|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: StreikenJeg konstanterer at jeg fikk 100 kroner mer der enn i fjor (som jo tross alt var et mellomoppgjør) og at vi ikke får en krone til neste år, men at det får duge. Minstelønssatsene var viktig for meg (egoist her også) fordi jeg ikke skal ha noe lokalt oppgjør i år pga permisjon. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Streiken
Hvorfor ikke? Jeg fikk når jeg var i permisjon forrige gang (og jobbet i kommune).
|
|
|
#3 |
|
Sv: StreikenBeskjeden jeg har fått er at jeg ikke blir med når jeg er i permisjon. Må ta kontakt med tillitsvalgt, for ser det er satt av midler til meg i dette. Jeg har studiepoeng det ikke er kompensert for og har i tillegg masse frivillig ansvar ift kvalitetssikring på arbeidsplassen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Du vet, når det ikke står i klartekst noe sted, så blir det forskjeller.
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: StreikenRent egoistisk sett ser det greit ut; jeg går opp nesten 25000 i årslønn. Ut over det må jeg ha bedre tid til å sette meg inn i ting før jeg kan ta stilling til om dette er greit eller ikke.
|
|
|
#7 |
|
Sv: Streiken25000 er jo kjempebra, kjenner at jeg plutselig ble litt mindre fornøyd med mine 11000... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Godt for meg å se at det lønte seg å ta lang utdanning (er lektor med tillegg).
|
|
|
#10 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: StreikenOpp rundt 25000 for både meg og mannen, så vidt jeg kan se. Og så skal jeg, i følge forrige høsts lokale forhandlinger få bedre uttelling for kontaktlærerjobben også. Er fornøyd for egen del.
Jeg satt akkurat og telte hvor lenge jeg hadde igjen til sistejafset i lønn kommer. 4 år igjen for min del. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Så utrolig bra Kaija!
|
|
|
#12 |
|
5+1 år det? Jeg har straks 1 år igjen før jeg er der, og dit skal jeg komme! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fartsfantom
|
Lektor er etter gammelt system 6 - 7 år. Lektor med tillegg er da 7- 8 år. Må ikke forveksles med master i dag. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Fola Blakken
|
Dette gjelder ikke i skolen. KS ønsket det, selvsagt, men vi får etter utdanning. Noe annet skulle tatt seg ut, da det ikke er krav til lektorkompetanse i grunnskole eller videregående skole. Gjett hvor mange lærere og hvor få adjunkter det hadde vært behov for i nye stillinger?
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Nåh! Da beklager jeg at jeg har drevet med feilinformering.
|
|
|
#17 |
|
Fola Blakken
|
Ja, det er ikke uten grunn at lærerne ble skrekkslagne da vi plutselig fikk KS som motpart.
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: StreikenOki, da har jeg lært noe nytt i dag også. Når man har 7-8 fortjener man lønn herfra til himmelen! Sist jeg spurte fikk jeg nemlig beskjed om universitetsmaster + 1-2 år! Takk! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Fartsfantom
|
Det er ikke så rart det er forvirrende. Før bachelor/mastergradene kom inn i vår verden så het bachelor cand.mag (= 4år ca 70 vekttall, som igjen vil si 1 mellomfag(= 90 studiepoeng) og 2 grunnfag (120 studiepoeng)). Når man er cand.mag. så kan med PPU bli adjunkt. Har man 20 vekttall (=60 studiepoeng) så er man altså adjunkt med tillegg. Etter cand.mag. kunne man ta hovedfag som var normert til 2 år (= 40 vekttall = 120 studiepoeng). Og igjen med PPU i graden ble man altså lektor. 20 vekttall/60 studiepoeng i tillegg = lektor med tillegg. Hovedfag er nesten det samme som master, egentlig mer enn master. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Cand.mag og Bachelor har jeg. Og har både tall og bokstaver på vitnemålet. Stakkars de som skal regne ut ansienniteten og lønnen min om en del år. |
|
|
|
![]() |
|
|