|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hvilket parti ville du stemt på i dag? | |||
Rødt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 2,06% |
SV |
53 | 18,21% |
Arbeiderpartiet |
112 | 38,49% |
SP |
10 | 3,44% |
Venstre |
49 | 16,84% |
KrF |
6 | 2,06% |
Høyre |
42 | 14,43% |
FrP |
13 | 4,47% |
Deltakere: 291. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FP-valget 2009
Og nå tok jeg Dagbladet sin test, og i følge dem skal jeg stemme SV.
![]() |
#142 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: FP-valget 2009Noba er en typisk V-velger.
![]() |
#143 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FP-valget 2009Helt og absolutt enig.
![]() |
#145 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: FP-valget 2009Det er veldig vanlig at V-velgere kommer ut med litt forskjellig på ulike tester, og at det er jevnt. Har jeg hørt.
![]() |
#146 |
ctrl+z
|
![]() Sv: FP-valget 2009Jeg stemmer selvsagt på SV, jeg har da hjerne. (fritt etter ordtaket "Jeg er feminist, jeg har da hjerne" )
Det hadde vært noe.
![]() |
#147 |
🎈
Så bra at dere hjelper meg med dette dere som helt tydelig har skjønt ganske mye mer enn meg. Jeg er helt forvirret, men synes dette er kjempeviktig. Jeg kan utdype litt om hva jeg tenker ang politiske saker. Miljøpolitikk er så absolutt en viktig sak for meg, det er en av de sakene som kommer høyest opp. Og som nybakt skolejentemamma, så er jeg naturlig opptatt av skolen, men der har jeg for liten erfaring ennå til å vite helt hva jeg skal mene - rent bortsett fra at jeg er imot å innføre karakterer på lavere trinn og at jeg er skeptisk til at private aktører får for stort innpass. Enkelte alternativ til offentlig skole er greit, jeg ser at det bør være rom for det, men generelt synes jeg det er viktigere at det legges til rette for en bedre offentlig skole. Ellers så er jeg opptatt av et helsevesen som skal legge mye større vekt på forebygging, både av "privathelse" og arbeidshelse. Jeg er opptatt av arbeidstakernes arbeidsmiljø og arbeidsforhold. Distriktspolitikk er viktig synes jeg, jeg synes vi skal legge til rette for at det skal være mulig å bo og jobbe i distriktene. Betyr det at jeg må betale litt mer for melka, så er det helt greit (så fremt det bidrar til videre drift av norsk landbruk og pengene ikke går i lomma på kjøpmannen...). Jeg er generelt inne på tanken om at det er greit for meg som forbruker å måtte betale litt mer dersom det holder folk i arbeid eller bidrar til mer miljøvennlig produksjon. Bistandspolitikk er en hjertesak - eller generelt en filosofi om at vi skal hjelpe hverandre, at de ressurssterke må bidra til å hjelpe de mer resurssvake, både i eget land og i andre land. Også er jeg opptatt av at homofile skal ha samme rett som hetrofile hva ekteskap og rett til å få hjelp til å lage/adoptere barn angår. Jeg har ingen ønske om å ha norske tropper i Afghanistan eller andre krigssoner for den saks skyld. Jeg er vinglete når det gjelder stat og kirke, men er for et monarki. Også er det sikkert mye annet jeg burde mene noe om, men som jeg ikke kommer på i farta..
![]() |
#149 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FP-valget 2009Ikke hvis miljø er så viktig, Blondie.
![]() |
#150 |
🎈
Ja, takk. Dere har gode muligheter til å påvirke her nå.
![]() |
#151 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FP-valget 2009Ah, da skal du stemme Venstre, for der skiller det ganske kraftig, altså!
![]() |
#152 |
ctrl+z
|
![]() Sv: FP-valget 2009Med den holdningen til privatisering, så passer du nok bedre innunder Venstre enn SV ja.
![]() |
#153 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: FP-valget 2009Det vet jeg rett og slett ikke godt nok. Men for min EGEN del så er jeg helt for fagorganisering og faglige rettigheter, men har ikke like gode følelser for pampevelde og maktmisbrruk og maktsamrøre og korrupsjon (Røkke-saken), som jeg forbinder med LO...
![]() |
#154 |
ctrl+z
|
![]() Sv: FP-valget 2009Det er visst et spørsmål det er vanskelig å få tak på, ja. Jeg er jo oppflasket av LO-systemet, så mulig jeg har hørt sure kommentarer i gangene og laget det til min egen sannhet.
![]() |
#156 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: FP-valget 2009Partiet i mitt hjerte er SV, men må jeg stemme taktisk og velge AP?
![]() |
#157 |
Søt og rar
|
![]() Sv: FP-valget 2009AP.
![]() |
#159 |
frakoblet
|
Mener du å stå frem og fortelle hva de stemmer, eller at folk stemmer taktisk?
![]() |
#160 |
Søt og rar
|
Nei, jeg synes bare det er rart at man f.eks. stemmer FrP (her inne) og så ikke skriver i tråden at man gjør det. Er det fordi man skammer seg over hvem man stemmer på, eller er det fordi man innser at man er i minoritet her inne?
![]() |
|
|