|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Religion: forskere fastholdt tidlig at det som var definerende for en religion var ’troen på åndelige vesener’(Geertz 1973; Goody 1961). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)
skjønner det
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Siw, her er litt fra Wikipedia. (Gidder ikke finne en mer saklig kilde just nu.)
Mine uthevelser. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Noen kjappe innspill: (Kilde: youtube.com) 2. At det finnes magefølelser er hevet over enhver tvil - spørsmålet er *hvor* magefølelsen kom fra. Det viser seg ofte ved analyser at lang erfaring gjør at man kan plukke opp ting mer eller mindre ubevisst slik at man trekker en slutning uten å ha bevisst tilgang til hele beslutningsgrunnlaget. Eksempler på dette kan dere finne i boken BLINK av Malcolm Gladwell (tror den fortsatt er å få på Narvesen) 3. Mennesker er på mange måter lette å lede og få til å tenke i forutsigbare baner. Noe som kanskje følgende lille demonstrasjon kan vise: (Kilde: youtube.com) og denne: (Kilde: youtube.com) I tillegg har det blitt bevist at selv profesjonelle forskere som undersøker overnaturlige fenomener har blitt lurt av underholdningsmagikere som klarer å trikse til tilsynelatende "overnaturlige evner". så nei, å tro på evner som vises frem i ukontrollerte forhold, klippet til osv på tv.... neppe ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)
Klart det lett blir komisk!
|
|
|
|
#11 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Bare sett deler av en episode. Kanskje deler av to, husker ikke. Det jeg har sett var dumt. Litt patetisk. Mulig jeg har uheldig med det jeg så, i den forstand at det har vært folk som har truffet med noe i andre episoder. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)1) Har du sett mer enn èn episode? Nei |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Hah! Jeg har en sjette sans. Jeg snubler aldri borti slike programmer. Det er akkurat som om en mystisk kraft holder meg fra å zappe innom dem. Som om noen har kontroll over meg faktisk. |
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)Ingen som imponerte meg nei, men jeg skal ha at JEG nok har en sjette sans - mannen også, for vi greide begge pauseoppgaven
|
![]() |
|
|