Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer du FrP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Stemmer du Fremskrittspartiet
Nei, absolutt ikke! 155 86,59%
Ja, selvfølgelig! 24 13,41%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 22:48   #141
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hvilken statistikk? Avstemningen var da ikke om man stemmer rødt eller blått?

Nei, sånn oppfattet ikke jeg den heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:53   #142
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg stemmer ikke FRP, og jeg tror også at dersom de skulle komme til makten, så må de uansett samarbeide og inngå kompromisser så det synger etter og vil aldri få noe av sine ekstreme forslag gjennom.

Når det gjelder båssetting av FRP-stemmere, så mener jeg at det er like mange velgere som stemmer på grunnlag av enkeltsaker uten å sette seg inn i selve verdigrunnlaget og politikken til partiene de stemmer når det gjelder alle partiene.
FrP er flinke på dette med å fange opp endel ting som mange mener noe om og fronte seg på det. De treffer ikke meg hverken med enkeltsakene eller verdigrunnlaget. Men jeg forstår at folk lett kan falle for sakene de fronter seg på, og skulle vel allerhelst ha ønsket at folk orket å sette seg mer inn i helheten og tenkte i et litt videre perspektiv. Allerhelst skulle jeg sett at alle stemte som meg. DE er smarte de! :båssetter:

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:54   #143
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg veksler mellom Høyre og Venstre, og i praksis vil vel det bety rett frem?

Ja, sånn er det her til lands, at Høyre og Venstre, det går omtrent ut på ett.

Og du har rett i at det stort sett går ut på ett uansett hvilket parti som sitter ved makta... Et faktum som ikke blir bedre av at de folkevalgte organer som helhet stadig taper makt til byråkratiet og næringslivet. Det er ikke politikerne som bestemmer i noen særlig grad lengre.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:55   #144
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nei, sånn oppfattet ikke jeg den heller.

Det er bra. Jeg vil ikke tas til inntekt for venstresiden fordi jeg ikke stemmer FrP.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:56   #145
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri stemt FRP - og kommer aldri til å stemme FRP!

Gammel 21-11-06, 23:37   #146
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og siden man først skal være litt kjepphøye i denne tråden - ja så slenger jeg ut MIN største skepsis: Illsinte unge sosialister som dirrer av harme mot den urettferdige verden, som glatt tørner blåere enn blått når de 20 år senere sitter med arvede penger og/eller godt betalte jobber. Da skal det IKKE deles med fellesskapet nei!

:gammel AUF‘er:

Men jeg er ikke blåere enn blå, altså, selv om jeg har forlatt folden.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:39   #147
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ut fra at dette var rent visuelt. Eller drømmesyn.

For FrP er heldigvis ikke det eneste blå partiet, i den grad det lenger er hensiktsmessig å snakke blokker. Tør jeg spå en ny trepartiregjering: A, V og KrF?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:49   #148
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har aldri stemt frp. og kommer nok helt sikkert aldri til å gjøre det eller,

Gammel 21-11-06, 23:51   #149
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 23:57   #150
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Herregud, i dette landet har det jo så og si ingen konsekvens om man stemmer det ene eller det andre, ser dere ikke det? Ingen får jo sitte lenge nok til å gjøre noen forandringer som monner den ene eller den andre veien, og grasrota vil bare ha forandringer så de skal få noen nye c-kjendiser å lese om når de er lei av de forrige. Dessuten er partiene som kommer til makta her ganske så samkjørte når alt kommer til alt. Dvs i praksis.

Har aldri stemt FrP selv og kommer nok ikke til å gjøre det. Jeg veksler mellom Høyre og Venstre, og i praksis vil vel det bety rett frem?

Vel. Men når man først er kategoriske og fordømmende og setter velgere i de stringente båsene mange her har gjort - da kan det lønne seg å bli kjent med noen nye mennesker kanskje? Virkeligheten er nok mer nyansert.

Og siden man først skal være litt kjepphøye i denne tråden - ja så slenger jeg ut MIN største skepsis: Illsinte unge sosialister som dirrer av harme mot den urettferdige verden, som glatt tørner blåere enn blått når de 20 år senere sitter med arvede penger og/eller godt betalte jobber. Da skal det IKKE deles med fellesskapet nei!

Jeg er heeeeelt enig i ALT som står her!
I love you, Miss Norway

Gammel 22-11-06, 00:04   #151
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svaret er nei.

Gammel 22-11-06, 07:57   #152
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et dyrt, farlig og krevende voksenopplæringsprosjekt, men kanskje en riktig kur lell, ja?

Men folk husker kort, og vi kan jo ikke ha dem raserende rundt i regjering hvert 15. år heller.

Gammel 22-11-06, 08:00   #153
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kjenner ingen smarte mennesker som stemmer Frp.

Har folk som er lite smarte mindre menneskeverd enn andre? Jeg syns den var drøy. (Den forrige meldingen, om menneskeverd, altså)

Gammel 22-11-06, 08:01   #154
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Å gå løs på folk med balltre er heller ikke innenfor det jeg syns er akseptabel oppførsel.

Sier du det? Du er så fin på det, altså.

Gammel 22-11-06, 08:21   #155
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært innom blåsida jeg....Vel og merke bare så vidt..men det var før jeg ble 20...(nesten før jeg ble myndig også) - Jeg skal nok klare meg fint med Frps politikk jeg - vi har økonomi til det. Jeg betaler min skatt med glede.

Gammel 22-11-06, 08:24   #156
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

For øvrig stemmer jeg ikke FrP, og kan si med hånden på hjertet at det vil jeg ikke gjøre heller. Jeg er rivende uenige med dem i de viktigste enkeltsakene deres (billigere biler, bensin og sprit vil ikke akkurat bidra til å gjøre verden til et bedre sted, spør du meg), syns innvandringsretorikken deres er kvalm, mener at det økonomiske politikken er den reneste galemattias og at fordelingspolitikken vil skape sosial nød hinsides fatteevne dersom den blir gjennomført.

Når det er sagt så er det naivt å tro at nesten hver tredje nordmann stemmer FrP fordi de er dumme/slemme/egoistiske. Carl I har klart å skape et bilde av HANDLEKRAFT som de andre politikerne ikke har greid. Et tydelig eksempel er Mullah Krekar-saken. Det er for jævlig at asylinstuttet blir til de grader misbrukt av en kriminell terrorist som hater Norge og det vi står for, men gjerne utnytter oss når det passer ham. At han ikke kan sendes ut tross bevist fare for sikkerheten (rettskraftig dom), brudd på asylkravene (hjemreiser, blant annet) osvosv. Jeg tror folk blir forbannet når de ser at politikerne blir stående og dille maktesløse i en så rett-frem-sak. Og jeg tror hvis du spør ti på gata: "Tror du FrP hadde klart å få sendt hjem Mullah Krekar hvis de satt ved makten?" så svarer 8 av dem JA! Om de virkelig hadde klart det? Tja, når ikke Erna klarte det så vet jeg da søren. Men noe i meg sier at FrP hadde klart å skjære gjennom byråkratisølet, chartret et fly og dumpet ham hjemme hos hans egen gerilja. Og tatt bråket etterpå. Dette bildet av handlekraft tror jeg tiltrekker veldig veldig mange.

Jeg tror også "folk flest" syns at det ville vært en god ide om politiet fikk ressurser til å etterforske et par håndfuller av anmeldelsene de får, i det minste. At man bygde såpass fengselskapasitet at man ikke må slippe ut farlige varetektsfanger eller dømte skal gå i åresvis og vente på å sone. I motsetning til i sykehussektoren, der jeg tror strukturering må komme foran mer penger, tror jeg politi og rettsvesen ganske enkelt trenger flere ressurser. Og det er det ingen andre enn FrP som sier. Det er liksom litt ekkelt å snakke om å styrke politiet. (At politiet i Oslo aller helst vil ha strengere sjenkeregler er jo en annen sak.....)

Og så tror jeg folk blir veldig tiltrukket til "kutte byråkrati"-retorikken. Man har et bilde av at det finnes en masse byråkrater som har som mål i livet å gjøre livet surt for folk og ellers bare suller rundt. Det finnes en masse effektiviseringspotensiale i offentlig sektor, men å gjøre den jobben er en sinnsvakt krevende prosess som krever prosesser, handling, oppfølgning, ressurser, osv. Og jeg tror ikke FrP er det spøtt bedre kvalifisert til å få til den jobben enn andre partier, selv om det er de som maser mest om temaet.

Så jeg skal gå med på at FrP-velgere kanskje er hakket mer lettlurte enn snittet. Men det er pinadø SV-velgerne også. Selv om jeg gladelig innrømmer at jeg syns SV-erne er det på en mye mer sympatisk måte.

Gammel 22-11-06, 08:44   #157
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fargene på selve søylene er røde og blå.

Jeg stemmer ikke FrP. Og er enig med flere her i at KrF ikke er hakket bedre.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 08:49   #158
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Her er jeg rivende uenig. Jeg er også uenig med KrF i enkeltsaker, men jeg syns de har et på mange måter menneskevennlig grunnsyn. Homofilisaken et (viktig!) unntak. Men hvis jeg skal ta frem fordommene så tror jeg det er flere "gode mennesker" i KrF enn i FrP, for å si det sånn.

Gammel 22-11-06, 08:53   #159
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For øvrig stemmer jeg ikke FrP, og kan si med hånden på hjertet at det vil jeg ikke gjøre heller. Jeg er rivende uenige med dem i de viktigste enkeltsakene deres (billigere biler, bensin og sprit vil ikke akkurat bidra til å gjøre verden til et bedre sted, spør du meg), syns innvandringsretorikken deres er kvalm, mener at det økonomiske politikken er den reneste galemattias og at fordelingspolitikken vil skape sosial nød hinsides fatteevne dersom den blir gjennomført.

Jeg mener at de som innser dette, men allikevel stemmer FrP fordi de ser at de kan tjene på det, er kyniske og slemme. De som greier å stemme FrP uten å innse dette, mener jeg oppriktig må være om ikke dumme, så i hvert fall svært kortsynte, lettlurte og henfalne til ønsketenkning. Jeg synes faktisk det aller verste er kombinasjonen av billig bensin og sprit på den ene siden, og rasering av det sosiale sikkerhetsnettet som velferdsstaten gir, på den andre. Jeg blir fysisk dårlig av at noen kan mene at billigere sprit er viktigere enn å gi folk en ny sjanse om de kommer skeivt ut. (Særlig siden folk rett som det er kommer skeivt ut nettopp ved hjelp av sprit.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 08:59   #160
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Her er jeg rivende uenig. Jeg er også uenig med KrF i enkeltsaker, men jeg syns de har et på mange måter menneskevennlig grunnsyn. Homofilisaken et (viktig!) unntak. Men hvis jeg skal ta frem fordommene så tror jeg det er flere "gode mennesker" i KrF enn i FrP, for å si det sånn.

Da er vi uenige ja! Jeg sliter seriøst med deres syn på bioteknologi. Deres syn på kvinner (kontantstøtte-issues) byr meg imot. Og synet på homofili, som du selv nevner, hører ikke hjemme i vårt århundre. Ondskap i like stor grad som FrPs innvandringspolitikk. Og det å tvinge inn kristen formålsparagraf i barnehager synes jeg er på grensen til skummelt.

Om det er flere "gode" mennesker i KrF enn i FrP skal jeg ikke kommentere. Ganske enkelt fordi jeg ikke tør blottlegge fordommene mine alt for mye.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.