Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Geografisk ignorante foreldre?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 11:25   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Geografisk ignorante foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ok, jeg kan bare ikke huske å ha sett noen klage på reglene på FP?

Det kan godt hende - det sa jeg vel ikke heller? Det var en generell betraktning. (Jeg er ganske sikker på at jeg har hørt om klaging på reglene på FP, godt mulig det var fra lærere som har sagt at det hender foreldre klager.)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er helt enig i at reglene er viktig og bra, og fravær er fravær, uavhengig av reisemål. Men på enkeltnivå, mener jeg helt klart at det er forskjell på ferier hvis poenget er at alle skal lære noe.

Absolutt forskjell, det er jeg helt enig i. Og det at jeg ikke synes skolen skal godkjenne en ferie som skoletid betyr jo ikke at jeg ikke synes det er bra eller lærerikt med ferier. (Det ville jo også være uhyre lærerikt å f.eks. sende et barn på japansskkurs hver onsdag, men det betyr ikke at jeg uten videre synes det er greit å ta barnet ut av vanlig skole hver onsdag for å gjøre det, liksom.)

Gammel 22-04-10, 17:57   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Å få rød prikk for at jeg trekker en paralell til en annen tråd synes forresten jeg er lavmål (ikke til deg, glitterchick).

Fikk du en rød prikk?
Noen er øyensynlig i det selvhøytidelige hjørnet.
Jeg sier som kidsa - chill!

Gammel 22-04-10, 19:30   #3
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

him - trådene motsier hverandre slett ikke. Jeg kan vel egentlig bare henvise til svarene til glitterchick, ingen grunn til å gjenta.

Gammel 22-04-10, 20:03   #4
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sønnen min på 16 år har kun vært i Bulgaria for to år siden på "sydenferie". Han liker å sette seg inn i ting og studerte kartet og googlet osv. I juni skal vi for første gang reise til "syden" sammen. Sønnen vår fortalte meg sjokkert i dag at mange i klassen hans som har vært i syden før og som skal dit nå visste ikke hvor de skulle. Verken hvilket land de skulle til eller sted. De skulle til "syden". Det var det viktigste. Jeg har oppfordret barna til å finne fram på kart og vi har lånt en bok om dit vi skal.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:05   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok, som HI, blitt litt forundret over at en 7 åring ikke visste hvor han hadde vært på ferie. Men det er nok fordi det er komplett umulig å tenke seg at min 7 åring skulle kunne ha vært på ferie uten å vite en masse detaljer om det... Hun elsker verdensdeler, land, byer, flagg og all tilhørende herligheter. Men barn er så forskjellige.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 21:10   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha lest denne tråden hadde jeg en liten samtale med eldstemann i går. Jeg lurte på om han visste hvilke land han hadde vært i. Svaret var: Spania, Danmark, Sverige og Syden . Vi måtte ta en ny runde på sydenkonseptet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:48   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Det kan jo være mulig at det er andre som ikke er så flinke forstå det jeg skriver, det kan kanskje bli litt for avansert. him og Zoe forstod det jo, så helt umulig kan det jo ikke være.

Jeg forsto det også. Men så er jo jeg over gjennomsnittet logisk og smart, så jeg teller kanskje ikke med.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

jeg synes det er helt riktig av skolen å være striks på å gi barn permisjon for å dra på ferie, blant annet fordi det ville være arbeidskrevende og potensielt konfliktfremmende å skulle vurdere hver enkelt tur og hvert enkelt barn. Jeg synes det er så enkelt som at dersom barnet ikke er på skolen, så regnes dette som fravær fra undervisningen, enten barnet skal tilbringe to uker i og ved et barnebasseng sammen med andre skandinaver, eller på franskspråklig kurs i historisk arkitektur og menneskerettigheter.)

Enig.

Det jeg reagerte mest på i HI var at små barn ble intervjuet så til de grader om ferien. Jeg kan godt tenke meg at mine barn hadde blitt så irritert over et kryssfohør hos naboen at de godt kunne funnet på å svare "vet ikke" på det meste.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.