|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Noen har mer riktig etikk enn andre.
|
|
|
#4 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jobben min er sikkert takknemlig for at Esme og Skilpadda frigjør tid til det jeg egentlig skal gjøre.
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg skjønner veldig godt kompromissløsheten til Electronica.
|
|
|
#6 |
|
I tropene
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Når jeg ser ditt siste svar, Electronica, så innser jeg at noe av det som gjør at jeg ikke identifiserer meg veldig med deg, er at jeg aldri har tenkt så - hva skal jeg si - lineært om livet mitt. Jeg har aldri hatt veldig klare planer for hvor jeg skulle ende, og følgelig aldri tenkt at det ene automatisk leder til det andre. I hvert fall ikke når det gjelder kjærlighetsforhold. Dermed har det vært umulig for meg å gå inn i noen slags pakkekontrakt med en mann der felles lån MÅ føre til gjennomsnittlig antalle barn dersom det ikke foreligger tungtveiende grunner. For eksempel.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Det kan jeg forstå, og det er nok forklaring på ulikt ståsted på en del ting.
Her er vi nok grunnleggende forskjellig. Jeg kunne ha presset og argumentert, og det gjorde jeg fordi Sist redigert av Dronningen : 19-12-08 kl 12:31. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Mannen min er en flott far, som tar et like stort ansvar for barna som det jeg gjør. Vi har diskutert dette. Selvfølgelig. Men det ville stride mot alt jeg står for å presse han til å få et barn bare fordi jeg vil det. Barn bør være ønsket, hvis man har muligheter til å ta valget mellom å få barn eller ikke.
|
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er stor forskjell på å diskutere og å være så kompromissløs at det fører til et ultimatum. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg tenker veldig annerledes enn personer som mener at man ikke må bli enige om så ekstremt viktige ting som om man skal ha flere barn. Jeg synes ingen har hverken vetorett eller nødrett i slike spørsmål.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg tenker forøvrig ulikt alle, men det er ikke så rart, for jeg er unik.
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Electronica: Det er ikke det at jeg ikke forstår at man kan reagere med sorg eller til og med sinne dersom partneren mer eller mindre plutselig ombestemmer seg om noe sånt, eller at jeg mener at man bare skal finne seg i det, dersom dette er veldig vanskelig for en. Det er det at jeg synes måten du beskrev det på - ville ikke tatt ham på alvor, "in your dreams" - er så respektløs, og at jeg syntes det var en nedlatende og ufin måte du beskrev andre par som har en litt mer problematisk vei frem mot enigheten. Det kan jo godt hende du ville møtt mannen din med mer respekt i virkeligheten, og at formuleringene dine her var litt sleivete, men jeg kan jo ikke forholde meg til annet enn det du skriver.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Ellers, hvis jeg skal male i vei på HI-spørsmålet, så står jeg temmelig langt politisk fra Mim, Ru, Acsa og Ulvefar, og vi tenker veldig ulikt om samfunnsmessige spørsmål også.
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Putter du meg i bås sammen med SV-ere?
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg er uenig med bina i at du er uenig med alle. Flere har da skilt mellom tenkemåte og verdier?
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Jeg har lyst til å si noe om det med å enes med partneren om ting - feks hvor mange barn man skal ha. |
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?For å spore litt inn og litt ut. Jeg skjønner veldig godt det Electronica sier, og synes enkelte tolker henne for bokstavlig hvis dere tror "in your dreams" er ordene hun kommer til å bruke i det hun kjører over mannen sin. Jeg tolker hvert fall "In your dreams" som er meget beskrivende ord for oss som leser henne - for å riktig forstå hvor utenkelig det er å stoppe etter bare ett barn. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Det synes ikke jeg heller. Det jeg synes ville være overkjørende, er å si "Jeg driter i at du mener at ett barn er nok, din mening spiller ingen rolle for meg". Jeg synes derimot, som sagt, det er forståelig om man ender opp med et ultimatum dersom begge partene har veldig sterke meninger om saken.
|
|
|
#20 |
|
I tropene
Og der sa Skilpadda det jeg tenkte. Igjen.
|
![]() |
| Emneord |
| grupper, konservativ, rødstrømper |
|
|