|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Vi leverer og henter nesten alltid sammen, vi kjører sammen til jobb og har absolutt ikke fleksitid (lærere begge to). Jobbene våre har også akkurat samme arbeidstider og det er dermed ikke mulig at den ene starter tidlig og den andre slutter sent.
![]() |
#142 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Dette fortjener å stå skrevet en gang til. Veldig bra og godt reflektert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.
Er det bare her 4-åringer går alene på besøk eller i barnehagen? Jeg syns det er viktig i forhold til mestringsfølelsen, særlig for min pjokk som er litt stille og beskjeden. Barnehagen syns også det er greit å øve på det, siden man begynner på skolen etterhvert.
![]() |
#144 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Jeg hadde ikke sendt en fire(eller fem)-åring alene til verken barnehage eller venner. Hadde vennen bodd i nabohuset hadde jeg muligens gjort det, men 100 meter borti gata? Nei! Til barnehagen hadde jeg fulgt barnet uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Her er det jeg som henter og leverer som oftest. Er student og begynner aldri før 8:30 og som oftest ikke før 12. Når jeg begynner tidlig slutter jeg 11:30 så da henter jeg også når kl nærmer seg 14:30-15. Mannen jobber 6:30 - 14:30 for tiden. Han har flexi tid så han kan begynne akkurat når han vil men ønsker veldig å begynne tidlig så han slipper å bruke 1-2 timer ekstra for dagen i kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Glamorøs
|
Ikke jeg heller.
![]() |
#147 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Come on, det er snakk om 100 meter. Her vet jeg ikke om noen, men så er det få som bor så nærme også, uten trafikk.
![]() |
#148 |
Tittel og tittel....
|
Her har ikke barna lov å gå alene til barnehagen uansett alder, så her må de følges. Det har med forsikring å gjøre.
![]() |
#149 |
guru advisor
|
Men hvis barnehagen ligger midt i dette boligområdet hvor venner løper fritt omkring? Skal ingen fireåringer forventes å mestre dette fordi du ikke syns din unge er klar for det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Glamorøs
|
Det sa jeg ikke heller, jeg sa at det kan oppstå situasjoner en ikke kan forvente at en fireåring skal mestre.
![]() |
#151 |
Ringskrømt
|
Selv om fireåringen kan lese og skrive når han er to og er ellers veldig oppegående og flink kan det oppstå situasjoner de ikke har vært ute for enda, de har tross alt bare fire år på baken og erfaringsgrunnlaget er ikke akkurat å skryte av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Nek er allrighte dyr
Hvilke situasjoner ser du egentlig for deg? På 100 meter innenfor et boligområde der de flyr fritt mellom husene fra før, hun kan muligens se barnehagen fra huset sitt, og de ansatte møter barnet.
![]() |
#153 |
guru advisor
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Ringskrømt
|
Jeg kan ikke svare for glitter, og jeg er ikke en som står bak gardina og speider etter skumlinger heller, men jeg synes det er unødvendig å sende barnet alene til barnehagen. Jeg synes også det vitner om latskap. :ærlig: Jeg følger, gir og får beskjeder fra barnehagen, henger opp sekken og minner henne om å legge matboksen i kjøleskapet. Videre får jeg høre hva planen for dagen er, samtidig som det klemmes og vinkes. Jeg liker å vise at jeg er engasjert i ungens hverdag. Jeg tror at sannsynligheten for at noe skal skje hvis barnet går alene er forsvinnende liten, men jeg liker likevel å slippe bekymringer jeg slettes ikke behøver å ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
guru advisor
|
Det synes jeg var en drøy påstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Nek er allrighte dyr
Ja, men det er deg, og klemmer og vinker kan man ta hjemme, og planer og prat og sjekk av klær kan man ta ved henting. Så i bunn og grunn er det selvfølgelig opp til enhver hva man føler seg komfortabel med, men jeg reagerer ikke på at noen bor sånn til at dette er trygt og at barnet selv synes det er ok. Jeg ser på mine to, eldste har alltid vokst på sånt som å mestre ting alene, mens hun minste har ikke det samme behovet i samme alder.
![]() |
#159 |
guru advisor
|
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Da påstår jeg at overbeskyttende foreldre kan føre til barn som er innesluttede og har dårlig selvtillit. Det kan jo tenkes at de som slipper ungene "fri" tidligere faktisk gjør dette gjennomtenkt, ikke bare på grunn av latskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Ang. henting og levering i bhg o.l.Jeg lurer fortsatt på hvilke situasjoner som kan oppstå på 100 meter i et slikt nabolag som beskrevet.
![]() |
|
|