Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 17:39   #1
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns for øvrig ikke at en chip sier så mye om man tar vare på katten sin eller ikke. Den gjør det jo egentlig bare enklere å la den reke, siden man kan regne med at andre sier i fra om de finner den.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg sier at det forhindrer ikke reking. At man chipper sier egentlig ingenting om man passer på katten sin eller ikke. :teskje: Det sier bare noe om at man er interessert i å få den tilbake om den forsvinner eller dør. En chippet katt kan like gjerne ha en eier som syns det er helt greit at de driter i naboens postkasse, som kun blir matet i garasjen og som blir etterlatt hjemme mens eieren drar på tre ukers sydenferie.

Åh, unnskyld. Du skrev ikke at den reket mer. Du skrev at det er enklere å la den reke når den er chippet. Men altså, det tror jeg ikke. En katt lar man få gå ut i frisk luft innimellom enten den er chippet eller ei.

Og jeg fikk med meg at du ikke synes det sier noe om at eiere tar ansvar, selv om de chipper katten sin. Der må jeg bare si at jeg er uenig med deg. Det viser at de bryr seg om katten.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 17:47   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Og jeg fikk med meg at du ikke synes det sier noe om at eiere tar ansvar selv om de chipper katten sin. Der må jeg bare si at jeg er uenig med deg. Det viser at de bryr seg om katten.

Jaha? Hvordan da? Hvordan hjelper det egentlig katten at man chipper den? Sånn bortsett fra at hvis noen finner den så er det større sjans for at man får den tilbake. Misforstå meg rett, jeg syns det er veldig positivt at katter blir chippet (for å ikke snakke om kastrert, det er virkelig supert!), om ikke annet viser det at eieren legger litt penger i katten, og er interessert i å beholde den. Det sier i midlertid ingenting om hvordan vedkommende behandler katten, eller mener at katten skal få utfolde seg. Chippen gjør det lettere for andre å finne eieren, ergo kan faktisk eieren passe mindre på katten sin enn uten chip (gitt at han bryr seg like mye om en uchippet katt), fordi det er lettere for andre å returnere den. Jeg skrev ikke at chippen gjorde noe med rekingen til katten, men at det kunne gjøre noe med eierens holdning til det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 17:58   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Og jeg fikk med meg at du ikke synes det sier noe om at eiere tar ansvar, selv om de chipper katten sin. Der må jeg bare si at jeg er uenig med deg. Det viser at de bryr seg om katten.

Problemet er vel ikke at katteeiere ikke "bryr seg om" katten sin. Problemet er at de er ego og late og bryr seg lite om hva naboene synes om kjæledyret deres. Jeg er for øvrig uenig i at det er løskatter som er problemet. Her i nabolaget har iallfall alle kattene eiere, jeg er sikker på at de får både mat og chip (de som trenger det..) men de får altså reke fritt. Sikkert mens eieren toer sine hender og håper at han ikke ødelegger for mye for naboen. Evt. er såpass taketom at han ikke reflekterer over at halve nabolaget ønsker både han og katten hans dit peppern gror.

Jeg synes ellers ikke at det er min oppgave å huske på å lukke døren, passe på å gi (vennlig eller uvennlig) beskjed til naboen når katten driter i hagen min, ta inn puter og solsenger, eller kjøpe "Vekk katt" eller høytrykkspyler. Jeg har ikke katt, burde jeg ikke da få slippe å bry hjernen min med kattesaker i det hele tatt?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 17:27   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg irriterer meg over kattedritt overalt. Hundeeiere må plukke opp etter seg, mens katter kan drite hvor som helst for "min katt driter baaare inne i sandkassa si".

Vel, problemet mitt er at hunden her elsker å spise kattedritt, og det er ikke alltid så lett å forhindre det. På en måte rydder han opp etter kattene.

Gammel 06-04-10, 18:14   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at mange i denne tråden ønsker å gjøre alle katter til innekatter (evt. ha dem i bånd), og det får jo man bare mene. Men foreløpig fungerer det på en litt annen måte. At katten går inn til folk, ser skummel ut eller gjør fra seg i hagen/gata er faktisk ikke så mye å gjøre med, sålenge katten er et lovlig dyr og det ikke er båndtvang. Jeg personlig synes det er helt hårreisende å frata katten friheten eller hindre den å vandre fritt, utforske og holde borettslag fri for rotter og mus bare pga litt bæsj. En ansvarlig katteeier kastrerer/steriliserer, har kattekasse i de områder hvor kattebæsj er et stort problem, merker katten med et telefonnummer og tar den med til dyrlegen når det skulle være nødvendig. Jeg synes folk er latterlig hysteriske når de ikke godtar at verden faktisk består av andre enn dem selv. Vi har mange katter i området, av og til finner jeg bæsj i hagen min, av og til brunsnegl, av og til disgustinge innsekter og en gang en slange. Sånn er verden, og menneskene er ikke de eneste som har rett på den.

Gammel 06-04-10, 18:31   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser at mange i denne tråden ønsker å gjøre alle katter til innekatter (evt. ha dem i bånd), og det får jo man bare mene. Men foreløpig fungerer det på en litt annen måte. At katten går inn til folk, ser skummel ut eller gjør fra seg i hagen/gata er faktisk ikke så mye å gjøre med, sålenge katten er et lovlig dyr og det ikke er båndtvang. Jeg personlig synes det er helt hårreisende å frata katten friheten eller hindre den å vandre fritt, utforske og holde borettslag fri for rotter og mus bare pga litt bæsj. En ansvarlig katteeier kastrerer/steriliserer, har kattekasse i de områder hvor kattebæsj er et stort problem, merker katten med et telefonnummer og tar den med til dyrlegen når det skulle være nødvendig. Jeg synes folk er latterlig hysteriske når de ikke godtar at verden faktisk består av andre enn dem selv. Vi har mange katter i området, av og til finner jeg bæsj i hagen min, av og til brunsnegl, av og til disgustinge innsekter og en gang en slange. Sånn er verden, og menneskene er ikke de eneste som har rett på den.

Hva med å snu det litt på hodet: Hvis man ønsker at katten skal få gå fritt og slippe sure, såpekastende naboer, får man bosette seg andre steder enn i tettbygd strøk. Det er ikke "bare litt bæsj", eller "bare litt kattehår" det handler om alltid.
Småbarn kan bli alvorlig syke av å få i seg kattebæsj, og hva en ubuden kattegjest har å si for astmatikere har vi vel allerede vært innom før.
Hvor slangene og brunsneglen kommer inn i bildet, klarer jeg ikke helt å se. De kan jeg lett ta kverken på med salt eller et velrettet slag med spaden, det kan jeg ikke gjøre med naboens katt.

Jeg synes også det blir dumt å gå med kattene i bånd, men jeg synes man skal tenke seg både vel og lenge om før man bosetter seg i tettbygd strøk med dyr man ikke har den hele og fulle kontroll på til enhver tid.

Sist redigert av rine : 06-04-10 kl 21:43. Årsak: leif
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 18:36   #7
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er offisielt sjokkert.

Har ikke lest så mye vrøvl i én tråd i løpet av hele min fartstid på FP.

Gammel 06-04-10, 18:43   #8
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med deg at vi mennesker ikke kan styre alt og at vi må innfinne oss med at det finnes andre vesener enn oss selv, men her snakker vi om et kjæledyr som mennesket anskaffer seg, og da blir det litt annerledes syns jeg. Når man går til det skritt å skaffe seg et kjæledyr må man sørge for dyret, og at det ikke blir til sjenanse til andre. Noe annet er rett og slett frekt syns jeg. Når man bosetter seg i et tettbygd boligfelt må man, som andre over her også nevner, ta hensyn til det i type dyr man anskaffer seg. Man bør ikke skaffe seg haner som galer tidlig på morgenen, eller hunder som står i hundegård og bjeffer dagen lang, eller katter som bruker hele nabolaget som hjem.

Gammel 06-04-10, 18:52   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

At andre mennesker har dyr (eller barn, for den del) må man jo bare tåle, det som er spesielt med katter er at mye av ulempene havner på de som bor tett ved. Jeg tror ikke det er så mange som irriterer seg over å se et barn, en hund eller en katt. Men da man har en ødelagt barnevogn, eller må kaste puter for hundrevis av kroner på grunn av naboens krek, da blir man lei etter en gang eller tre. Jeg har kjeppjaget barn og jeg, en nabogutt som slo i stykker hagemøblene til et gammelt ektepar. (Dog brukte jeg ikke såpevann..)

Det som er vanskelig er jo at folk ser veldig ulikt på dette. Jeg tror noen dyreeiere mister gangsynet, på samme linje som enkelte foreldre som mener at verden bare må tåle at de har fem høylytte og rampete barn som har all verdens rett til å regjere der de ferdes.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 10:25   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg er enig med deg at vi mennesker ikke kan styre alt og at vi må innfinne oss med at det finnes andre vesener enn oss selv, men her snakker vi om et kjæledyr som mennesket anskaffer seg, og da blir det litt annerledes syns jeg. Når man går til det skritt å skaffe seg et kjæledyr må man sørge for dyret, og at det ikke blir til sjenanse til andre. Noe annet er rett og slett frekt syns jeg. Når man bosetter seg i et tettbygd boligfelt må man, som andre over her også nevner, ta hensyn til det i type dyr man anskaffer seg. Man bør ikke skaffe seg haner som galer tidlig på morgenen, eller hunder som står i hundegård og bjeffer dagen lang, eller katter som bruker hele nabolaget som hjem.

Nemlig.

Hunder har også et stort behov for å løpe, jage, jakte, vokte, bjeffe - men vi lar dem ikke gjøre det i bebygde strøk. Det er til og med båndtvang store deler av året.

Men kanskje jeg hadde ønsket å skaffe meg en to-tre store hunder som jeg syns skulle få gå fritt, for jeg mener at hunder som får gå fritt blir både lykkeligere og roligere, de blir jo vant til alle slags folk, biler, dyr og så videre. Om naboene mine ikke liker hundene mine så blir jo det deres problem ikke sant? Hunder er flokkdyr som liker å løpe og jakte på ting som er mindre enn dem, er det rett å stenge flotte huskyer inne i hundegård og nekte dem å gjøre det som er naturlig for dem?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 10:31   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nemlig.

Hunder har også et stort behov for å løpe, jage, jakte, vokte, bjeffe - men vi lar dem ikke gjøre det i bebygde strøk. Det er til og med båndtvang store deler av året.

Men kanskje jeg hadde ønsket å skaffe meg en to-tre store hunder som jeg syns skulle få gå fritt, for jeg mener at hunder som får gå fritt blir både lykkeligere og roligere, de blir jo vant til alle slags folk, biler, dyr og så videre. Om naboene mine ikke liker hundene mine så blir jo det deres problem ikke sant? Hunder er flokkdyr som liker å løpe og jakte på ting som er mindre enn dem, er det rett å stenge flotte huskyer inne i hundegård og nekte dem å gjøre det som er naturlig for dem?

Min erfaring er at svært mange hundeeiere slett ikke har hunden sin i bånd i boligfelt heller. Selv ikke når de løper bjeffende mot gråtende småbarn. Gang etter gang.

Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 11:25   #12
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

"nei, jeg har ikke full kontroll på katten min, men jeg driter i om den er til sjenanse for naboene"

Skulle det være noe å måtte "innrømme"? Selvfølgelig har jeg ikke "full kontroll" på kattene mine. Jeg har ikke så mye som et lite snev av kontroll på kattene mine. De er frie utekatter som blir tatt godt vare på av meg (noe som innebærer å få nok mat, stell, kos og husly) og de går ut og inn av kattedøra som de vil dag og natt.

Jeg synes debatten blir helt virkelighetsfjern av to grunner; 1)intensiteten i irritasjonen er helt overveldende. Jeg tenker at man må være pokkers så heldig som har kattebæsj som en så stor frustrasjon i livet sitt. jeg trodde sinne og ergrelse av et slikt format som utvises i denne tråden var forbeholdt grinete pensjonister med innholdsløse, gledesløse liv. But I guess I was wrong. 2)Har noen tenkt over konsekvensen av å fjerne kattene/gjøre alle katter til innekatter? Jeg trodde det var almennkunnskap hva en slik inngripen i naturen vi gjøre med balansen. det ville jo svømme over av mus i løpet av kort tid. Mine fanger mus på daglig basis. Og folk med mer faglig peil enn meg vil sikkert kunne fortelle om andre konsekvenser også (som hva vil foreksempel en drastisk økning av musebestanden føre til?)

Jeg skulle ikke kommet trekkende med beskyldninger om vrøvl om folk hadde hatt et a)frustrasjonsnivå som sto i stil til problemet og b)diskusjonen hadde dreid seg i hovedsak om fornuftige tiltak som katteforbud i rekkehusbebyggelse, kastrering etc.

Katten trenger et passe stort revir, så kattehold i rekkehusbebyggelse er ingen god idé. I vanlig eneboligområde har kattene stort nok revir til å ikke sloss og gaule under vinduene til folk samt større område å spre bæsjen sin på. Forøvrig synes jeg det er lurt å kaste vann på katter man vil bli kvitt. Men ikke såpevann, selvfølgelig - what's wrong with people?

Mine naboer har ikke freaket ut over kattebæsj. Men de har uttrykt glede over å få besøk av ivrige musefangere. Greit fokus å ha det også.

Gammel 06-04-10, 19:20   #13
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Gammel 06-04-10, 19:32   #14
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Så enig jeg med deg

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:19   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er oppriktig sjokkert over at du har dette synet. Det harmonerer ikke mye med logikken du vanligvis utviser.

Gammel 06-04-10, 21:19   #16
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg ikke helt skjønner er de som er så opptatt av at det er viktig for katten og dens natur å gå fritt omkring, samtidig som at de synes det er flott og fint å kastrere/sterilisere den. Hvis jeg var katt tror jeg ville fortrekke å være en ukastrert innekatt heller enn en kastrert utekatt. Kastrering/sterilisering er da vel en ganske drastisk endring av et dyrs natur? Jeg er tilhenger av at katter kastreres/steriliseres altså, men jeg synes det blir litt merkelig at de som er så opptatt av katters behov for å vandre fritt også er opptatt av at de skal kastreres/steriliseres.

Gammel 06-04-10, 21:27   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hvis jeg var katt tror jeg ville fortrekke å være en ukastrert innekatt heller enn en kastrert utekatt.

Jeg tror ejg ville foretrukket det motsatte. Hvis jeg først skulle være innesperret, hadde jeg foretrukket å ikke savne alle makene der ute.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 01:02   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får litt assosiasjoner til tråder hvor en forteller at naboens avlegger har ripet opp bilen, og hvor mange da iler til og hyler "tåler du ikke barn eller? ".

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 01:24   #19
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Det jeg ikke helt skjønner er de som er så opptatt av at det er viktig for katten og dens natur å gå fritt omkring, samtidig som at de synes det er flott og fint å kastrere/sterilisere den. Hvis jeg var katt tror jeg ville fortrekke å være en ukastrert innekatt heller enn en kastrert utekatt. Kastrering/sterilisering er da vel en ganske drastisk endring av et dyrs natur? Jeg er tilhenger av at katter kastreres/steriliseres altså, men jeg synes det blir litt merkelig at de som er så opptatt av katters behov for å vandre fritt også er opptatt av at de skal kastreres/steriliseres.

Jeg er ganske sikker på at katten har det best som kastrert. De blir ofte mer rolige og kosete. Jeg mener at en ansvarlig katteeier bør kastrere katten sin, det er nok av hjemløse katter som lider en forferdelig skjebne.

Gammel 07-04-10, 08:39   #20
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke hvorvidt det er lurt eller ikke å kastere Embs vil ha frem er, det er at ved å kastrere katten har man allerede da gjort noe for å påvirke dens natur. Dere som er motstandere av å holde katten inne, for det er i strid med dens natur - hvordan kan dere samtidig forsvare kastrering av katten? Det er jo til de grader å endre dens måte å være på, og er jo egentlig ikke naturlig for katten i det hele tatt.
Jeg er ganske så sikker på at alle som er imot (ute)katter i tettbygde strøk i denne tråden her er for kastrering av kattene. For ukastrerte katter er jo enda værre for nabomiljøet med slåssing, skriking og markering overalt.

Forresten - I natt ble jeg og mannen vekt ihvertfall 3-4 ganger av ulende katter utenfor soverommet. Eller ulende, de høres ut som små barn som roper aaauuuaaaauuuuaaaaauuu. Vi skvetter til begge to hver gang, og tror det er et av barna som hyler. Det er ikke særlig morsomt altså. Hva gjør man med slikt da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.