|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Svømmeopplæring i skolen?Nei, hvordan det?
|
|
|
#2 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Var det ikke slik at de spilte fotball? yngstemann ville kjøle seg ned og hoppet i vannet, og fikk problemer. Storebror skulle hjelpe og hoppet uti han og. Sist redigert av bønna : 02-07-10 kl 22:55. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svømmeopplæring i skolen?Det er dog en 5-åring, og kommer ikke under svømmeopplæring i skolen. Det er vel ikke så mange 5-åringer som kan svømme? De burde jo dog da heller ikke være alene ved et basseng, men det er nok selvsagt et uhell, håper jeg. Uansett skal det ikke skje. Men ulykker skjer jo...
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Svømmeopplæring i skolen?Her får de visst 7 ganger i 3.klasse og 8 ganger i 4. klasse. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Svømmeopplæring i skolen?For meg som er åleina med to blir da både dyrt og vanskelig å dra i basseng med ungane. Eg tør rett og slett ikkje å gå i svømmehall med to der 1 kan svømma 4 tak uten armringer før bare hårtustane stikker opp, og 1 som ikkje kan svømma med armingar. Og så kommer prisen på toppen av dette. Badesesongen varer 4-5 uker i året om me er heldige, så eg er nok litt avhengig av svømmeundervisning på skulen om da ikkje skal ta årevis før jentene svømmer.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Svømmeopplæring i skolen?
Dette synes jeg høres ut som en veldig god måte å gjøre det på når man ikke kan gi alle svømmeundervisning hver uke gjennom hele skoletiden. Et minimum av opplæring for alle i 2. og 3. klasse og tester etterpå med påfølgende merundervisning for de som faller igjennom. Fornuftig kommune!
|
|
|
#7 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Svømmeopplæring i skolen?Ulykker med barn i alle aldre vil alltid kunne forkomme når det gjelder vann. Uansett om de kan svømme eller ei, egentlig (skader, krampe, strøm i vannet osv). Nøkkelen er vel at foreldre uansett følger med på hva de gjør, og at voksne og barn lærer seg farene rundt det å ferdes i og i nærheten av vann.
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Svømmeopplæring i skolen?Tror virkelig ikke det spiller en bitteliten rolle engang hvorvidt det problematiseres på FP, i media eller hvor som helst om hvor mange det er som ikke kommer seg ut i marka, og hvor vanskelig det er. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Svømmeopplæring i skolen?Stolt mamma: vi kom hjem fra en uke i sydligere strøk idag, og siste dagen svømte 7-åringen hele bassenget på langs, begge veier. Da vi kom ned svømte han ikke uten armringer |
|
|
|
![]() |
|
|