Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Har du planer for hagearbeidet i år?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 23:14   #161
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Ja, og så ser det ut til at det blir plommer for første gang!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:59   #162
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.969
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, og så ser det ut til at det blir plommer for første gang!

Ser du det allerede nå? Hvordan?

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:03   #163
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Ja, jeg har store planer, og det innebærer asfalt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 16:07   #164
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Me har eit urtebed som tar heilt av. Ellers så spirer og gror det for harde livet i drivhuset. Agurkplantane tar snart overhånd inni der. Men tomat,chili og mais gjer seg ikkje heilt uten kamp.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 18:15   #165
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Ser du det allerede nå? Hvordan?

Det var blomster på treet! Mange! Og når kronbladene nå faller av, ser jeg helt tydelig grønne klumper inni som er litt større for hver gang jeg sjekker!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 18:37   #166
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

så gøy Safran.

Jeg holder på å grave opp et gammelt bed der det har stått en busk og vi vil ha rabarbra og blåbær. Jeg har kommet meg rundt den gamle roten og nå gjenstår det å se om jeg klarer å få den opp. Så skal jeg ha litt ny jord og gjødsel i, og så kjøper jeg det som skal være der til helgen. :ivrig:

Og potetene mine er begynt å komme fint opp.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:04   #167
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg holder på å lage meg hage, ut av et buskas og en mengde grus skal den minimale hagen min oppstå. Jeg har nå anskaffet meg 25 m2 plen som spirer for harde livet. Jeg har en mur som skal mures og to skråninger som skal beplantes med noe eller ett eller annet. Så skal vi krangle om jeg får viljen min eller om jeg må svelge hardt og godta tujahekken min kjære drømmer om.
Dersom noen liker å drive hageplanlegging kan de gjerne få gjøre dugnad her jeg aner virkelig ikke hva jeg driver med.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 19:53   #168
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Hagen vår er trist og overgrodd. De som bodde her før oss brukte 20 år på å plante. De har plantet vilt og hemningsløst, uten mål og mening. Vi prøver å fjerne mestparten, for så å lage mest mulig plen (les lett stelt). Vi ønsker å beholde noe av hekken (noe er allerede fjernet sammen med flere trær og en mengde bærbusker), epletrærne og plommetreet beholder vi. I tillegg har vi laget en knøtt liten grønnsaks- og urtehage.
I år har vi bygd gjerde der det før var en gedigen utflytende hekk. Det neste som står for tur er å male gjerdene (og huset) samt å kverke store mengder planter og få sådd gress. Sist, men ikke minst, skal der graves frem og fjernes noen store røtter der det er sagt ned trær. Vi blir ikke arbeidsledige med det første.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:24   #169
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Dere kan selvsagt få se bilder av elendigheten. Hagen har potensiale, men det skal mye jobb til og jeg er usikker på om vi er "hagemennesker" nok til å få det til.

Det nybygde gjerdet og plommetreet.


Til venstre kan der se det som en gang var en del av tidenes villeste bedd. Nå er det kjørt over med både hekksaks, kantklipper og plenklipper og alle planterestene skal vekk og der skal bli plen der.


Lekstua med den bitte lille grønnsakshagen. Urtehagen er/skal bli på andre siden av lekestua.

Det som en gang skal bli en fin plen, nymalt hus og hvitt stakittgjerde.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:25   #170
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Følger spent med her. Har 2,5 mål stor tomt som vi må gjøre noe med. Plenen blir sådd til helga.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:47   #171
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg holder på å lage meg hage, ut av et buskas og en mengde grus skal den minimale hagen min oppstå. Jeg har nå anskaffet meg 25 m2 plen som spirer for harde livet. Jeg har en mur som skal mures og to skråninger som skal beplantes med noe eller ett eller annet. Så skal vi krangle om jeg får viljen min eller om jeg må svelge hardt og godta tujahekken min kjære drømmer om.
Dersom noen liker å drive hageplanlegging kan de gjerne få gjøre dugnad her jeg aner virkelig ikke hva jeg driver med.

Me får sjå litt på det i morgon. Kjenner eg deg rett så har du igrunn ein ganske så bestemt plan

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 20:51   #172
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Me får sjå litt på det i morgon. Kjenner eg deg rett så har du igrunn ein ganske så bestemt plan

Jeg er ganske bestemt på hva jeg ikke skal ha i alle fall. Ikke tuja, ikke rhododendron med bark rundt og ikke potetåker. Ja, og så skal det være minst mulig arbeid, jeg kjemper mot min bedre halvdel som foreslår å asfaltere...

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:16   #173
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg er ganske bestemt på hva jeg ikke skal ha i alle fall. Ikke tuja, ikke rhododendron med bark rundt og ikke potetåker. Ja, og så skal det være minst mulig arbeid, jeg kjemper mot min bedre halvdel som foreslår å asfaltere...

Du vil ha noko som lukter litt godt, ser fint ut og krever lite stell ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 21:20   #174
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Du vil ha noko som lukter litt godt, ser fint ut og krever lite stell ?

Kjenner du meg?

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 22:56   #175
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Og potetene mine er begynt å komme fint opp.

Er det for seint å sette poteter nå?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hagen vår er trist og overgrodd. De som bodde her før oss brukte 20 år på å plante. De har plantet vilt og hemningsløst, uten mål og mening. Vi prøver å fjerne mestparten, for så å lage mest mulig plen (les lett stelt).

Vet hvordan du har det; her hadde de 25 år på seg, men de siste åra ble ingenting hverken lagt til eller fjernet.

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg er ganske bestemt på hva jeg ikke skal ha i alle fall. Ikke tuja, ikke rhododendron med bark rundt og ikke potetåker. Ja, og så skal det være minst mulig arbeid, jeg kjemper mot min bedre halvdel som foreslår å asfaltere...

Bark er genialt i en overgangsfase. Jeg har tenkt å la barken ligge i ca 5 år. Da skal det meste av rotugras være kverket.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:02   #176
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Bark er genialt i en overgangsfase. Jeg har tenkt å la barken ligge i ca 5 år. Da skal det meste av rotugras være kverket.

Slik sett fungerer det, men jeg synest det er lite pent og da dropper jeg likså godt hele busken. Plen, brumbrum, ferdig, fint.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 23:33   #177
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Denne har jeg i hagen, den er helt nydelig akkurat nå (bildet ble tatt i går).

__________________


Sist redigert av Nina : 09-06-10 kl 20:59.
Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 08:30   #178
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Ser ikk ut til at grønnsakshagen blir noe av. Med en gang vi hadde plantet og gjort det fint begynte naboens katt å bruke bedene som kattedo! Masse frø som blir krafset opp og ligger oppå jorden!

Jeg jager vekk katten når jeg ser den, men kan jo ikke ha døgnvakt heller. Nei, takk meg til noen brunsnegler!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-09, 21:00   #179
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Gajamor: jeg vet ikke om det fremdeles er mulig å sette poteter. Jeg antar at dersom du kjøper en type som vokser fort så burde det gå. Jeg ville sjekket på et hagesenter.

Vi har gravd opp en stor og stygg busk og fylt i stedet med jord og plantet hageblåbær og rabarbra der. Det blir sannsynligvis plass til en liten blomstrende busk også.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 17:11   #180
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?

Jeg noterer meg at klematis vokser noe helt enormt, og samme med eføy. Klatreplanter er i grunn ganske så takknemlig, de gjør jo akkurat som jeg vil. Jeg sådde også blomkarse i en potte som spirer og gror. Solsikkene synes jeg dog er litt mer saktegående.

Jeg planlegger nå en knallhard beskjæring av rosene så snart de er ferdigblomstret, i håp om å få de til å remontere. Noen som har prøvd seg på noe lignende?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no