Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 11:07   #161
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg har snakket med flere som ikke gidder ta ting til seg jeg.
Både om bilsikring og annet.


Som læreren til det ene barnet vårt f.eks:
Meg: "Mitt barn (på åtte år) har sett på menn ha sex på nett hos en klassekamerat,
samtidig som jeg vet at mange i klassen er inne på chatteforum der voksne utgir seg for å være barn
(et nettsted med tretten års aldersgrense),
kanskje vi burde ta opp "nettvett" på foreldremøtet og ha besøk av noen som kan mye om temaet?"

Læreren: "Min sønn er 16 og jeg har aldri fulgt med på hva han har gjort på nett, det har gått bra det!"



Det er akkurat den innstillingen der dessverre veldig mange har enda..både på det ene og det andre området.

Trodde forøvrig det ikke var så uvanlig at slike ting ble tatt opp på foreldremøter. Her har vi i alle fall temamøter for foreldre i barnehagen, litt tidlig med nettvett kanskje men det er andre tema som er mer relevant for de med mindre barn.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:20   #162
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Nei, du er ikke sær. Det er helt normalt. Ingen av våre venner eller noen i vår familie, bekjente eller omgangskrets hadde noengang slurvet med bilsikring. (Men vi omgås selvsagt bare smarte, oppegående folk. )

Et av dem mest tåpelige innleggene så langt. Virkelig. Ingen av våre venner...
Noe sier meg at hvis dine venner er som deg, er det ikke ordene smart og oppegående som ville være de mest beskrivende.

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Å, herregud! Snakk om bedreviter

Jeg synes ikke firkanta, selvgode, unyanserte og prinsippfaste som deg er smarte i det hele tatt. (Snakk om hylekor)

Nettopp!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:21   #163
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Men NM-vibbene fosser inn her, ja.

Hvis det er noen som representerer NM i denne tråden, er det deg, Nora H og rine, altså. Makan til nek. Og nå snakker jeg ikke om det slepphendte synet dere har på bilsikring, jeg snakker om oppførselen deres i denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Næsj, hadde det vært på NM hadde hele tråden vært full av "åh guud du er så dårlig mor azz, håper barneværnet tar fra deg kidza" og lignende.

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Kanskje jeg må bli mer aktiv der



Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mine unger er jo så store at den ene settes i bilen uten bilsikring etterhvert. (160 cm)

Det er krav om å bruke sikkerhetsbelte til de over 160 også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:31   #164
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Enkelte folk har lite vett

...

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)



Sist redigert av Aminta : 12-12-08 kl 13:34. Årsak: Neh, gadd ikke snakke med neket alikevel.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:34   #165
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis det er noen som representerer NM i denne tråden, er det deg, Nora H og rine, altså. Makan til nek. Og nå snakker jeg ikke om det slepphendte synet dere har på bilsikring, jeg snakker om oppførselen deres i denne tråden.

Jepp. Men det gjør jo tråden litt mer artig med en gang.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:35   #166
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Helt klart. Hva skulle vi gjort uten.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:38   #167
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg fatter ikke hvorfor noen føler for å forsvare det å ikke sikre barna sine i bil. Man bryter loven og det er potensielt livsfarlig. Hva er det å diskutere?!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:38   #168
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Altså, man kan krangle om hvem som er minst oppegående eller domme som brød. De som bruker tid på å irritere seg over andre eller de som unødvendig utsetter barna for farlige situasjoner. Jeg lurer litt på hvorfor folk velger (for det er et valg) å sette et så lite barn foran i bilen uten forsvarlig sikring. Er det for lite informasjon om bilsikring? Her inne er det jo en selvfølge at man sikrer barnet forsvarlig men det er det tydeligvis ikke rundt om i landet..er det fordi folk ikke vet hvor farlig det er?

*prøver å dra igang diskusjonen igjen*

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:47   #169
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett


Jeg glemte at han store bruker bilbelte - dermed bruker han sikring i bilen fremdeles.
Skremmern - Smilefjes - 1-0

  Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:50   #170
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg har snakket med flere som ikke gidder ta ting til seg jeg.
Både om bilsikring og annet.


Som læreren til det ene barnet vårt f.eks:
Meg: "Mitt barn (på åtte år) har sett på menn ha sex på nett hos en klassekamerat,
samtidig som jeg vet at mange i klassen er inne på chatteforum der voksne utgir seg for å være barn
(et nettsted med tretten års aldersgrense),
kanskje vi burde ta opp "nettvett" på foreldremøtet og ha besøk av noen som kan mye om temaet?"

Læreren: "Min sønn er 16 og jeg har aldri fulgt med på hva han har gjort på nett, det har gått bra det!"

Ærre mulig...
Jeg synes det er en prestasjon hvis du kom i land med den samtalen uten å bli ufin.

Også synes jeg det er UTROLIG teit at lek.no heter det det heter. Sønnen til min venninne endte nemlig der ved et uhell, og hun fikk lov å forklare både det ene og det andre ved kveldsmaten den dagen.

  Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 13:50   #171
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:09   #172
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis det er noen som representerer NM i denne tråden, er det deg, Nora H og rine, altså. Makan til nek. Og nå snakker jeg ikke om det slepphendte synet dere har på bilsikring, jeg snakker om oppførselen deres i denne tråden.

For å gjenta meg selv så har jeg ikke et slepphendt forhold til bilsikring, men forståelse for at foreldre kan gjøre dumme ting i blant. Som sagt så har jeg selv aldri kjørt med barnet mitt usikret i bil, men jeg dømmer ikke andre uten å kjenne dem eller noe av historien bak for hvorfor de gjør som de gjør.

Og hva mener du med min oppførsel? Det at jeg kan se at en sak har flere enn 1 side? Og ikke joiner hylekoret "at det går an, sånn kunne jeg aaaaldri gjort!" ?

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:14   #173
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Det er jo litt forskjell på å gjøre "dumme ting i stressa tilstand" og det å faktisk bryte loven og bevisst utsette barnet for mulig døds-/skaderisiko. Jeg har som sagt nulltoleranse for det å kjøre med barna usikret i bilen, og jeg ser virkelig ingen grunn som er god nok til at folk skal gjøre det, så ja jeg dømmer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:28   #174
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Jeg kjører heller aldri med barnet mitt usikret i bilen, men jeg kan forstå at man kan gjøre det hvis man er veldig stressa og har en grinete unge. Jeg påpeker bare at de aller fleste av oss gjør dumme ting av og til.

Hvis noen utsetter ungene for livsfare og bryter loven ved å kjøre med barna usikret når de blir stressa, så bør de ikke ha sertifikat.

Grinete unger kan drive noen og enhver fra vettet, men det skal vel mer til før folk som er skikket til å ha barn, risikerer barnas liv og helse pga bråket?

Det er lov å bruke hue. Foreldre som ikke takler kampen om bilsetet, kan grue seg til årene som kommer. Jeg syns oppriktig synd på barn og unge med foreldre som ikke tør å sette grenser eller ta upopulære avgjørelser.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 14:51   #175
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

For å gjenta meg selv så har jeg ikke et slepphendt forhold til bilsikring, men forståelse for at foreldre kan gjøre dumme ting i blant. Som sagt så har jeg selv aldri kjørt med barnet mitt usikret i bil, men jeg dømmer ikke andre uten å kjenne dem eller noe av historien bak for hvorfor de gjør som de gjør.

Og hva mener du med min oppførsel? Det at jeg kan se at en sak har flere enn 1 side? Og ikke joiner hylekoret "at det går an, sånn kunne jeg aaaaldri gjort!" ?

Hva er problemet ditt egentlig? Tror du ikke folk snakker sant når de sier at det ville de aldri gjort, eller er det det at de skriver det (og ikke holder det for seg selv) som er problemet? På diskusjonsforum dukker det stadig vekk opp tråder om noen man har sett eller hørt. Jeg skrev akkurat en tråd om et ubehagelig møte med en semitrailer for litt siden, og det var litt min måte å avreagere på. Samtidig kunne jeg plukke opp råd og tips for veien videre, hvem jeg burde kontakte osv. Det var veldig greit å kunne lese om andres erfaringer også.

På samme måte får hi avreagere etter sin hendelse. Hvis man er veldig opptatt av sikkerhet og er smertelig klar over konsekvensene ved et evt. sammenstøt, hjelper det lite å sammenligne dette med for mye sukker i kostholdet og trampolinehopping, altså. rine vil vi skal se nyanser, men egentlig lukker hun bare øynene for livets realiteter. Man er lovpålagt å sikre barn i bil, det spiller ingen rolle om man er stressa, trøtt, veldig flink sånn ellers og hva-har-du. Eller er det sånn uansett lovbrudd? Næsj, de må bare rane kiosken, de har det sikkert veldig tøft på jobb? Lovbrudd er lovbrudd, jeg synes det er bra oppegående FP-ere tar avstand fra det med sine ord og erfaringer.

Men sånn egentlig tenker jeg ikke bare på det fatale som skjer hvis denne moren er så uheldig å kræsjer. Hva om hun kjører inn i en annen bil? Jeg kan love deg at den hun treffer også får et dødt barn på samvittigheten, uskyldig part eller ei.

Men hvis konklusjonen din er den at alle som sier de sikrer sine barn optimalt er bedrevitere, so be it. Heller bedreviter enn barnløs.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 15:11   #176
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

for Skremmern.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 15:13   #177
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

For å gjenta meg selv så har jeg ikke et slepphendt forhold til bilsikring, men forståelse for at foreldre kan gjøre dumme ting i blant. Som sagt så har jeg selv aldri kjørt med barnet mitt usikret i bil, men jeg dømmer ikke andre uten å kjenne dem eller noe av historien bak for hvorfor de gjør som de gjør.

Jeg ser ikke en eneste god grunn for å kjøre med unger usikret i bil, og jeg dømmer de som gjør det. Gjerne nord og ned.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 16:05   #178
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis det er noen som representerer NM i denne tråden, er det deg, Nora H og rine, altså. Makan til nek. Og nå snakker jeg ikke om det slepphendte synet dere har på bilsikring, jeg snakker om oppførselen deres i denne tråden.

Det er helt tydelig at du ikke evner å oppfatte budskapet i en en tekst, hvis konklusjonen din er at jeg har et slepphendt syn på bilsikring.
Og Skremmern; du kan ikke bruke ord som realitetsorientering (vet du hva det betyr?) mens du i neste åndedrag sammenligner det å kjøre med barnet sitt i forsetet 50 m (jeg tipper det er slike ting de aller fleste har snakket om, jeg har i alle fall det.) med ran. Skjerp deg!

Og du; for meg har det å kalle andre nek og lignende ting i grunn aldri vært synonymt med god oppførsel. Tyr man til personangrep, er det som regel fordi man føler man er i ferd med å tape diskusjonen. Er det forresten helt andre regler for oppførsel i trådene enn "in the open?" Prikkene jeg har mottatt vitner om alt annet enn realitetsorientering og god oppførsel i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg fatter ikke hvorfor noen føler for å forsvare det å ikke sikre barna sine i bil. Man bryter loven og det er potensielt livsfarlig. Hva er det å diskutere?!

Jeg har ikke sagt at det er OK å ikke sikre barn i bil. Snart på tide å få det med seg?


Sist redigert av rine : 12-12-08 kl 16:24.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 16:24   #179
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er problemet ditt egentlig? Tror du ikke folk snakker sant når de sier at det ville de aldri gjort, eller er det det at de skriver det (og ikke holder det for seg selv) som er problemet? På diskusjonsforum dukker det stadig vekk opp tråder om noen man har sett eller hørt. Jeg skrev akkurat en tråd om et ubehagelig møte med en semitrailer for litt siden, og det var litt min måte å avreagere på. Samtidig kunne jeg plukke opp råd og tips for veien videre, hvem jeg burde kontakte osv. Det var veldig greit å kunne lese om andres erfaringer også.

På samme måte får hi avreagere etter sin hendelse. Hvis man er veldig opptatt av sikkerhet og er smertelig klar over konsekvensene ved et evt. sammenstøt, hjelper det lite å sammenligne dette med for mye sukker i kostholdet og trampolinehopping, altså. rine vil vi skal se nyanser, men egentlig lukker hun bare øynene for livets realiteter. Man er lovpålagt å sikre barn i bil, det spiller ingen rolle om man er stressa, trøtt, veldig flink sånn ellers og hva-har-du. Eller er det sånn uansett lovbrudd? Næsj, de må bare rane kiosken, de har det sikkert veldig tøft på jobb? Lovbrudd er lovbrudd, jeg synes det er bra oppegående FP-ere tar avstand fra det med sine ord og erfaringer.

Men sånn egentlig tenker jeg ikke bare på det fatale som skjer hvis denne moren er så uheldig å kræsjer. Hva om hun kjører inn i en annen bil? Jeg kan love deg at den hun treffer også får et dødt barn på samvittigheten, uskyldig part eller ei.

Men hvis konklusjonen din er den at alle som sier de sikrer sine barn optimalt er bedrevitere, so be it. Heller bedreviter enn barnløs.

Ja, nettopp, bra skrevet!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 16:28   #180
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.884
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg fatter ikke hvorfor noen føler for å forsvare det å ikke sikre barna sine i bil. Man bryter loven og det er potensielt livsfarlig. Hva er det å diskutere?!

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det er ikke det jeg forsvarer. Jeg er bare så fryktelig lei av "Vet du hva naboen gjorde??"-trådene. Det er bestandig de samme som hauser seg opp og skal skrive brev og leserinnlegg og sende sms og what not. Jeg blir matt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no