Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 13:33   #141
Left
Passiv

Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Dette er et tema det er særdeles viktig å reflektere rundt.
Eller kanskje ikke.

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:38   #142
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg innser at jeg da er en gammelmodig røy, for jeg er på nisser som koselige skapninger jeg. En sånn en man setter ut grøt til på låven og som passer på dyrene. Langt fra et skjellsord i min verden.

HVa er det egentlig du reagerer på?
Det at jeg bruker ordet nisse; eller at jeg snakker nedsettende om holdningen hans?
Jeg ser ikke at du reagerer på andre som også mener han er helt på jordet, så det er ordet nisse som er dumt?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:38   #143
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde vi ryddet unna de dustete fordommene rundt menn som sitter og tisser og maskulinitet da vi hadde en spørreundersøkelse som viste at det var nesten like mange menn som satt og tisset som de som står? Jeg søker, men klarer ikke å finne spørreundersøkelsen.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvis det er så voldsomt krenkende, så kan det jo hende at det egentlig er en ting han gjør i "skjul". Han har fått mye tøffel-pepper etter at han tok mitt etternavn, så når jeg i tillegg outer at han sitter og tisser, så blir det kanskje litt i overkant. Er han egentlig en mann?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Man lever da i et likestilt forhold. Mannen har lært Snupp at man kan sitte på do og stå når man er ute. Han er like lite interessert i å tørke opp søl etter små gutter som ikke klarer å sikte som det jeg er. Jeg er gift med en skikkelig mannemann som ikke definerer sin maskulinitet ut fra om han sitter eller står når han tisser. Menn som føler at man må stå for å være en "ekte mann" må da være usikre på sin maskulinitet. :kaster ut brannfakkel:

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hva med anatomisk?

Kjenner virkelig på egne fordommer her. Jeg synes rett og slett det er "turnoff" med menn som sitter og tisser.

Nå husker jeg ikke hva du lurte på i forhold til anatomiske ting, men så vidt jeg har skjønt er det fra forskerhold enighet om at det anatomisk riktige for menn er å sitte. Hvis man tar hensyn til å få tømt blæra ordentlig, risiko for kreft osv. For min del er dette grunn god nok til å oppfordre barna til å sitte og tisse, fordelen med mindre søl (og maskuliinitet!) er ikke en del av vurderingen.

Apropos turn-off så må jeg si at jeg personlig foretrekker stille sittetissing enn tisselyder som når hele nabolaget. Urk! : oppvokst i blokk:

Gammel 30-09-09, 13:41   #144
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Apropos turn-off så må jeg si at jeg personlig foretrekker stille sittetissing enn tisselyder som når hele nabolaget. Urk! : oppvokst i blokk:

Jeg bodde fem år under en som tisset HØØØYT, og ikke vasket hendene etterpå, for det klarte han umulig fra han sluttet å tisse til døra smalt igjen.
Grukk og gru.
Det der skulle du aldri ha minnet meg på. Et grusomt bilde.

Gammel 30-09-09, 13:51   #145
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Storebror og min mann sitter på do når de tisser, det er nemlig mye enklere å lese bøker/blader da.
Jeg er storfornøyd. Så lenge det er det som er naturlig fra starten av kan de da umulig ta noe skade av det.

I sommer fikk jeg dog oppleve ulempen med å kun lære storebror å sitte å tisse. Han ville nemlig holdes vannrett med tissen ned når han skulle tisse ute.
Lite intensivkurs, og nå står storebror og tisser ute.

Gammel 30-09-09, 13:51   #146
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå husker jeg ikke hva du lurte på i forhold til anatomiske ting.

At den peker utover?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:53   #147
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda et argument. Lyddempende, altså. :nikker ettertenksomt:

Gammel 30-09-09, 13:54   #148
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tviler for øvrig ikke på at mannen til Claire står og tisser. Han er jo veldig mandig. Har du forresten et bilde av doen i kjellerstua? Jeg regner med at den matcher resten?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:54   #149
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At den peker utover?

Mer nedover vel.

Gammel 30-09-09, 13:55   #150
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Mer nedover vel.

Ja, eller oppover. Alt ettersom.

Gammel 30-09-09, 13:56   #151
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men når små barn står og tisser, søler de ikke på klærne sine da?
Når Poden skal tisse ute tar an av seg alle klærne på underkroppen først, fordi han ikke vil få tiss på klærne. Og jeg ser at det er ikke sååå stort trykk på strålen som kommer, så jeg ser for meg at det samme vil gjelde om de skal stå å tisse på do?

Gammel 30-09-09, 13:57   #152
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glitterbarnet lener seg fremover og skyter hoftene fram. Men jeg ser at det lett drypper en dråpe ned på klærne før han får tørket.

Gammel 30-09-09, 13:58   #153
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tviler for øvrig ikke på at mannen til Claire står og tisser. Han er jo veldig mandig. Har du forresten et bilde av doen i kjellerstua? Jeg regner med at den matcher resten?

Doen i kjellerstua er selvsagt helt nedgriset av urin. Og ingen vask er det der heller. Sånt er jo for kvinnfolk og homser.

Gammel 30-09-09, 13:58   #154
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men når små barn står og tisser, søler de ikke på klærne sine da?
Når Poden skal tisse ute tar an av seg alle klærne på underkroppen først, fordi han ikke vil få tiss på klærne. Og jeg ser at det er ikke sååå stort trykk på strålen som kommer, så jeg ser for meg at det samme vil gjelde om de skal stå å tisse på do?

I barnehagen blir de støttet slik at de kan lene seg fremover og unngår dermed søl på klærne.

Gammel 30-09-09, 14:01   #155
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner virkelig på egne fordommer her. Jeg synes rett og slett det er "turnoff" med menn som sitter og tisser.

Unnskyld at jeg ler, men av dette utsagnet får jeg dette bildet i hodet mitt: Claire stormer doen til bæsjende mann som sitter og begynner å tisse i tillegg: Nei; NEI! Du må STÅ når du tisser, hvis ikke orker jeg ikke ha sex med deg etter på! Reis deg opp! :desperat:

Jeg prøver å få ungene til å sitte når de tisser fordi det er best for dem å få tømt blæren skikkelig både med tanke på UVI, og fremtidige plager (kreft og prostata). Men insisterer de på å stå, så blir det ingen slosskamp liksom. Jeg bare oppfordrer dem til å sitte, og noen ganger synes de det er greit, og andre ganger vil de heller stå

Gammel 30-09-09, 14:03   #156
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Unnskyld at jeg ler, men av dette utsagnet får jeg dette bildet i hodet mitt: Claire stormer doen til bæsjende mann som sitter og begynner å tisse i tillegg: Nei; NEI! Du må STÅ når du tisser, hvis ikke orker jeg ikke ha sex med deg etter på! Reis deg opp! :desperat:

Ingen fare.

Gammel 30-09-09, 14:04   #157
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Doen i kjellerstua er selvsagt helt nedgriset av urin. Og ingen vask er det der heller. Sånt er jo for kvinnfolk og homser.

Jeg regner med at dere har denne allerede? Minus det homsete lesemateriellet da.

Gammel 30-09-09, 14:05   #158
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ja, eller oppover. Alt ettersom.

Oppover kan være en utfordring ved tissing. Har jeg hørt.

Gammel 30-09-09, 14:06   #159
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har vi ikke hatt poll på dette før?

Vi har lært guttungen å sitte for å få tømt blæra. At det blir mindre gris har jeg ikke tenkt på. Ute og på offentlige toaletter står han - dermed skal jeg ikke se bort ifra at han står på skolen om doen er grisete fra før.

Gammel 30-09-09, 14:06   #160
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppover kan være en utfordring ved tissing. Har jeg hørt.

Men det er jo samme problemet enten man sitter eller står, den må jo styres uansett.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.