Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 22:01   #141
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg må innrømme at jeg ble en smule snurt når jeg gikk i 5-6 klasse og skulle ta MMR.
Jeg hadde Meslinger før jeg var 1 år, kusma hadde jeg hatt og jeg hadde Røde hunder når jeg fikk beskjed om vaksinen. Så jeg synes det var dårlig gjort at jeg måtte ta den. (var ikke overvettes begeistret for sprøytestikk).

Gammel 25-02-09, 22:02   #142
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, du var vel vaksinert?

Nei, jeg fikk ikke vaksinen på grunn av at jeg hadde meslinger.
Jeg fikk forøvrig kusma ikke lenge etter. Så jeg mangler bare røde hunder for å være perfekt immunisert helt av meg selv.
Forresten, noe mer crappy enn mitt immunforsvar skal en lete lenge etter, så hvis det skal være et argumet mot vaksiner, så vaksinerer jeg gladelig dobbelt opp for at Lille skal slippe unna å ha det slik som meg.

Gammel 25-02-09, 22:03   #143
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg hadde ingen aning om at det kunne bli så ille.
Jeg prøver, prøver virkelig å forstå, men jeg klarer det ikke helt.

Konspirasjonsteorier er kule de, se bare på chemtrails og slikt. Kanskje "staten" egentlig snikvaksinerer alle via chemtrails. :konspirerer:

Da kan du begynne å lure på hva de har i vannet vårt.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 22:03   #144
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Fluor?

Gammel 25-02-09, 22:04   #145
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nei, jeg fikk ikke vaksinen på grunn av at jeg hadde meslinger.
Jeg fikk forøvrig kusma ikke lenge etter. Så jeg mangler bare røde hunder for å være perfekt immunisert helt av meg selv.
Forresten, noe mer crappy enn mitt immunforsvar skal en lete lenge etter, så hvis det skal være et argumet mot vaksiner, så vaksinerer jeg gladelig dobbelt opp for at Lille skal slippe unna å ha det slik som meg.

Er du ikke vaksinert da i forbindelse med svangerskap? Eller?

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 22:04   #146
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått alle vaksiner og er dobbelt immunisert siden jeg har hatt både røde hunder og kusma. Ikke rart at jeg har et så vanvittig godt immunforsvar.

Gammel 25-02-09, 22:06   #147
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Standard

Jeg har fått alle vaksiner og er dobbelt immunisert siden jeg har hatt både røde hunder og kusma. Ikke rart at jeg har et så vanvittig godt immunforsvar.

I følge skeptikerne burde du vel vært død, evt varig skadet for lenge siden? Eller veier den "ordentlige" sykdommen opp for vaksinene du har tatt? Hvordan blir det? Nuller vaksinen ut sykdommen, så du i realiteten kan bli smittet igjen?

: bare vas :

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 22:09   #148
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge skeptikerne burde du vel vært død, evt varig skadet for lenge siden? Eller veier den "ordentlige" sykdommen opp for vaksinene du har tatt? Hvordan blir det? Nuller vaksinen ut sykdommen, så du i realiteten kan bli smittet igjen?

: bare vas :

Jeg er nesten som supermann nå, jeg er zpeziell.

Gammel 25-02-09, 22:10   #149
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hopper fra første side og helt hit for å si at jeg vaksinerer ungene mine. Jeg har ikke kunnskap nok til å sette spørsmålstegn ved den praksis som er iverksatt av fagfolk, men den sunne logikken bak at alle (=nesten alle) følger et vaksinasjonsprogram den skjønner jeg helt av meg selv. Bestefaren min døde av Polio, og andre slektninger hadde tuberkolose - dette har vi ikke lenger i Norge, så noe går da framover.

Om jeg av den grunn ikke er reflektert? Vel som sagt har ikke reflektert MYE over dette, men synes ikke det gjør meg ureflektert av den grunn.

Gammel 25-02-09, 22:16   #150
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Kalk og klor?
Vaksiner?

Er du ikke vaksinert da i forbindelse med svangerskap? Eller?

Nei. Det er mulig jeg ble vaksinert når jeg skulle få cellegift, de snakket i alle fall om det. Men det var aldri snakk om vaksinering i forbindelse med svangerskap.

Gammel 25-02-09, 22:17   #151
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker det heller er omvendt og vaksinerer selvfølgelig barna mine!

Gammel 25-02-09, 22:27   #152
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Rart at ingen har nevnt dette for oss. To av barna har hatt kikhoste, den ene har astma og allergi og den andre er hyperallergisk.

Dette fikk jeg høre da vi var på sykehuset med gutten vår. Han hadde da kun fått den første vaksinen. Den uvaksinerte sønnen til noen venner hadde kikhoste akkurat da og vi fikk veldig veldig streng beskjed om å holde ham langt unna fordi astma og kikhosteutbrudd ikke var noen god kombinasjon. Logisk nok i grunnen siden han gjerne blir verre i astmaen når han får andre sykdommer. Den uvaksinerte gutten hadde kikhosten i lang tid og en av foreldrene tror det har forverret astmaen til denne gutten. Det kan jo være tilfeldig at gutten ble dårligere i astma etter noen måneder kikhoste og derfor vet de som sagt ikke.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 22:29   #153
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Klart det er logisk. Iben fikk lungebetennelse som sekundær sykdom og det var da de oppdaget på røngten at hun ikke fikk brukt ene luingen 100 %. Det er vel ganske klart at når man sliter med noe lungerelatert, så er jo dette en sykdom som gjør det vanskeligere å bli kvitt den og som kan føre til større vanskeligheter med en lungesykdom allerede tilstede?

Gammel 25-02-09, 22:53   #154
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nesten som supermann nå, jeg er zpeziell.

Zpezielle zuperzitronen...

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 22:54   #155
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Unnskyld meg.

"Rudolf Steiner hevder at Meslinger er den viktigste av alle barnesykdommene. Barna blir sterke og ”voksnere” etter sykdommen, får en ny selvtillit - gjennomgår en metamorfose – svært viktig for menneskets utvikling ..."

Mulig det virker merkelig på deg,men vår sønn har nettopp hatt en avart av meslinger og det beskriver han.
Med avart mener jeg at sykdommen så ut som meslinger, hadde motsatt sykdomsforløp. Sønnen fikk homeopati og var hos biontolog og var frisk som en fisk etter 5 dager,dvs fra utslettet kom.
Ja,meldt inn til folkehelsa og bydelslege . Spyttprøve var negativ,blodprøven blir sjekket for mutasjon. Blir spennende å se hva blodprøven viser.

Gammel 25-02-09, 22:54   #156
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk meslinger av meslingevaksninen. Har hatt kusma i tillegg til vaksine, og har hatt rødehunder, og er vaksinert mot det!
Og blir skamsjuk av trippelvaksiner. Mine barn er vaksinert, dog noen vaksiner litt sent pga sykdom. Vaksinen får visstnok ikke virket godt nok om man er syk når den settes.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 23:02   #157
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Mulig det virker merkelig på deg,men vår sønn har nettopp hatt en avart av meslinger og det beskriver han.
Med avart mener jeg at sykdommen så ut som meslinger, hadde motsatt sykdomsforløp. Sønnen fikk homeopati og var hos biontolog og var frisk som en fisk etter 5 dager,dvs fra utslettet kom.
Ja,meldt inn til folkehelsa og bydelslege . Spyttprøve var negativ,blodprøven blir sjekket for mutasjon. Blir spennende å se hva blodprøven viser.

Og hvordan fikk han denne sykdommen, fikk du ham smittet med vilje?

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 25-02-09, 23:04   #158
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Om noe ser ut som en ting, men ikke oppfører seg slik, så er det jo lite sannsynlig at det er det.

Jeg mener, inni en brødpose vil selv en loff se ut som en kneip.

Gammel 25-02-09, 23:04   #159
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

...mer reflekterte og oppegående foreldre enn de som vaksinerer?

Nei, absolutt ikke. Begge mine har fulgt vaksinasjonsprogrammet.

Gammel 25-02-09, 23:09   #160
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstegutten min har det skrevet svart på hvitt i en journal fra en legevakt i en av de større byene i Norge at han har hatt meslinger. Det kunne gått riktig galt med disse meslingene hvis jeg hadde valgt å tro på diagnosen denne legen satte. En ting jeg har lurt på i ettertid er om ikke meslinger skal rapporteres noe sted? Legen satte diagnosen trass i mine ville protester og i at jeg insisterte på at han måtte behandle gutten for penicillinallergi.

Guava er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.