|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterHvordan ble dere forresten oppmerksomme på de barnesandalene? Så dere det selv eller var det de ansatte som påpekte det?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uforklarlige hendelser og prester
Jeg så de selv. En av mine døtre har lignende sko, så jeg tenkte først at det var hennes. Det var vel først og fremst derfor jeg la merke til sandalene. De sto alene på en skobenk (sånn som ungene sitter på når de får hjelp med skoene). Det var bare det ene skoparet der. Og noen sekunder etterpå var det altså bare en sko der. Vi var da mutters alene i barnehagen og både jeg og den andre sto flere meter unna. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterAltså du så ikke bare at det falt ned (ren tyngdekraft), men også at ting beveget seg mer horisontalt gjennom luften åpenbart uten at noen kastet dem? Seriøst, dere må filme hva som skjer så man får analysert det etterpå.
|
|
|
#6 |
|
De tingene jeg så, datt ned. Jeg så ikke at de beveget seg horisontalt. Det kan gjerne være tyngdekraften, men hvor pokker kom de fra? Det detter ikke tusjer og steiner fra et tak som ingen har tilgang til uten en flere meter høy stige. Ikke er det loft der heller. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Akkurat dette får meg til å tenke at her er det noen som tuller med dere. På den ene eller den andre måten. Som du sier, slike pærer kommer ikke fra noe sted i barnehagen slik den er nå. Ergo er den plantet.
|
|
|
#8 |
|
Det kan jo være at de har liggende reservepærer i en skuff eller at "Kasper" har vært på lageret og skrudd ut en pære fra adventstaken som står der! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
En ting som er spennende er jo at dette er ting med nogenlunde lik vekt. (En stein kan jo veie hva som helst, men jeg forsto deg slik at den var liten.)
|
|
|
#10 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uforklarlige hendelser og presterFascinerende, Lhi-My, skulle veldig veldig gjerne vært der og sett det selv! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Hvis dette er en practical joke, har vi i så fall en person i barnehagen vår som kaster bort et stort talent! Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan det kan være mulig å få til dette. Men jeg kan jo ikke skjønne hvordan det kan skje ellers heller. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Den paranoide androide
Jeg fatter heller ikke hvordan selv noviser blant magikere får til det de gjør, men at det er triks og lureri (smoke and mirrors) de bedriver er det ingen tvil om.
Huff!!! Det høres forferdelig ut for både barna og de ansatte. Håper virkelig noen finner et fornuftig og ugjendrivelig svar på dette! Og at ikke folk har mer gangsyn enn at de holder seg vekke, men hva kan man forvente når man går ut offentlig med slikt? Det er jo bare nødt til å tiltrekke seg skrullinger fra fjern og nær. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterTror den riktige ekspertisen hadde vært en magiker. Altså av typen som gjør lure triks selv, og dermed kan klare å avsløre andre.
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Det er helt sant.
|
|
|
#16 |
|
Ustabil
|
Sv: Uforklarlige hendelser og presterHvis dette er en practical joke er den langt over streken og personen bak bør bures inne. Dette er ikke morsomt. Morsomt er når man gjør det en gang, ikke når man gjør det igjen og igjen bevisst for å skremme. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Uforklarlige hendelser og presterNå leser jeg at eiendomssjefen i kommunen planlegger å la prosten fortsette med sin greie i barnehagen. Prosten har bl.a., sammen med de ansatte, gått i prosesjon rundt barnehagen, bærende på kors og lys. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Makan. Udugelige nek.
|
|
|
#19 |
|
Den paranoide androide
Sv: Uforklarlige hendelser og presterHvis vi vurderer muligheten for at det er lureri, så er det mulig å sette i stand en serie hendelser som virker fullstendig uforklarlig for en som ikke er informert. For eksempel dette med det lokket kan være iscenesatt ved at man har to identiske lokk, det ene plasseres ute og det andre i en annen del av barnehagen. Deretter hentes det inn hvor man passer på at dere får med dere hvor det legges. Deretter fjernes det mens dere er opptatt av f.eks. den fallende tusjen. Og noen minutter senere oppdager dere det andre lokket. |
|
|
|
![]() |
|
|