|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDet er forskjell på suppe og grøt, men ut over det: Know thy child's faeces.
|
|
|
#3 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDiaré er løs/vandig avføring. Mulig jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at man sjelden har diaré uten å ha vondt i magen og/eller feber.
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg er også usikker på dette med diare. Begge mine to yngste har ofte vondt i magen og løs avføring. Men ikke oppkast eller kvalme. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tankefull
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMin har jo mye løs mage og skal nå på sykehus for å testes litt.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJa, altså, jeg har definert diaré som vannaktig hos bleiebarn, altså at man har farget væskeaktig konsistens, i det minste delvis. Hos poden bruker jeg begrepet hvis avføring overhodet ikke har fast form.
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Ok, så uansett hvor mange (få!) doturer det medfører, så er "tiss fra rumpa" diare og barnet må holdes hjemme i 48 timer? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Hos oss betyr det det, ja. :konstitusjonelt ingen tendens til løs avføring:
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenSvarer igjen ut fra min barnehagehverdag. Oppdager jeg at barnet har en vannaktig dotur, vil jeg gjerne la tvilen komme barnet til gode - det kan være noe hun/han har spist som hun/han reagerer på. F.eks. får Storebror i seg et glass melk som ikke er laktoseredusert, kan han ha en tildels interresant mage.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenAltså, leste dere ikke linkien fra FHI?
|
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMan kan ha omgangssyke uten oppkast. :smertelig erfart:
|
|
|
#16 |
|
Nå også i farger
Det har jeg erfart også, for mange år siden. Men da hadde jeg salmonella og jeg gikk ikke akkurat på do en gang for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Å hutte - salmonella har gubben hatt også, lure mannen spiste kyllingmiddag i en markokansk bakgård.
|
|
|
#18 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDiare er vanntynn, hyppig avføring. Nok en gang kan man bruke tommelfingerregelen "Èn gang kan være en tilfeldighet, to ganger... well, too bad."
|
|
|
|
#19 |
|
søt
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenVi er hjemme i dag. Han hadde 37.7 i morges, og jeg er ganske så sikker på at det er høyere enn vanlig normal temperatur. Denne gangen skal jeg huske å måle han når han er helt frisk og.
1. Lærer på VGS - må sette noen andre til å ha tilsyn/undervisning i timene mine. Skulle ledet et møte i dag, og har mailet heftig på morgenkvisten og delegert folk til å gjøre ditt og datt for meg.
|
|
|
#20 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenGenerelt sett har jeg som regel at gutta skal ha en feberfri dag eller en dag uten oppkast/diaré før de drar i barnehagen igjen. Jeg vurderte allikevel å sende storebror i barnehagen i dag, selv om han kastet opp i går kveld. Han virket i ellers topp form. Men siden han ikke spiste noe til frokost og klagde over litt vondt i magen, så ble han hjemme. Nå sitte han og ser på NRK Super og jeg prøver å jobbe litt. |
|
|
|
![]() |
|
|