|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt? | |||
Så snart h*n vokste ut av babysetet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
32 | 16,67% |
Da h*n ble 2 år |
37 | 19,27% |
Da h*n ble 3 år |
62 | 32,29% |
Da h*n ble 4 år |
61 | 31,77% |
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#142 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Men hvor er stor er sikkerhetsforskjellen etter fylte 4 år? :maser:
![]() |
#143 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?
Ja, det høres rimelig ut, for da nevøen min ble født i 1993 var jeg 22 og fullt klar over at det var anbefalt å ha han bakovervendt i bilen til han var minst 3. Jeg var ung og fri og fullstendig uinteressert i barn og barnesikring, så når jeg hadde plukka det opp må det ha vært profilert relativt sterkt i media.
![]() |
#144 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tor Einar Calisch, overlegen ved barneintensiven ved Ullevål, har uttalt at det optimale hadde vært om barna kunne sitte bakovervendt til 7-8 års alder. Og det er jo kjent at det faktisk hadde vært best for både barn og voksne om alle satt bakovervendt i bilen
![]() |
#145 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jada, jada, jeg skjønner at det er en dårlig unnskyldning at man lot en butikksjef på en barneutstyrsbutikk være autoritet på trafikksikkerhet. (Utrolig, jeg er til og med over gjennomsnittlig utdannet!) Jeg har ikke tenkt å la det gjenta seg.
Sist redigert av leliane : 24-06-08 kl 21:01. Årsak: nytt sitat |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg er helt sikker på at venneparet mitt hadde prøvd bakoverbiten lenger dersom de hadde lest det jeg hadde på nettet.
![]() |
#147 |
frakoblet
|
Sorry.
Og der har vi akkurat poenget.
![]() |
#148 |
En Som Trener
|
Og jeg er helt sikker på at jeg ville følt meg mye tryggere om i det minste føreren av bilen satt framovervendt!
![]() |
#149 |
Frøken
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi får se hva som skjer, man kan få til mye nå til dags :P
![]() |
#150 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Vi måtte nesten krangle oss til å få kjøpe forovervendt sete da poden vokste ut av babysetet, og det var jo strengt tatt positivt. Det er nok stor forskjell på butikkene. Vi måtte ha framovervendt sete fordi det er det eneste som er mulig i vår bil. Trist, men sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Glemte å trykke "siter" på den andre, og orker ikke lete tilbake, så jeg tar denne istedet.
![]() |
#152 |
Frøken
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg trodde det er omvendt, bilsyke barn før tre år er sjeldent, nettopp pga. utviklingen av balansenerven Før man er rundt tre år er det gjerne andre grunner til at man kaster opp i bilen
![]() |
#153 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg stemte 3 år, men vi snudde ham altså da han var 2 år og 7 måneder. Han hadde vokst ut av Izi Kiden, fikk ikke plass til rompe og bleie lenger rett og slett, samt at hodet stakk over. Han var stor nok til beltestol og vi byttet til den. Jeg var moderat komfortabel med det, og hadde jeg valgt om igjen tror jeg at jeg hadde kjøpt et TWE. Nå er han 3 år og 3 måneder og jeg vurderer ikke lenger snu ham på nytt. Det må sies at han har skreket og kranglet i bilen siden han var nyfødt og jeg har hengt bakover store deler av tiden - etter at vi snudde ham har vi knapt protester bak der, så sånn sett føles ikke tryggheten SÅ redusert. Kink i nakken hos fører er også småskummelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Ang hva som er trangt: Når hodet stikker over, selen knapt er lang nok og bleia forskyves slik at junior sitter i en dam av tiss når man kommer fram; ja da er det trangt. Og det skjedde med S da han var 97 cm og veide 16 kg. Mulig mitt barn har pussige dimensjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Frøken
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?I et sete som går til 25 kg?
![]() |
#156 |
I mål
|
Neida, til 18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Har tro på forbedring
|
Med cabriofix har man iso-fix og det har vi ikke i bilen vår. (99 modell) - Bilstolen nå er lavere enn bakovervendte stoler i neste gruppe, så når stolen får høyere rydd, så greier vi det ikke. (det går bare på nød og neppe med den stolen vi har nå også)
![]() |
#158 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Aurora er nå 3 år og 7 måneder, og sitter fortsatt bakovervendt. Når vi flytter tilbake til Norge om en måned må vi kjøpe nye bilstoler, og da kommer hun til å få en beltestol. Så 3 år og 8 måneder kommer hun til å være når vi snur henne. Hannah kommer nok i hvert fall ikke til å bli snudd noe tidligere.
![]() |
#159 |
Har fått viljen sin
|
Kanskje vi får prøve deres en gang vi møtes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?Jeg er ikke av de "flinke", men så har vi vært så "heldig" å få tre bilsyke barn
![]() |
|
|