|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
L.F.C. supporter
|
Hvilke retter byr dere helt i mot?Mamma var ikke særlig flink på kjøkkenet da jeg var liten og hun var en elendig husmor rett og slett. Hun satte gryter med mat inn gryteskapet, uten å vaske gryten først.
|
|
|
|
#2 |
|
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Rømmegrøt! Urk! Husker da jeg var 9-10 år, og skulle være med ei venninne og spille blokkfløyte på noen greier hjemme hos en dame. Der ble vi servert en diger tellerken med rømmegrøt, som jeg i utgangspunktet ikke likte, og turte ikke si fra at jeg ikke hadde lyst på. Måtte sitte der og trø i meg dette forferdelige grøtstyret. Kvalmt og ekkelt var det. Jeg klarer nesten ikke lukten av rømmegrøt, det bare minner meg om denne forferdelige opplevelsen.
|
|
|
#3 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Vestlandslefser! Sånne tykke, vamle greier med lagvis smør, kanel og sukker inni.
|
|
|
|
#4 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Av utenlandsk mat som er ille vil jeg slå et slag for knødel... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg har ingen retter som direkte byr meg imot, men jeg hadde nok vært skeptisk til både snegler, smalahov, dyretarmer, samt utenlandske retter som inneholder kjøtt fra diverse dyrearter, innsekter osv.
|
|
|
#6 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?
|
|
|
|
#7 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Blodprodukter. :urk: Da jeg var lita, sånn ca 9-10 år måtte jeg røre i blodbøtta, ei 10 liters bøtte, som det skulle bli blodpannekaker av. Noe så motbydelig! Dette var hos besteforeldrene mine.
|
|
|
#8 |
|
Bare sær
Det har jeg også gjort, gravid i åttende uke. Jeg ble litt kvalm.
|
|
|
#9 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Fiskeboller, alle former for suppe uten biter i, lever, rakfisk, lutefisk, makrell i tomat, majones.
|
|
|
|
#10 |
|
Originala
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Det jeg kommer på i farta er hvalkjøtt og fiskepudding. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Hvalkjøtt har jeg bare gode minner av |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Oj, Brenda. Ille.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg klarer ikke å spise fisk. Kan ikke utstå det, og blir kvalm og dårlig bare av lukten. Unntaket er laks og ørret. Det elsker jeg!
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Rømmegrøt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg spiser det meste, og jeg har fått servert ganske mye rart gjennom en heller fattigslig oppvekst. Det er dog to ting jeg ikke kan fordra, og det er pizza grandiosa, og retter av pasta med unntak av spagetti. Blæh. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Røkt pinnekjøtt stiller langt, langt ned på lista, ja. Røkt kolje er heller ingen favoritt. Jeg er generelt ikke særlig glad i norsk tradisjonsmat.
|
|
|
|
#18 |
|
Bare sær
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Som så mange andre har jeg tvangsminner fra barndommen. Det var verst når mormoren min kom på besøk, og moren min skulle vise at hun hadde kontroll på barneoppdragelsen. Jeg husker spesielt en fiskesuppe.
|
|
|
#19 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er på linje med deg når det gjelder norsk tradisjonsmat, men i motsetning til deg har jeg lært meg å like pinnekjøtt. Svineribbe, derimot ... Urk. Det skal liksom være høytidsmat!
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lever byr meg totalt i mot. Vi måtte lage det i heimkunnskap på ungdomsskolen, og alle måtte spise og alle måte spise hele posjonen. |
|
|
|
![]() |
|
|