Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-08, 23:54   #141
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Vi har brukt denne pizzasausen et par ganger, den er kjempegod!

Ellers synes jeg pizzabunnen også er god. Som nevnt tidligere i tråden så går det kjapt fordi den ikke trenger å heve.

Gammel 27-08-08, 00:01   #142
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker Peppes pizzasaus. Og pastasaus på glass. Synes det er litt vanskelig å forestille med tomatsaus som har vært pulver.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 00:06   #143
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vant til å lage pizzasaus selv, men synes torosausen smaker mye bedre enn Peppes sin. Mulig fordi Peppes sin smaker lakris? Jeg synes iallefall det er noe helt merkelig med den sausen.

Gammel 27-08-08, 07:58   #144
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Irma: Helt enig ang. Peppes. Det er noe veldig rart med den.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 08:00   #145
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker aldri noe fra Tore, men jeg er enig i at rømmegrøten fra Fjordland er god.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 08:07   #146
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Maki er jo en type Sushi. De bitene med fisk, ris og tang rundt.

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Jada, vet hva Sushi er. Men når det ikke serveres Sushi noen steder i byen her, hvordan skal sånne grønnskollinger som meg vite hva Maki er?

Det er maki som er med ris og tang rundt, vanlig sushi er bare fisk.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 08:11   #147
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi har brukt denne pizzasausen et par ganger, den er kjempegod!

Ellers synes jeg pizzabunnen også er god. Som nevnt tidligere i tråden så går det kjapt fordi den ikke trenger å heve.

Den er jo grusom? Hvis du synes Peppes sin smaker lakris, skjønner jeg ikke at du liker denne? Denne smakte så lakris at jeg brakk meg, og jeg LIKER lakris. Det er tilsatt ganske mye fennikel i den, derav lakrissmaken. Fysj!

Gammel 27-08-08, 08:13   #148
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sushi er forresten noe av det verste jeg har smakt. Mulig jeg har vært uheldig med hvor jeg spiste det. Smakte alle slags forskjellige sushi-retter med alle slags sauser og greier, men huff ...

Gammel 27-08-08, 08:16   #149
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja hvis man har stor nok fryser såh

Forøvrig kan du godt få lov å komme med forslag til sånne frys-ned-sauser

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ja jeg venter enda på en haug med sausoppskrifter fra Glitter

Sorry, jeg så ikke denne før nå! Jeg har brukt mims pastasaus endel, det ligger en oppskrift her inne jeg ikke har tid til å finne nå. Sånne andre sauser (typ poteter og saus) bruker vi lite, men de pleier jeg å smekke sammen med stekesjy, litt god buljong, maizenna og evt. litt jus. Sopranos-kokeboa har også en kjempegod basisoppskrift, men det tar en dag å lage.

Vi har bare frysedel på kjøleskapet, men vi har blitt flinkere til å prioritere hva vi skal ha der, sortere og gjøre det enkeltå finne igjen ting. Men jeg ønsker meg virkelig en liten fryser i tillegg. Problemet er hvor vi skulle hatt den.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

"Lage store posjoner saus og så fryse ned"

Det er sikkert kjempelurt og vi burde sikkert gjøre det alle som én - men jeg får sånn "50-talls husmor utslett" når slikt blir foreslått...

Jeg skjønner hva du mener. Men man frigjør jo masse tid, og slipper å lage ekle posegreier med rare konserveringsmidler, salt og gud-vet-hva.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 08:33   #150
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Mikado har et rykte som får de fleste til å holde seg borte i ren frykt, tror jeg.
Jeg spiste sushi på Gladmat-festivalen i 2006.

Gammel 27-08-08, 08:39   #151
Stellebord

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min favoritt Pizzasaus for nedfrysning går sikkert like raskt som å lage en Toro-pose:

1 boks økologiske hermetiske tomater (eller andre gode bokstomater)
3 ss tomatpure
1 dl olivenolje
2 ts tørket timian (eller oregano)
litt tabasco
litt sitronsaft
1 1/2 ts salt (ca - smak til)
1 raus klype sukker

Kjør i blender, stavmikser el.l. Skal ikke kokes!

Denne holder til to pizzabunner og vel så det. Smår på, ha på ost og det du ellers måtte ønske oppå der igjen.

Gammel 27-08-08, 08:39   #152
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Vi bruker aldri noe fra Tore, men jeg er enig i at rømmegrøten fra Fjordland er god.

Tore er ikke flink til å lage mat.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 08:40   #153
Stellebord

Stellebord sin avatar

Standard

Og jeg elsker forresten sushi, men spiser det alt for sjelden.

Gammel 27-08-08, 08:43   #154
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Pizzasaus (som ikke/knapt skal kokes ser jeg ikke noen vits i å fryse ned. Den lages jo på 1-2-3 når man trenger den.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 08:47   #155
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sausen vil bli noe tykkere og fyldigere etter koking, da. Jeg bruker omtrent samme oppskrift, og koker den.

Gammel 27-08-08, 08:54   #156
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Vi bruker endel toro, men ikke disse posegryterettene.

Vi bruker pizzafyll og sauser som vi spriter opp litt.

Men fjordland sin bearnesaus... DEN ER GOD DEN :sikle:

Gammel 27-08-08, 09:04   #157
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men altså.. Mange her sier at de spriter opp Toro. Jeg ser ikke for meg at det kan være særlig godt å tilsette noe som helst i noe som er så salt og har så mye glutamat i utgangspunktet?
Det at Toro smaker sterkt av glutamat er det jeg liker minst med pulvermaten derfra og den smaken er umulig å kamuflere..

Er det glutamaten som lager Torosmaken? Aha.

Gammel 27-08-08, 09:07   #158
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tåler ikke e621, så gryter og sauser av denne typen gjør meg uvel.

I tillegg er det altfor mye salt, unødvendig dyrt (hver toropose fordyrer måltidet unødig, tomatsuppen blir feks dobbelt så dyr som nødvendig), tar lang tid (tomatsuppen lager man selv på halve tiden) og Toro har lurt dere til å tro at det er vanskelig, tidkrevende og dyrt å lage maten selv, når det faktisk er stikk motsatt.

Hvis ungene liker Toros tomatsuppe kan man lage denne selv:

2 ss smør
1-2 ss hvetemel
1 lite glass tomatpure

- smelt smør og rør inn mel, ha i tomatpureen

1 l vann fra vannkokeren, ha først i litt, deretter resten 2 blokker kjøttbuljong eller 2 ss helios-buljong has i

1 ts sukker has i
1 dl matfløte eller 2 dl melk

Smak til med salt og pepper

Kok makaroni i en kjele ved siden av, og ha i. Jeg bytter gjerne ut 1/3 av vannet med kraft fra kjøttbolleboks, og har i kjøttboller.

Spaghettisaus, stor oppskrift, som gir 4-6 porsjoner som kan fryses ned:
2 kg karbonadedeig
3 løk
3 fedd hvitløk
3 hakkede gulrøtter i små små biter
3 stenger stangselleri, finhakket
3 ss (brunt) sukker
3 ts salt
litt pepper
1 ss tørket oregano
5-6 bokser hermetiske tomater

Brun karbonadedeigen, ha i resten av ingrediensene stek litt, og ta i tomatene til slutt. La det koke en stund på svak varme til det tykner litt. Hvis dere er en familie på to store og 1-2 små, skulle dette bli ca 6 porsjoner spaghettisaus.

Gammel 27-08-08, 09:12   #159
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Toro har lurt dere til å tro at det er vanskelig, tidkrevende og dyrt å lage maten selv, når det faktisk er stikk motsatt.

Jeg klør meg i hodet over kakemiks og Toro-lasagne. Hvor mye vanskeligere kan det være å følge en oppskrift i en kokebok enn å følge oppskriften bak på Toro-pakken?

Gryterettene er jo uspiselige i tillegg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 09:15   #160
Stellebord

Stellebord sin avatar

Standard

Noen () har innbilt Store E at tomatsuppe kommer fra Toro, og følgelig kan hun ikke fordra min hjemmelagde - som selvsagt er mye bedre. Nå skal jeg prøve Mim sin, og håper den slår an hos både voksne og barn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.