Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 14:51   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Til saken: jeg synes også at det er trist at det stadig bannes mer på TV. Jeg er glad i et fargerikt språk, og imponeres derfor mye mer av mennesker som klarer å være saftige uten å banne. (Dessuten skjønner jeg virkelig ikke behovet for å si akkurat herregud dersom man nettopp ikke tror det finnes en gud i det hele tatt. Hadde man trodd det, og ville ta avstand, så OK, men hvilket tomt ord når det ikke beskriver noe som helst.)

For meg blir saftige "kraftsalver" uten banneord ofte mest komiske, i hvert fall når det blir litt krampeaktig påtatt. Når det gjelder det siste utsagnet ditt faller det på sin egen urimelighet. Uttrykk som fandens oldemor betinger altså at du tror på fanden? Må man mene noe med Donalduttrykket "saft suse"? At ord og uttrykk har en opprinnelse, betyr ikke at man tenker gjennom dette hver gang man tar det i sin munn.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:00   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dette er jo unektelig et forum hvor det bør være rom for å kunne moderere seg på i overkant entusiastiske førsteutsagn.

Ja, vanligvis pleier det jo å være sånn. Vanligvis pleier de fleste her å kunne ha flere tanker i hodet samtidig også, men ikke denne gangen tydeligvis.

Er det sånn at når man har uttalt seg flere ganger i en tråd, så bør man sitere seg selv for at alle skal forstå at ting står i en sammenheng?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 14:54   #3
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke litt søkt å dra frem hva som er lov og forbudt på FP? Det er like mye lov å være uenig som enig. Ferdig med det. Man må tåle at noen er uenig rett og slett. Det er lov å bruke selvrettferdighetsgjørende teknikker også, som å påpeke at de som er uenige egentlig bare føler seg truffet. Om det er særlig klokt vet jeg ikke.

Jeg har forøvrig fått hjem en oppgitt jente som kunne fortelle at venninnen hennes hadde sladret til læreren fordi hun sa "herregud". Siden jeg ikke syns det er verken stygt eller skadelig at Vesla sier det ordet, så ga jeg ingen reaksjon på det utover å minne på at "noen syns det er stygt å si "herregud", vi syns det ikke.". Det er jo kanskje litt leit at noen syns det er forferdelig at vi bruker det ordet, men det syns jeg rett og slett ikke er mitt eller min datters problem.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:01   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Er det ikke litt søkt å dra frem hva som er lov og forbudt på FP? Det er like mye lov å være uenig som enig. Ferdig med det. Man må tåle at noen er uenig rett og slett. Det er lov å bruke selvrettferdighetsgjørende teknikker også, som å påpeke at de som er uenige egentlig bare føler seg truffet. Om det er særlig klokt vet jeg ikke.

Ja, selvsagt, men jeg bare syns det ble litt merkelig når HI forsøkte å moderer utsagnet, og fikk tilbake at det var enda verre enn det hun hadde sagt i utagngspunktet.

Gammel 12-03-09, 14:58   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må si at jeg synes det er verre med alle disse biiib biiiip-greiene de har på amerikansk tv når noen banner, enn å faktisk høre banneordet. Noe mer patetisk enn denne biip-sensuren skal man lete lenge etter.

Gammel 12-03-09, 15:00   #6
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg må si at jeg synes det er verre med alle disse biiib biiiip-greiene de har på amerikansk tv når noen banner, enn å faktisk høre banneordet. Noe mer patetisk enn denne biip-sensuren skal man lete lenge etter.

Jeg gjør ikke noe annet enn å tenke på banning når jeg hører biiipingen.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:08   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er jeg veldig enig i, noen steder blurrer de munnen også, så man ikke skal kunne lese banning på leppene

Gammel 12-03-09, 15:02   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes i grunn dette er en tråd man bør tåle å få pepper i. Når trådstarter her går ut med at en type opptreden er feil eller dårlig, og at det skyldes at man er mindre evnerik - da kan man ikke forvente annet enn reaksjoner. Hva er ellers grunnen til å legge ut tråden? At en gjeng brukere skal sitte og okke seg sammen over ungdommen nå til dags? Dette er da en harmløs tråd, hvor brukerne er delt i to. Tito får både støtte og motbør.

At mange har hengt seg opp i datterens moralisering er kanskje ikke så hyggelig, det forstår jeg. Men det er nå engang slik på FP at man ikke får lov til å etablere sannheter helt uten videre - man blir konfrontert. Og det er vel en god ting?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:10   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes i grunn dette er en tråd man bør tåle å få pepper i. Når trådstarter her går ut med at en type opptreden er feil eller dårlig, og at det skyldes at man er mindre evnerik - da kan man ikke forvente annet enn reaksjoner. Hva er ellers grunnen til å legge ut tråden? At en gjeng brukere skal sitte og okke seg sammen over ungdommen nå til dags? Dette er da en harmløs tråd, hvor brukerne er delt i to. Tito får både støtte og motbør.

At mange har hengt seg opp i datterens moralisering er kanskje ikke så hyggelig, det forstår jeg. Men det er nå engang slik på FP at man ikke får lov til å etablere sannheter helt uten videre - man blir konfrontert. Og det er vel en god ting?

Ja, tråden er helt fin sånn sett, og jeg er som sagt ganske uenig med HI i det meste som blir sagt.l Jeg bare syns det tok litt av ifh til datteren, og jeg var veldig uenig i det mange sa om henne, og om det å moderere seg ifh til tidligere innlegg. Kun min mening.

Gammel 12-03-09, 15:57   #10
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skrev nok ekstra sterk for å få frem reaksjoner, og det var det som var hensikten, motivere til debatt. Og kritikk tåler jeg. Jeg hadde da aldri startet en slik tråd om jeg ikke tålte det. Jeg bare flirer av mye som blir sagt av mange og blir forundret av andre ting. Jeg tåler også en debatt rundt det med datteren min, selv om det ikke var det jeg opprinnelig ville diskutere. Men når jeg føler at jeg sitter og gjentar og gjentar meg selv til det kjedsommelige, ser jeg ikke poenget i å diskutere den biten videre.

Og når det gjelder biping, synes jeg det er bedre om folk selv tenker at det ikke er fint å banne på tv, spesielt ikke på familieprogram og barneprogram. Det er det jeg synes det har blitt mindre og mindre av, og jeg liker ikke at det skjer. Jeg er enig i at biping ofte bare kan bli teit, men sensurerer man seg selv så trenger man ikke det. Det er det som hadde vært det beste, selvsensur i tv-sammenheng.

Ja, jeg skriver at banning vitner om dårlig ordforåd i hi. Jeg skriver videre at all overforbruk av ord er noe jeg synes er en uting. Men det burde jeg tydeligvis ha skrevet i første setning også, at overdreven bruk av banneord i språket vitner om dårlig ordforåd. Med det mener jeg ikke at man nødvendigvis ikke kan så mange ord, men når man hele tiden, eller veldig ofte velger å bruke 1-2 ord for å forsterke noe man vil si, eller som et uttrykksord for sinne, frustrasjon og lignende, så bruker man ordforådet dårlig.

Gammel 12-03-09, 15:22   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepper er så sin sak, og jeg er jo fullstendig uenig med HI, men stadig terping på et i overkant uheldig utsagn når HI har gått ut og moderert seg i etterkant, det synes jeg blir litt over the top.

:kumbayah:

(Fnis, utrolig festlig at jeg driver og slenger rundt meg med kumbayah'er også, når man tenker på hva det egentlig betyr. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:30   #12
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Pepper er så sin sak, og jeg er jo fullstendig uenig med HI, men stadig terping på et i overkant uheldig utsagn når HI har gått ut og moderert seg i etterkant, det synes jeg blir litt over the top.

Ja, det var det jeg og tenkte.

Gammel 12-03-09, 15:32   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg enig i. Men har det skjedd her? Har det ikke bare vært forklaringer til Tito på hvorfor man skrev som man skrev, altså at man responderte på det som stod i hovedinnlegget, og at da var alt greit? Det er mulig jeg har på kumbayahbriller, og ikke ser aggressive undertoner i dag.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:36   #14
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Det er jeg enig i. Men har det skjedd her? Har det ikke bare vært forklaringer til Tito på hvorfor man skrev som man skrev, altså at man responderte på det som stod i hovedinnlegget, og at da var alt greit? Det er mulig jeg har på kumbayahbriller, og ikke ser aggressive undertoner i dag.

Sitat:

At du i et senere innlegg modererer deg og sier at du overdrev en smule er egentlig ganske trist

Det var bl.a dette jeg reagerte på.

Gammel 12-03-09, 15:52   #15
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De første innleggene til Tito skar meg litt i øynene så jeg skjønner godt at du fikk litt motbør på dem

Man har vel forskjellinge grenser for banning, tror ikke det er så lurt å kaste om seg med karakteristikker eller påstander av den ene eller den andre typen selv om man er uenige.
Det igjen kan vel sammenlignes med om jeg som den innbitte røykemotstanderen jeg er skulle påstått at røykere har mindre med seg enn andre, man får garantert motsvar.

Selv har jeg ingen sterke følelser for banning, jeg kan godt finne på å banne selv, men ikke i "utrengsmål" Blir seg sint kan du være sikker på at jeg slenger noen gloser, men det er ikke så ofte. At det har med begrenset ordforråd å gjøre vil jeg ikke være med på, jeg vil heller si at jeg blir ytterst skarp og velartikulert når dette slår inn.
Selv om jeg er nokså nøytral til banning vil jeg heller ikke si at jeg synes det er nødvendig å bruke det hele tiden og jeg synes også som Tito nevner at det er helt unødvendig å la feks Jan Fredrik Karlsen få boltre seg i sine noe intetsigende fraser.

Virker som om tråden begynner å roe seg nå, og det kan vel være like greit. Å hive seg med på knirklete motsvar mot den ene og den andre synes jeg er for slitsomt til at jeg orker å engasjere meg :lat og mest glad i muntlige diskusjoner:

Gammel 12-03-09, 15:37   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:kumbayah:

(Fnis, utrolig festlig at jeg driver og slenger rundt meg med kumbayah'er også, når man tenker på hva det egentlig betyr. )

♫♪♫♪ Hevenu shalom aleichem. Hevenu shaaaaaalom aleichem.♫♪♫

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:59   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Det var bl.a dette jeg reagerte på.

Du tok jaggu meg mange runder rundt grøten før du klarte å komme til poenget! (Og så kuttet du halve innlegget...)

Moderering er en fin ting, tink kan komme anderledes ut "i kampens hete" enn det som var tanken bak. Når man overdriver (som Tito sa hun hadde gjort) om sitt eget barn slik at man gir barnet negative egenskaper - da synes jeg det er trist. Og det står jeg for!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 16:04   #18
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Du tok jaggu meg mange runder rundt grøten før du klarte å komme til poenget! (Og så kuttet du halve innlegget...)

Moderering er en fin ting, tink kan komme anderledes ut "i kampens hete" enn det som var tanken bak. Når man overdriver (som Tito sa hun hadde gjort) om sitt eget barn slik at man gir barnet negative egenskaper - da synes jeg det er trist. Og det står jeg for!

Jeg har som sagt, sagt meg ferdig med den diskusjonen. Du klarer nesten å provosere meg til å fortsette å diskutere det, men bare nesten.

Gammel 12-03-09, 16:21   #19
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Om man har et barn som banner, eller et barn som ber noen la være å banne så er det egentlig begge deler som kommer fra foreldrene. At dere gjør min unge ut til å være verstingen fordi hun sier sin mening, i stedet for å velge å banne selv, er egentlig ganske latterlig.

Dette er ikke så svart-hvitt som du fremstiller det her. Er det sånn at man enten må være besservisser eller bannegæren? Jeg tror ikke det.

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Hun sier bare banning er galt, som hun har lært hjemmefra, og det burde hun få lov til uten å bli kalt besserwisser.

Bare for ordens skyld - jeg ville aldri kalt datteren din en besserwisser direkte til henne. Jeg sa det til deg, om henne. Selvsagt er det bra at barna lærer å stå for sine egne meninger, men det er mange måter å gjøre dette på. En måte som ikke er særlig bra, er å gå og rette på andre.

Og så føler jeg for å legge til at jeg på ingen måte følte meg truffet av innlegget ditt, for jeg banner særs lite og barna mine gjør det ikke i det hele tatt. Jeg syns bare innlegget ditt bar preg av høy tante Sofie-faktor.

Fullstendig enig.

Gammel 12-03-09, 17:23   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det var flere andre innlegg jeg syntes formidlet det samme, jeg tenkte ikke det var nødvendig å trekke frem enkelte, men når det kom direkte spørsmål, så. Tok med det jeg syns var relevant for poenget. Var ikke min intensjon å gå rundt grøten, men heller å si noe om den generelle tendensen i debatten, slik jeg oppfattet den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.