|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem er Søsken Hjelpeløs i din familie? | |||
| Ingen som peker seg ut som det, i grunnen |
|
87 | 42,86% |
| Jeg er enebarn og er Hjelpeløs |
|
0 | 0% |
| Eldste er mest hjelpeløs |
|
22 | 10,84% |
| Yngste er mest hjelpeløs |
|
62 | 30,54% |
| Et sted i midten er mest hjelpeløs |
|
32 | 15,76% |
| Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Eg har tidligare svart i tråden at ingen av oss fem søsken skil seg ut som spesielt hjelpelaus, men at eg som minst nok har fått litt ekstra.
|
|
|
#142 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Min bror, den yngste! |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Har en yngre bror, men ingen av oss er noe mer hjelpesløs enn den andre.
|
|
|
|
#144 |
|
Av og på bruker
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Orket ikke lese hele tråden, men min lillesøster er helt opplagt den "hjelpeløse" i vår familie. Jeg har hele livet klart meg selv og gjort det godt på skolen. Min søster sto på videregående, og da ble det nesten flagget for henne...... Hipp-hurra!!!!
|
|
|
#145 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg savner: Jeg er enebarn - og ikke hjelpeløs...
Sist redigert av Mamarazzi : 14-03-09 kl 04:10. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Da kan du svare "ingen som har pekt seg ut som det, i grunn".
|
|
|
#147 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg stemte ikke for min egen søskenflokk (vi er "halve"), for der er ingen av oss hjelpeløse overhode ...det var jo et alternativ, men for å få et bedre grunnlag mellom evt. eldst, yngst eller midt i mellom, stemte jeg for min mann sin søskenflokk der den yngste søsteren helt klart utpeker seg som en håpløs, hjelpeløs, bortskjemt flyfille!
|
|
|
#148 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er begge like selvstendige.
|
|
|
#149 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er to søsken, og egentlig ingen av oss som trenger mer hjelp enn den andre..
|
|
|
#150 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Ingen av oss som er hjelpeløse i grunnen. Bror er mer handy, mens jeg alltid har vært flinkere økonomisk. Nå har han blitt veldig økonomisk, mens jeg er vel ikke like handy som han er. Hjelpeløse er ingen av oss og ha vel egentlig ikke vært det heller. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Hos oss er det storebror som er den med mest behov for hjelp. Han kan fint få mamma til å skrive cv, ringe offentlige kontorer og lignende for seg. Tror nok storesøsteren min er den mest selvstendige. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
En som trener
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)I barndommen var det definitivt lillebroren vår, takket være iherdig putesying fra foreldrene mine. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Det er hun i midten. Hjelpesløs og hjelpesløs...hun er ivertfall ikke "ansvarlig for sine handlinger". Gjør tabbe på tabbe, skaffer seg gjeld, kjøpekort, alle jobbene hun har hatt ender i trøbbel osv..osv...og mamma og pappa må alltid stille opp og betale. Fatter ikke at de gidder. Betaler depositum på nye leiligheter og alt mulig...Helt greit at de hjelper henne, men når hun gang på gang driter seg ut så synes jeg hun hadde fortjent å virkelig ta ansvar selv. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
hijabdame
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi har vel fått hjelp av foreldre alle sammen, i de periodene av livet det har vært nødvendig. Noen har fått pengehjelp til hybel, andre kjøring ved flytting, flytte hjem igjen mens vi ikke fant leilighet, barnepass, kausjonist ved huskjøp etc. (Utrolig så masse som dreier seg om bolig egentlig). Men så har alle blitt voksne og klarer seg stort sett selv |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Sær og kresen
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg har to brødre (en yngre og en eldre), og vi er alle tre selvstendige, og ble det tidlig. Selv om vi selvsagt har fått hjelp på ulike måter opp gjennom. Men vokste man opp på 70-tallet skulle det godt gjøres å bli hjelpeløs og uselvstendig.
|
![]() |
|
|