sammenlignes med å gjøre noe etter å ha drukket én øl og ventet i sju timer.

Gammel 20-02-17, 18:45   #155
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Nei.

Litt forskjell på et par-tre øl og en øl før ventetid, vil jeg si.
Jeg kom hjem fra byen, halvbrun og fin, og gruset guttungen og et par kompiser i rally på PS4, i sin tid.
Jeg tar ikke det som en bekreftelse på at jeg fint kan kjøre i fylla.

Gammel 20-02-17, 20:29   #156
Tang0
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2017
Tang0 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Liten digresjon, men er det normalt og ta seg noen glass og kjøre i USA?

Tang0 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 21:28   #157
Sir Limpalot

Sir Limpalot sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tang0, her.

Liten digresjon, men er det normalt og ta seg noen glass og kjøre i USA?

Jeg tror det kommer litt an på hvor i USA.

Gammel 20-02-17, 21:45   #158
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

For min del handler det nok litt om at jeg tåler så lite, og blir fort revet med og drikker mer. Ikke vits i å satse på å kjøre hjem da.

Skjønner jo det. Jeg tåler mye, men koser meg med et lite glass vin til middag kan fint avstå fra mer.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 22:13   #159
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Gammel 21-02-17, 00:12   #160
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser Gilmore Girls for tiden, og er helt fascinert over hvordan de alltid tar en martini eller to og noen glass vin til maten - og kjører hjem.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.