Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Reflektor: Jakten på den perfekte fødsel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-08, 20:05   #141
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødsel

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har hatt fødsel med og uten epidural.

Med epidural mistet jeg fullstendig kontrollen over egen kropp, og jeg hadde bare veldig, veldig vondt. Mest av alt husker jeg hvor sliten jeg var. Kanskje ikke så rart siden jeg var i fødsel i 42 timer.

Fødsel nr 2 var uten epidural. Jeg jobbet på lag med kroppen og skjønte hva som skjedde hele tiden. Vondt, ja, men helt overkommelig.

Jeg tror det var litt sånn med meg og. Det var flere ikke så hyggelige ting som skjedde under fødsel nr to og jeg var mye mer sliten. Jeg klarte rett og slett ikke å jobbe med fødselen. Med nr en hadde jeg veldig god kontroll, stod nesten hele fødselen og det var mye mindre vondt.
Nå varte ingen av fødslene mine så lenge, men jeg ble satt igang begge gangene og det er ofte litt hardere fødsler siden koppen blir tvunget til å føde.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 20:07   #142
Camilla82
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så ikke programmet i går jeg Fikk ikke med meg at det skulle gå

Jeg fødte naturlig med førstemann og uten noe smertestillende,det gikk veldig bra-hadde bare den ungen skjønt at han skulle UT :arg:

Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 20:35   #143
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kikket på Jordmødrene nå, den svenske versjonen. Og jeg blir sykt fødeklar. Bare en til hadde vært topp. Lurer på om det gir seg noen gang.

Gammel 09-12-08, 20:37   #144
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Kikket på Jordmødrene nå, den svenske versjonen. Og jeg blir sykt fødeklar. Bare en til hadde vært topp. Lurer på om det gir seg noen gang.

Lysten på fødsel eller lysten på barn?

Gammel 09-12-08, 20:39   #145
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk epidural med første, ble bare litt nummen i bena. Der var ikke der jeg hadde vondt.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 21:10   #146
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Lysten på fødsel eller lysten på barn?

Det er vel helst lysten på å føde og det å ha en nyfødt baby. Og derfor blir det med de 3 jeg har.

Gammel 09-12-08, 21:11   #147
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel helst lysten på å føde og det å ha en nyfødt baby. Og derfor blir det med de 3 jeg har.

Jeg er enig med deg når det gjelder fødingen. Nyfødte kan du få ha for deg selv. Noe kjedeligere enn barseltiden skal jeg lete lenge etter.

Gammel 09-12-08, 21:46   #148
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lurer på det samme ... Bortsett fra at jeg også har lyst på barnet (i tillegg til opplevelsen).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:26   #149
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Dette er også noe av grunnen til min skepsis overfor de som skriver fødebrev på side opp og ned med blablabla.

Jeg skrev fødebrevet for min egen del. Det var en del ting jeg var redd for, og ved å skrive dem ned ble de mindre farlige. Det var også en stor trygghet å høre at jordmor siterte det jeg hadde skrevet, slik at jeg visste at hun hadde giddet å lese det. Jeg gikk selvsagt tilbake på 90% av det jeg hadde skrevet, men for meg har det aldri vært noe nedelag å endre på en plan. Men jeg trenger å ha en i utgangspunktet.

Interessant statistikk. Hvorfor ligger nabolandene Sverige og (særlig) Danmark så mye høyere enn Norge?

Gammel 09-12-08, 22:29   #150
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med deg når det gjelder fødingen. Nyfødte kan du få ha for deg selv. Noe kjedeligere enn barseltiden skal jeg lete lenge etter.

Vi kunne hatt en deal da. Du stiller som surrogatmor og tar deg av det å være på tjukken, føde osv. Så kan jeg ta det etter. Bare få en fiks ferdig baby, overlevert ferdig født og alt. Hadde vært perfekt!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:30   #151
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Joika her. Jeg kunne gjerne gått gravid, men fødingen kunne noen andre tatt seg av, så kunne jeg fått babyen etterpå.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:33   #152
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Enig med Joika her. Jeg kunne gjerne gått gravid, men fødingen kunne noen andre tatt seg av, så kunne jeg fått babyen etterpå.

Eh, nei vi er ikke enig. Jeg vil IKKE gå gravid, helst ikke føde.. men baby: Ja takk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 22:35   #153
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ser ikke på. Skal snart føde.
Har ingen planer, annet enn at ungen skal ut

Gammel 09-12-08, 22:38   #154
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vi kunne hatt en deal da. Du stiller som surrogatmor og tar deg av det å være på tjukken, føde osv. Så kan jeg ta det etter. Bare få en fiks ferdig baby, overlevert ferdig født og alt. Hadde vært perfekt!

Still deg i kø.

Gammel 09-12-08, 22:46   #155
tutta
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 23:03   #156
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Eh, nei vi er ikke enig. Jeg vil IKKE gå gravid, helst ikke føde.. men baby: Ja takk.

Jaja, enig på det viktigste punktet, det med babyen etter fødsel.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.