Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-10, 16:28   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes for øvrig at Polyanna har flere gode poenger. Det at hun setter navn på elefantene i rommet (ikke at de nevnte ligner på elefanter altså :understreker: ), opplever dere det som et personangrep når man blir så direkte? Jeg har noen ganger savnet at man kan sette navn på ting (troll, noen, etc. ), men er usikker på hva som er best for forumstemningen. Kanskje vil det å oversette noen med nick bare vil skape dårligere stemning totalt sett? Kanskje er det omvendt?

Jeg tror de som har tilgang til bloggen min forstår at jeg ike tar meg nær av å bli plassert i Hollywoodfrue-båsen. Å bli kalt elefant derimot!

Men fra spøk til revolver: Jeg sliter ikke med mitt stempel her inne. Jeg fniser en god del av det, iom at det ikke er særlig nært mitt liv i RL. Jeg hadde nok kanskje tatt meg nær av det om det var mer treffende. Så jeg vil anta at de som havner i en bås som treffer, de vil kanskje bli litt mer såra og vonbråtne?

Gammel 26-03-10, 16:16   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Åh, nå kom jeg på at jeg av noen er blitt satt i båsen for "dumme nek som har mor/mamma i nicket sitt"! :bidrar fint lite:

Gammel 26-03-10, 18:34   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

som rine (Hun Fæle Høyredama Som Vil Sulte Ihjel Syke Fattigfolk),

Høyredame!!! ??

Sosialist med hjerne, tenker jeg vi sier. Sant å si har jeg vel sjelden blitt mer fornærmet på FP, og jeg har blitt kalt mye rart...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 18:43   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Høyredame!!! ??

Sosialist med hjerne, tenker jeg vi sier. Sant å si har jeg vel sjelden blitt mer fornærmet på FP, og jeg har blitt kalt mye rart...

Søren. Der motbeviste du min teori om at folk ikke blir sure når de blir plassert i båser der overhode ikke er hold i. Jeg visste du var rød. Fikk du med deg det?

Gammel 26-03-10, 16:18   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om ikke jeg ble nevnt av Poly så hadde det ikke plaget meg om jeg ble navngitt som En Noen Ikke Liker, eller En Noen Mener Har Gjort Noe Teit. Det er jo ikke akkurat hemmelig for en at noen ikke liker en eller syns at en er teit. Jeg liker generelt ikke bruken av Noen, Enkelte osv. fordi det ofte blir brukt til å underbygge myter, skape usikkerhet, eller for å gi inntrykk av at noe er et større problem enn det faktisk er. Det er rett og slett en hersketeknikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 16:30   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller de som ikke havner i noen bås overhodet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 16:37   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Åh, nå kom jeg på at jeg av noen er blitt satt i båsen for "dumme nek som har mor/mamma i nicket sitt"! :bidrar fint lite:

Jeg har vært der jeg også. :bryter sammen og tilstår:

Gammel 26-03-10, 16:39   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Eller de som ikke havner i noen bås overhodet

Joda, du er i en bås hos meg så: Hun utrolig kreative med ståpåvilje som jeg kunne gitt høyrearmen min for å få halvparten av.

Gammel 26-03-10, 17:48   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kategorisering letter arbeidet. :effektiv:

Gammel 26-03-10, 17:52   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du forpliktet til å gratulere, synes du, eller føler du at du må, vil, bør eller kan gratulere?

Gammel 26-03-10, 17:56   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Er du forpliktet til å gratulere, synes du, eller føler du at du må, vil, bør eller kan gratulere?

Jeg FØLER at det er riktig, rett og slett. :stoler som alltid på magefølelsen:

Gammel 26-03-10, 18:24   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har ressursene til å gjøre det, men avventer.

Gammel 26-03-10, 18:40   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det nå jeg skal bekjenne at jeg ikke Vil Sulte I Hel Syke Fattigfolk, men la dem få vann og brød, og ikke biff? Litt sånn rine-light?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 18:47   #14
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slutte med skumlesingen, så plutselig at Polyanna hadd skrevet noe mer. Altså: Jeg har vanskelig for å se at jeg har politiske grunnverdier som står milevis flertalet her inne, da kan du ikke ha lest innleggene mine nøye nok. Jeg blir ofte prvosert over naive, virkelighetsfjerne innlegg i f.eks sykelønnsdebatter (siden du tok det som eksempel) og da kan jeg gjerne sette ting på spissen og være ganske bastant, men sånn generelt har jeg aldri ytret noe ønske om å sulte ihjel halve Norges befolkning.

Gammel 26-03-10, 19:08   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

, 007. Ikke fra.

Å faen. Bomma igjen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:15   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Søren. Der motbeviste du min teori om at folk ikke blir sure når de blir plassert i båser der overhode ikke er hold i. Jeg visste du var rød. Fikk du med deg det?

Jeg fikk det med meg nå. (Jeg får tydeligvis bare med meg ca 20 % av det jeg leser for tiden. : på tide med påskeferie: )

Gammel 26-03-10, 19:10   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alle er nek. Hjelper det? :kommunist:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:24   #18
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes alle er nek. Hjelper det? :kommunist:

Nei! Det hjelper ikke. Jeg blir sur. Mulig det er fordi jeg føler meg truffet, men jeg vil rett og slett ha meg frabedt å bli kaldt for nek. Komunist eller ei!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:26   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Nei! Det hjelper ikke. Jeg blir sur. Mulig det er fordi jeg føler meg truffet, men jeg vil rett og slett ha meg frabedt å bli kaldt for nek. Komunist eller ei!

Men jeg vil være sur, og da er alle dumme!

(Okei. Ikke du da. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 19:27   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eventuelt kan du være så dum at alle blir sure, aC. Bare sånn for variasjonens skyld.

Svar

Emneord
personangrep

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.