Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hekleskrytetråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 18:54   #141
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hekleskrytetråd

Så fint sett Kokosbolle, enda godt du slapp å vente på barnebarn før du fikk det ferdig.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:15   #142
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Så fint ! Kvar har du funne oppskrifta ?

Takk! Oppskriften er herfra: http://www.sandnesgarn.no/hefter/dam...-duett-9040912 Men jeg har modifisert bena så de runder litt innover nederst mot ankelen og jeg har droppet de fleste bølgekantene siden det nå ble til gutt.

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Så fint sett Kokosbolle, enda godt du slapp å vente på barnebarn før du fikk det ferdig.

Haha, ja det skulle tatt seg ut.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 19:31   #143
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Åhh, det fekk eg lyst til å hekle til niesa mi og ei bukse til venninna mi sin gut. Men går berre buksa opp til str 6 månader ?

Gammel 14-05-12, 19:53   #144
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, buksa går visst bare til 6 mnd.

minibolle mai 2012
Gammel 14-05-12, 19:54   #145
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Æsj. Då blir det berre venninna mi sin gut som får slik bukse i så tilfelle.

Gammel 15-05-12, 00:05   #146
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Nå har jeg forminsket mønsteret et hakk og laget en prematurlue. Ganske sikker på at jeg traff nokså bra egentlig. (Den er ikke gul, men kremhvit.)

minibolle mai 2012
Gammel 18-05-12, 11:50   #147
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Jeg hekler teppe inspirert av Absalone: http://www.foreldreportalen.no/forum...&postcount=870

Bruker kun en farge og skal ha brun/beige kanter når jeg kommer så langt. Foreløpig har jeg heklet 87 lapper. Det tar sin tid.

Nydelig! Oppskrift? Hvilket garn er det?

Gammel 18-05-12, 23:33   #148
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Nydelig! Oppskrift? Hvilket garn er det?

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=1&lang=no

Drops Delight på lappene, og Drops Fabel på mellomverket. Jeg ble anbefalt tilsvarende garn fra Sandnesgarn som mellomverk, for de har flere farger (for å finne en farge som matcher). Har ikke kjøpt det garnet enda.
Har brukt bare farge nummer 5 på mine lapper. Det er så mye fargespill i garnet.

Drops har salg -30% på begge garntypene til og med 30.mai.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 10:13   #149
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Babyteppe til en venninne.

Vømmølsjal til litja.

Dette skal bli teppe til babyen til ei venninne.

Og dette blir etterhvert teppe til litja...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-12, 14:57   #150
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg heklet litt flere hampkurver. Her er min siste, en kurv til dopapir på badet/vaskerommet. Er så lei av å ha dem liggende i plastposen de kommer med.

Brukte et nøste, men da ble ikke kurven høy nok, for jeg måtte jo ha den ganske bred i bånden. Så da rev jeg opp litt hvitt bomullsstoff:

Og heklet tre rader høyere kant:

Og slik ble det. Er plass til fire doruller i:

Gammel 17-07-12, 15:33   #151
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Så flott.

Jeg har også dorullene i en kurv, ligner veldig, men den er ferdig hekla fra IKEA.

Gammel 24-07-12, 21:41   #152
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Prøvde meg på litt mønster på en kurv nå, skal liksom være et hjerte, heklet på gefühlen som vanlig når det gjelder meg. Så det ble et litt originalt hjerte kan man si.

Funker forøvrig veldig greit å henge disse kurvene på knagger og kroker. Plutselig ble hylla over vasken så mye mer ryddig.

Gammel 03-08-12, 11:45   #153
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Fri fantasi og gefül er fint!!

Gammel 03-08-12, 13:25   #154
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg driver og kvinner meg opp til å hekle de tre kurvene jeg fikk handlet "garn" til i april. Det røyter så innmari, så jeg har utsatt og utsatt, men nå begynner snart votte og luesesongen så nå må jeg til pers.

minibolle mai 2012
Gammel 05-08-12, 10:55   #155
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Må legge evighetsprosjektet mitt her også...

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 19:07   #156
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Omsider er toppen ferdig.

Gammel 15-08-12, 13:23   #157
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Legger den inn her og.
Har hekla meg ein jakke. Kjapp ting å lage og ingen delar som skulle syast saman. Slikt likar eg

No må eg finna garn til mellomste sin jakke. Ho vil ha ein slik ho og. Men eg lurar på om hennar skal bli i bomullsgarn i staden for. Min er i alpacca.

Gammel 15-08-12, 13:27   #158
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Den var fin Hjertensfryd. Oppskrift?

Gammel 15-08-12, 13:34   #159
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Her er oppskrifta på jakken.

Eg har samme nick der, som her, så du kan søke meg opp og sjå kva eg har notert om jakken, dersom du vil.

Gammel 18-08-12, 19:55   #160
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tidlig ute med bryllupsgave til bror som gifter seg i mai!
140 * 180 cm

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.