Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-06, 09:21   #161
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det gjorde ikke min mor da hun tok feil av solbergsaft og kirsebærlikør til den varme toddyen til meg og min venninne ute i snøhulen....du kan si vi hadde det passe fnisete en stund! Min mor vil helst ikke høre om det.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 10:38   #162
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

God du fikk avverget det da
Det gjorde ikke min mor da hun tok feil av solbergsaft og kirsebærlikør til den varme toddyen til meg og min venninne ute i snøhulen....du kan si vi hadde det passe fnisete en stund! Min mor vil helst ikke høre om det.

En fantastisk familiehistorie som kan dras frem gang etter gang!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:03   #163
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg var i en barnebursdag da jeg var liten, der mammaen hadde prestert å fått en sokk inni bløtkaken.

Den husker jeg enda...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:06   #164
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg var i en barnebursdag da jeg var liten, der mammaen hadde prestert å fått en sokk inni bløtkaken.

Den husker jeg enda...


__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 11:19   #165
Mumriel
Perspektivutvider
 
Mumriel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 272
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Havsalt er ikke fult så godt på ripskake som perlesukker.

Egentlig så er ikke salt i kremen til tilslørte bondepiker så godt heller ...

__________________
Ikke la ortografiske krumspring skygge for intensjonen bak dette innlegget.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 12:30   #166
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.997
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

God du fikk avverget det da
Det gjorde ikke min mor da hun tok feil av solbergsaft og kirsebærlikør til den varme toddyen til meg og min venninne ute i snøhulen....du kan si vi hadde det passe fnisete en stund! Min mor vil helst ikke høre om det.


Ubetalelig (skulle vært en rosa elefant )

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 12:34   #167
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.997
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det går litt fort om morgenen, så i dag havnet Baileysflasken på kjøkkenbordet sammen med tranen, i stedet for flasken med Sana-sol.
Ja ja, da ble det vel en litt artigere skoledag om ikke annet.




Fikk avverget inntak, sånn i tilfelle noen ikke forstår humoren min.


Vi var på en nyttårsaftenfeiring med gode venner, og treåringen der var selvfølgelig oppe sent. Og glassene han normalt drakk melk av, var denne kvelden tatt i bruk til Baileys. Det ligner, han var tørst........og meget forskrekket etterpå. Det ansiktuttrykket var fantastisk. Det var ikke et fullt glass, og han merket smaken ganske raskt - og ble kjempeskuffa.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 13:14   #168
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg har også en svigermor som har det med å lage gryterett - men hun tar gjerne to-tre ulike poser og blander, og oppi kan hun ha alt fra kjøttdeig til gamle, tørre rester av steik. Dette serveres selvsagt sammen med kinakål, agurk, tomater og Thousand Island.

Smaken er altså ikke noe særlig, og for noen måneder siden toppet hun det med å svi gryteretten noe voldsomt. Ingen sa noe der og da, bare spiste lydig opp. Og kokka sa ingenting hun heller. Trodde hun kanskje at vi ikke merket noe? Eller er hun så dårlig kokke at hun ikke kjente svi-smaken selv? Isj-isj, uansett.

Og ja, glemte helt å fortelle om pastaen hennes … Den er stort sett alltid ihjelkokt :irk:

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:27   #169
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Ikke gjør som ex'en min...han gikk på do og tok seg på tissen etter å ha skjært opp fersk chilipepper! Han var ødelagt for resten av kvelden og noen av dagen etterpå. Det hjalp ikke hvor mye han vasket og skylte meg vann og såpe

Skylte han deg vann og såpe? Jeg håper han holdt seg unna deg i et par dager?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:28   #170
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg var i en barnebursdag da jeg var liten, der mammaen hadde prestert å fått en sokk inni bløtkaken.

Den husker jeg enda...

Det er verre enn mais!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:38   #171
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

God du fikk avverget det da
Det gjorde ikke min mor da hun tok feil av solbergsaft og kirsebærlikør til den varme toddyen til meg og min venninne ute i snøhulen....du kan si vi hadde det passe fnisete en stund! Min mor vil helst ikke høre om det.

Det fikk meg til å tenke på da jeg var liten.
Jeg husker det ikke selv, men min mor har fortalt meg at når jeg var rundt året så skulle morfar passe meg litt. Han pleide alltid å drikke litt Whisky til kaffen, og akkurat denne dagen så var han nesten tom for whisky så han tok siste rest oppi en av tåteflaskene mine (meningen var jo at han skulle drikke det selv). Så kommer mormor og skal lage litt saft til meg, og trodde at det var saft i flasken min, så hun fyllte på med vann. Jeg har visst aldri sovet så godt som jeg gjorde den dagen der.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:41   #172
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Det fikk meg til å tenke på da jeg var liten.
Jeg husker det ikke selv, men min mor har fortalt meg at når jeg var rundt året så skulle morfar passe meg litt. Han pleide alltid å drikke litt Whisky til kaffen, og akkurat denne dagen så var han nesten tom for whisky så han tok siste rest oppi en av tåteflaskene mine (meningen var jo at han skulle drikke det selv). Så kommer mormor og skal lage litt saft til meg, og trodde at det var saft i flasken min, så hun fyllte på med vann. Jeg har visst aldri sovet så godt som jeg gjorde den dagen der.

Det er jammen ikke rart at du er som du er

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:43   #173
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Det er jammen ikke rart at du er som du er

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 20:50   #174
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Var hos besteforeldrene til mannen og jeg skulle lage pizza. Så kom tanten hans og tilbød seg å lage istedet. Pizza med kjøttdeig, pølser og medisterkaker er ikke godt.

Denne tråden er forvørig helt herlig, og litt småekkel til tider.

Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 21:21   #175
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av blomstermamma, her.

Var hos besteforeldrene til mannen og jeg skulle lage pizza. Så kom tanten hans og tilbød seg å lage istedet. Pizza med kjøttdeig, pølser og medisterkaker er ikke godt.

Medisterkaker?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 00:47   #176
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg var i en barnebursdag da jeg var liten, der mammaen hadde prestert å fått en sokk inni bløtkaken.

Den husker jeg enda...

Jeg ler så jeg griner av tråden, men nå lo jeg så jeg neste datt av stolen!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 01:00   #177
Heidi
Vaffel
 
Heidi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

...Det er noe som heter Vulkansjokoladekake.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 01:08   #178
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Jeg kan nå fortelle at vannet som man skyller malingspensler i (hvit maling) ikke smaker noe særlig i kaffen.

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 22:42   #179
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Denne tråden blir bedre og bedre!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 21:43   #180
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.997
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Mille, her.

Jeg kan nå fortelle at vannet som man skyller malingspensler i (hvit maling) ikke smaker noe særlig i kaffen.

Takk for opplysningen

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no