Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Mad muff pie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 19:41   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mad muff pie

Det er en halv liter i pakken.

Gammel 14-04-10, 20:06   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Piano vaniljekrem er sånn ferdig vaniljekrem som bare skvulpes oppi boksen, ikke vaniljesaus. Men du kan selvsagt bruke en hvilken som helst vaniljekrem.

Takk, men jeg skjönner ikke helt. Vanlijekrem er vel som en tykk saus - eller er det saann som pisket kremflöte-aktig?

Jeg tror at jeg maa kjöpe enten en eller annen mix til aa lage vanlijepudding eller en vanlijesaus som jeg lager litt for tykk eller en vaniljesaus som jeg blander med pisket kremflöte. Har nemlig aldri sett vaniljekrem i butikkene her. Derfor spör jeg.

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Det er en halv liter i pakken.

Takk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:49   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vaniljekrem er vel sånn som man f.eks har på skoleboller, solskinnsboller etc? Eller er det eggekrem? Er det forskjell igrunnen *mer forvirriet etter eget innlegg igrunnen*

Gammel 14-04-10, 20:59   #4
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er ikke vaniljekrem vaniljesaus med pisket kremfløte da?

Gammel 14-04-10, 21:05   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får vel en slags vaniljekrem om man blander pisket krem med vaniljesaus, men det blir nok ikke riktig det samme som skikkelig vaniljekrem vil jeg tro. Den har en spesiell konsistens, mer som en slags pudding bare litt løsere? Men får man ikke tak i vaniljekrem kan man jo lage det selv, jeg har laget denne med stort hell:

4 dl melk
1 vaniljestang eller 2 ts vaniljesukker (jeg bruker Tørrlefs eller hva det heter)
6 eggeplommer
1/2 dl sukker
1 ss maisenna

Skrap ut vaniljefrøene og ha dem i en kjele sammen med resten av ingrediensene. Varm opp under omrøring til kremen begynner å tykne. Trekk kjelen til side når det tykner for fort, ellers kan kremen "sprekke". Rør hele tiden og la kremen få ønsket konsistens. Avkjøl gryten i kaldt vann (jeg setter bare kremen i en bolle i kjøleskapet, har gått fint det).

Jeg liker bedre Piano sin da, men denne er også god.

Gammel 14-04-10, 21:20   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man får vel en slags vaniljekrem om man blander pisket krem med vaniljesaus, men det blir nok ikke riktig det samme som skikkelig vaniljekrem vil jeg tro. Den har en spesiell konsistens, mer som en slags pudding bare litt løsere? Men får man ikke tak i vaniljekrem kan man jo lage det selv, jeg har laget denne med stort hell:

4 dl melk
1 vaniljestang eller 2 ts vaniljesukker (jeg bruker Tørrlefs eller hva det heter)
6 eggeplommer
1/2 dl sukker
1 ss maisenna

Skrap ut vaniljefrøene og ha dem i en kjele sammen med resten av ingrediensene. Varm opp under omrøring til kremen begynner å tykne. Trekk kjelen til side når det tykner for fort, ellers kan kremen "sprekke". Rør hele tiden og la kremen få ønsket konsistens. Avkjøl gryten i kaldt vann (jeg setter bare kremen i en bolle i kjøleskapet, har gått fint det).

Jeg liker bedre Piano sin da, men denne er også god.

Takk men jeg kommer til aa vaere meget *kremt* sliten naar jeg skal lage i stand til gjestene (de kommer dagen etter et stort party) saa jeg orker nok ikke aa lage til noe fra bunnen av. Jeg blander til ett eller annet ut fra en eller annen pakke jeg finner paa butikken i morgen. Blir nok godt uansett. Googlet den Piano sin og synes ikke den ser ut som noen slags vaniljekrem (saann med kremflöte i), saa jeg blir nok til aa kjöpe en pudding og tilsetter bare mer vaeske slik at den blir litt tynnere. Kjöper to for sikkerhets skyld.

Gammel 17-04-10, 20:08   #7
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Jeg fikk ikke tak i vanlige Oreo, men dem som har et lag med melkesjokkis utenpaa. Det ble veldig godt. Har jo ingen vanlig oppskrift aa sml. med siden dette er förste gangen jeg lager denne desserten, men jeg tror at man kan slenge oppi ganske mye forskjellig uten at det blir daarlig.

Gammel 18-04-10, 01:37   #8
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Jeg synes desserten var mye bedre nylaget enn etter at den hadde staatt i kjöleskapet i 7-8 timer. Neste gang skal jeg lage den i siste liten og legge lagvis rett för servering. Fluffy krem og crispy kjeks var best. Og det var det ingenting av etter at den hadde staatt en stund. Godt likevel, men bedre i morges nylaget. Smaken er som baken etc.

Gammel 18-04-10, 08:40   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe der er vi forskjellige. Fluffy krem er digg, men kjeksen er mye bedre når den er myk synes jeg. Men det er jo en smakssak som du sier.

Gammel 18-04-10, 09:42   #10
Albertine
Passiv

Standard

Den myke kjeksen smaker nesten som ren sjokolade. Definitivt best etter en dag!

Hobbes, takk for tips. Dajmkulemoussen forsvant likevel.

Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 18:57   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Hadde denne til dessert i går og den er kjempegod!
Brukte 150g melis og det er nok ja. Lagde uten mousse.

Etter kraftig kost med helstekt indrefilet og masse rødvin gikk det dog ikke sånn alt for mye av desserten (som jo er veldig mektig) så jeg har masse igjen i dag. Og det er ingen bakdel når man er litt fysen dagen derpå.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:15   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fryst den ned og tatt opp igjen, det gikk helt fint!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:24   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg serverte forresten med jordbær til og det var veldig godt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 19:55   #14
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har funnet en anledning til å prøve denne i helgen. :blid:

Gammel 23-04-10, 17:37   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal lage denne til en konfirmasjon i helgen og må selvsagt testkjøre en i kveld. Høres helt himmelsk ut!

Gammel 25-04-10, 23:54   #16
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, den er himmelsk. JEg vurderer å ta siste rest nå....

Gammel 27-04-10, 22:34   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å....... skal bare finne på en anledning til å lage denne snart montro?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 22:39   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mad muff pie - Oppskrift og bilde

Er det noe sånt en kan lage til klubbkveld en vanlig hverdag for å få testet den? Med litt grønnsaker og dipp først, så burde det bli bra det?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 21:56   #19
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må bare vise frem Mad muff pie'en jeg serverte i dag.

Ingen som forsynte seg før min stesøster (som hadde avslørt det litt tidligere) begynte å grave i "jorda".

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:30   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne passer til ALT! Jeg ble dronningen av kakebordet når jeg laget den til konfirmasjon i helgen og alle skulle ha oppskrift. Jeg skal ha den til neste klubb.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.