|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Jo det er klart jeg har hørt om fattigdom, men det er jo det som er hele poenget - et bad i sjøen eller en innsjø er faktisk gratis. Og bor man i Oslo er det ikke uoverkommelig langt å komme seg til litt vann - det er jo det som er så flott med Oslo. Nei, det er ikke kjempevarmt, men det er varmt nok. Jeg har jo sagt at jeg er enig i at dette burde prioriteres i skolen, men det blir jo ikke gjort. Derfor må foreldre ta et ansvar. Og velger man å prioritere bort svømmetrening, så kan man ikke legge all skyld på skolen. For de aller fleste er det nemlig noe de prioriterer bort. Eller de orker ikke fordi det er så kaldt i vannet. Det er også et valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Drømmer
|
Alt høres så veldig enkelt ut , men det er faktisk ikke så enkelt for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Epikur
|
Ja, men det er ikke badetemperatur mer enn noen få uker i året, uansett hvor du bor i Norge.
![]() |
#146 |
Deltidsmamma
|
Dette er poenget mitt. Jeg tror det er vanskelig å få til en prioritering hos politikere som tilsier at alle barn lærer å svømme på skolen. Sist redigert av bønna : 02-07-10 kl 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Her er vi så heldige at alle elever får svømmeopplæring hvert år på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Deltidsmamma
|
Jeg synes det er du som er naiv, som tror at politikerne plutselig bevilger penger til at alle svømmehaller skal fylles opp og at tilbudet skal bli så bra og billig både på skole og privat slik alle barn lærer å svømme prompte, sånn at man ikke trenger å ansvarliggjøres som foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Glamorøs
|
Hvor sier jeg at jeg tror det kommer til å skje som ved et trylleslag? Hvor sier jeg at foreldre ikke trengs å ansvarliggjøres? Get a grip, Bønna, nå gjør du deg bare dum.
![]() |
#150 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Glitter, så jeg skriver bare tull, ja. Sist redigert av bønna : 02-07-10 kl 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Glamorøs
|
Det jeg derimot ikke har skrevet noe som helst sted er følgende:
![]() |
#152 |
maler
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Problemet er slik jeg ser det todelt.
![]() |
#153 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Er det ingen som ser det makabre i si at selv om svømmeopplæringen i Oslo er elendig, så er det ingen unnskyldning for å ikke kunne svømme, det finnes jo så mange fine vann rundt i området? Det var ikke så vellykket for de to guttene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Deltidsmamma
|
First thing first. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Nei, hvordan det?
![]() |
#156 |
Deltidsmamma
|
Var det ikke slik at de spilte fotball? yngstemann ville kjøle seg ned og hoppet i vannet, og fikk problemer. Storebror skulle hjelpe og hoppet uti han og. Sist redigert av bønna : 02-07-10 kl 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Dypt tragisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Nå igjen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10002612 |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Det er dog en 5-åring, og kommer ikke under svømmeopplæring i skolen. Det er vel ikke så mange 5-åringer som kan svømme? De burde jo dog da heller ikke være alene ved et basseng, men det er nok selvsagt et uhell, håper jeg. Uansett skal det ikke skje. Men ulykker skjer jo...
![]() |
#160 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Svømmeopplæring i skolen?Her får de visst 7 ganger i 3.klasse og 8 ganger i 4. klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|