|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJøss, Lisa Stokke og de royale. Lurer på hvem av dem som var først ute.
|
|
|
#142 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg er ikke overbegeistret for Falsk og Mathisen jeg heller - det var barneskolelæreren min.
|
|
|
#143 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og Märtha
He he - tenkte jeg på også, hvem har herma?
|
|
|
#144 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi går til søksmål mot F&M, det er det vi gjør.
|
|
|
|
#146 |
|
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg er i overkant gretten i dag, men faen så lei jeg er av at man, når man har SÅ mye annet man kan "godmodig erte" kongefamilien for, velger navnene til barna deres. Det er barn det er snakk om, og det er smak i navn. Selv synes jeg både Maud, Angelica, Leah, Emma og Isadora er fine navn, Tallulah var litt nytt for meg sånn i vanlig bruk, men hey, hva er problemet? |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Whatever, never mind
|
Hva var det som var så morsomt med det navnet? At det var samisk? |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Gullfisk
Nei, ikke jeg heller.
|
|
|
|
#149 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg kan ikke annet ennå sukke og himle med øynene over slik oppførsel. (Ikke var du annerledes eller rar heller.) Men det bunnet vel kanskje at du er samisk? For det er jo heeeelt grusomt. *roll* |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Gullfisk
|
|
|
|
#151 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er enig med deg i prinsippene, men jeg sliter litt med at det under noen omstendighet skal være nødvendig eller interessant å ha en offentlig debatt om navnene til den ørtende tronearvingen. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Curlingkone
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg syns at så lenge folket ikke har noen rett til å være med å bestemme hva kongefamilien eller ex-kongefamilien sine barn skal hete, så bør folket som i denne sammenheng er media, bare holde tåta. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Ringskrømt
|
Alternativet? Det er så vidt jeg kan se bare du som snakker om å kneble noen som helst her. Å oppfordre (og egentlig forvente) at voksne mennesker tenker seg om to ganger før de uttaler seg negativt om andre personer er vel bare normal folkeskikk? Jeg ville aldri nektet Vinje å skrive sin mening i bloggen sin, men da må han altså forvente reaksjoner også. Jeg hadde for min del helst sett at dette kunne forbigå i stillhet, men siden det ikke gjorde det er det bra at det finnes anstendige mennesker som oppfordrer Vinje og andre involverte til å tenke over hvem ordene deres rammer. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
The Anti-Walter
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaHva folk kaller barna sine er til syvende og sist deres valg. Jeg synes Vinje har et poeng om at man teoretisk sett kan ende opp med "Dronning Emma Tallulah", men sånn sett så er "Dronning Mette-Marit" også noe man ikke har vært borti før.
Svogeren min jobbet noen år i utlandet på en plass hvor arbeidsspråket var engelsk. To andre (av ikke spesielt mange) nordmenn het hhv. Odd og Even |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaI navnetradisjonsammenheng - er egentlig Dronning Emma Tallulah "verre" enn Dronning Märtha Louise eller Dronning Mette Marit? Noe som rent statistisk er en MYE større sjanse for at kommer til å skje enn Dronnng Emma Tallulah.
|
|
|
#156 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaKlart førtnevnte er "verre" enn sin mor. Hun er jo oppkalt etter andre kongelige og det er jo noe med hele disse kongegreiene, at både embede og navn går i arv. Mette Marit, derimot. Jeg grøsser.
|
|
|
#157 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaIflg. en av linkene på navnet Tallulah jeg så i går, så er det en person i den britiske kongefamilien som heter Tallulah. Riktignok nummer 65 i arverekkelfølgen eller noe slikt, men allikevel. Maud er da oppkalt etter noen i kongefamilien, det var rameskrik over det også i sin tid. Hva heter forresten ungene til søstrene til Harald?
|
|
|
#158 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#159 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaJeg syns iallefall at Ari og Märtha har finere navn på ungene enn de forslagene Vinje kom med.
|
|
|
#160 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er virkelig dette nødvendig? Navnevalgene til Ari og MärthaDet er nå ingen av de første navnene som er noe å si på heller, syns jeg. Maud er jo attpåtil et gammelt kongelig navn.
|
![]() |
|
|