Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-14, 11:47   #161
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

I fjor leste jeg ut 6 eller 7 bøker i løpet av to ukers ferie, det er rekord siden vi fikk barn. Vi er glade i å reise og har vært mye på tur med barna helt fra de var bittemså. Men avslappende var det jo ikke da de var 1-2-3 år, de har ikke likt å sove på dagtid, og begge var av den aktive sorten som måtte gjetes hele tiden.

I fjor så jeg meg rundt på et tidspunkt, der alle satt i hver sin solstol med parasoll over, fordypet i hver sin bok, og tenkte AAH, nå! er vi der!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 12:02   #162
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg er oppvokst med at ferie er noe som skal prioriteres og at den helst skal gå et sted man er sikret sol og varme.

Høres helt fjernt ut for min del. Prioritere ferie, liksom? Sol og varme? Jeg leste om det i bøker og blader, ellers var det helt fjernt.

Dette var min sommer:








Man blir brun, da. Og de hadde nå gudskjelov funnet opp walkmanen på 1980-tallet. Hvis det ikke var noen veldig kjekke sommerjobb-gutter man kunne snakke med.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 12:14   #163
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.163
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Når endret det seg til at det ble HYGGELIG? Yngste er snart 6 og snart skolegutt, så jeg ser kanskje snart en ende på det? De to har kranglet endel denne helgen. Det må da snart ta slutt?

Jeg synes alltid at ferie med ungene har vært hyggelig, men det har blitt veldig mye mindre jobb de siste par årene. Nå som de begge klarer å sysselsette seg selv med enten en bok, tegne, DS eller noe annet enn å springe rundt.

Jeg håper at ungene skal feriere med oss i mange år. I år skal vi "gjøre" østkysten av USA. Dette har mannen og jeg ventet lenge på, og de andre tingene vi drømmer om å gjøre tror jeg også vil inkludere barna i ganske lang tid fremover. Men selv takket jeg altså nei til tradisjonelle sydenferier for å få være hjemme alene og jobbe. Jeg ville faktisk helst det i ganske mange år. Når jeg begynte å studere ble jeg med foreldrene mine på ferie igjen, for da trengte jeg noen til å betale.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 12:23   #164
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.947
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Vi var aldri på Sydenferier som barn, og knapt i utlandet, før jeg reiste på språkreise som 14 åring.

Jeg ønsker at mine barn skal ønske å være selvstendige og ha lyst på et liv som ikke er i mine skjørtekanter. Men jeg ser ikke at det nødvendigvis er et tegn på uselvstendighet om man synes det er hyggelig å være sammen med sine foreldre i en eller to uker på ferie om sommeren. Og, som sagt, jeg håper at mine barn vil ha lyst til å reise på ferie med oss lenge. Allerede nå planlegger vi feriene delvis sammen og prøver å finne noe som alle vil synes er hyggelig. Og vi reiser veldig godt sammen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 13:01   #165
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.957
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Vi er nok heller ikke kommet dit at ferie kun er hygge og avslapning. I dag har mannen bursdag, og jeg foreslo at vi kunne gå ut og spise sammen (på et antatt barnevennlig sted), men det vil han helst slippe, for han ser for seg at barna vil begynne å sutre over menyen, sitte urolig på stolen, mase og i det hele tatt. Så da kan man jo forestille seg en uke på reise med noe sånt som det. Det er morsomt og spennende og avvekslende, og hyggelig, men særlig mye avslapning er det ikke ennå. Det har jo blitt mye bedre, da. Barna har litt selvinnsikt, da. De vil skrive ukeplan for sommerferien, slik at det blir lettere å fylle dagene med noe annet enn krangling om hvem som skal leke hva.

Men dette er jo totalt sidespor, da.

Jeg var med på utenlandsferier da jeg var 16-18 år. Det var jo kjempespennende, og jeg trengte jo ikke gå sammen med foreldrene hele tiden. Men det er jo forskjellige ting som fenger forskjellige folk, helt uavhengig av alder.
Jeg forstår sønnen i HI meget godt, egentlig. Aller mest ønsker jeg meg hjemmeferie uten mas og kjas.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 13:05   #166
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.168
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg ønsker at mine barn skal ønske å være selvstendige og ha lyst på et liv som ikke er i mine skjørtekanter. Men jeg ser ikke at det nødvendigvis er et tegn på uselvstendighet om man synes det er hyggelig å være sammen med sine foreldre i en eller to uker på ferie om sommeren.

Enig, jeg synes ikke det er noen sammenheng i det hele tatt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 13:09   #167
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Selvstendighetsdiskusjonen gikk vel mer på om 16-åringer var i stand til å være alene hjemme, ikke på om de skulle/ville være med på ferie.

Jeg HÅPER at mine vil både ha lyst til å være med oss på ferie og være i stand til å være trygt hjemme alene når de er 16, men jeg aner jo ikke.

(Ser for meg at det vil fordele seg slik: Barn 1: Vi ville kommet hjem til rotete hus og barn som hadde kost seg glugg ihjel og latet seg maksimalt i en uke. Barn 2: Vi hadde kommet hjem til strøkent hus og nybakte boller. Barn 3: Hjemme-alene-fest! )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 13:15   #168
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.947
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

:fniser: av Polyanna.

Begge mine ville være som din nr 1 tror jeg. De ville klart å ta fint vare på seg selv, og ville sannsynligvis elsket alenetiden. Men det ville ikke vært særlig strøkent. Jeg ser for meg at vi ringer hjem en time eller to før vi kommer for å gi dem muligheten til å rydde opp i det verste.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 14:02   #169
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.144
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg ønsker at mine barn skal ønske å være selvstendige og ha lyst på et liv som ikke er i mine skjørtekanter. Men jeg ser ikke at det nødvendigvis er et tegn på uselvstendighet om man synes det er hyggelig å være sammen med sine foreldre i en eller to uker på ferie om sommeren. Og, som sagt, jeg håper at mine barn vil ha lyst til å reise på ferie med oss lenge. Allerede nå planlegger vi feriene delvis sammen og prøver å finne noe som alle vil synes er hyggelig. Og vi reiser veldig godt sammen.

Helt enig.
Eldste har jobbet siden han var 15, men var likevel med oss på ferie. Nå har han ikke vært med noen år, så da var det ekstra hyggelig å ha han med på fotballweekend og til Kanariøyene nå i vinter.
Ferie sammen med familie har etter mitt syn ingenting med uselvstendighet å gjøre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 14:37   #170
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.543
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Det er temmelig utenkelig at eldstejenta (15 år) ikke skal være med på ferie neste år. Jeg er også ganske sikker på at hun selv ser det som en selvfølge at hun skal være med på ferie. Jentene liker heldigvis både sol, strand og storbyer like godt som sine foreldre så jeg ser for meg flere år med kjekke familieferier framover. Vi har det jo så kjekt sammen på tur!

Jeg ogsaa tror at jentene vaare blir med paa ferie i mange aar fremover, MEN jeg tror ogsaa det fordrer at feriene blir paa deres premisser, ogsaa. I mange familier er kanskje foreldre og barn saa like at man ikke reflekterer over det en gang, det bare blir slik automatisk. Eller at man er saa forskjellige at man har hatt det innarbeidet hele tiden at man har separate ferieturer eventuelt legger opp ferie slik at det blir litt av alt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 14:44   #171
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Ser for meg at det vil fordele seg slik: Barn 1: Vi ville kommet hjem til rotete hus og barn som hadde kost seg glugg ihjel og latet seg maksimalt i en uke. Barn 2: Vi hadde kommet hjem til strøkent hus og nybakte boller. Barn 3: Hjemme-alene-fest! )

Barn 1: Rotete hus og nybakte boller
Barn 2: Hjemme-alene-fest
Barn 3: gjest på søsterens hjemme-alene-fest Og hvis alene: strøkent hus og nybakte boller.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 14:48   #172
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.211
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Nr 1: Passe ryddig, dog rotete rundt tv-spillgreiene. Null problem.
Nr 2: Vill og hemningsløs fest.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 14:52   #173
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.723
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Nr. 1 her: Ser nesten ingen forandring i heimen bortsett fra et par tre tallerkener og hundre glass på rommet hans.

Nr. 2: Ser aldri for meg at han skal være alene noensinne

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 14:52   #174
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi var i sydenland annenhvert år når jeg var liten. Når vi ikke var der var vi på båtferie i Oslofjorden eller til Sverige. Jeg tror sydenturer var helt vanlig på 80-tallet? Men ikke mer eksotiske ferier tror jeg.

Det var absolutt ikke vanlig i min krets på åttitallet. Da jeg kjørte til Spania med pappa da jeg var 11-12 var jeg den første i min klasse som hadde vært utenfor Skandinavia. Dette var på landet. Da en klassekamerat noen år senere skulle feire jul på Kanariøyene syns vi det var temmelig kreisi. Dette var i byen.

Min familie kjørte til Spania et par år, også var jeg med en venninne "hjem" til hennes hjemland, sydøst i Europa. Det var også en kjøretur. Da jeg reiste til USA som 16-åring hadde jeg kun flydd et par ganger før, og bare innenlands. Ferier var enten på landet hos familie, eller bilferier i Europa og Skandinavia.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 14:53   #175
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.523
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Med mine to vil jeg tro at strøkent hus når vi kommer hjem er et sikkert tegn på at vill festing har vært på gang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 15:07   #176
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.679
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes alltid at ferie med ungene har vært hyggelig, men det har blitt veldig mye mindre jobb de siste par årene. Nå som de begge klarer å sysselsette seg selv med enten en bok, tegne, DS eller noe annet enn å springe rundt.

Jeg håper at ungene skal feriere med oss i mange år. I år skal vi "gjøre" østkysten av USA. Dette har mannen og jeg ventet lenge på, og de andre tingene vi drømmer om å gjøre tror jeg også vil inkludere barna i ganske lang tid fremover. Men selv takket jeg altså nei til tradisjonelle sydenferier for å få være hjemme alene og jobbe. Jeg ville faktisk helst det i ganske mange år. Når jeg begynte å studere ble jeg med foreldrene mine på ferie igjen, for da trengte jeg noen til å betale.

Må presisere at det ER hyggelig å dra på ferie med barna. Vi koser oss alltid da, men jeg ser jo frem til yngste blir litt mer moden og satser på at det skjer en endring etter skolestart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 15:20   #177
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.950
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Mine er vel omtrent her:
Nr 1: rotete hus, innestengt luft, tomt for alt av brus og søtt
Nr 2: hjemme-alene fest og damebesøk.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 15:59   #178
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jeg lurer på hva som hadde skjedd og Chanett, 40år, hadde vært alene en uke? #drømmeromegentidboblervenninnerogkanskjeherrebesø k

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 17:04   #179
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Det virker helt utopisk lenge til vår snart 13-åring kan være hjemme alene en hel helg. Nå vet jeg at veldig mye skjer i løpet av ungdomsskolen men nå virker det ikke som noe sånt er aktuelt på mange år ennå. Ser nok for meg at campingferien utgår om noen år og at vi må tilpasse oss ungdommene etterhvert. Nå er det ungene som vil på campingferie, de har venner vi møter hvert år som de henger sammen med.

Jeg husker jeg var med familien på ferie til jeg var 18 år. Vi reiste alltid på tur med en familie med barn på samme alder som oss så det var alltid veldig kjekke ferier. Var aldri i syden da, campingferie i Sverige eller sommerhus i Danmark.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 22:04   #180
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.010
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Når endret det seg til at det ble HYGGELIG? Yngste er snart 6 og snart skolegutt, så jeg ser kanskje snart en ende på det? De to har kranglet endel denne helgen. Det må da snart ta slutt?

Mine er 10 og 12 og krangler fremdeles. Noe enormt. Den ene har spesielle behov, men jeg tror uansett at de har totalt ulike personligheter. Den eldste kjeder seg hele tiden og må aktiviseres. Den yngste trives i eget selskap og med en bok. De snakker surt til hverandre hele tiden, men søker likevel hverandres selskap. De oppsøker voksne konstant. Den eldste liker ikke forandringer og uforutsigbarhet. Vi blir tidvis gale på ferie, men at vi likevel reiser en god del, sier nok mest hvordan det er hjemme. Hjemmeferie er virkelig ikke noe bedre, tvert i mot.

Vi trives på tur, men det ER slitsomt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no