Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Fredning" av bildetråder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-07, 18:38   #161
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Tilden, her.

bina - hvis du hadde vist frem et bilde av ditt barn ved f.eks julemiddagen. Med på bildet ble også akevittglassene. Hva hadde du syntes om MIN kommentar til det bildet var: "liker ikke fyll med barn tilstede jeg"?

Jeg er ikke bina, men jeg hadde himlet med øynene for meg selv og ikke ofret det en tanke til. Noe som blir vanskelig når alle skal kommentere hvor slem og ufin den kommentaren var.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 12:34   #162
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Tilden, her.

bina - hvis du hadde vist frem et bilde av ditt barn ved f.eks julemiddagen. Med på bildet ble også akevittglassene. Hva hadde du syntes om MIN kommentar til det bildet var: "liker ikke fyll med barn tilstede jeg"?

Jeg kunne glatt sagt meg enig. Jeg liker heller ikke fyll med barn tilstede. Så kunne man heller diskutert om et glass akevitt til julemiddagen er fyll, og jeg kunne argumentert heftig for at vi faktisk bare tar dette ene glasset i løpet av hele året, og andre kunne hevdet at vi var periodedrankere og dårlige foreldre.

Jeg liker ikke religiøs indoktrinering av barn. Men de fleste som svarte etter meg i den andre tråden ville ikke si noe om det. De valgte heller å gå etter meg fordi de syns det var stygt og slemt av meg å skrive noe negativt i en bildetråd.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 13:16   #163
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.854
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Du fikk vel tydelige svar på at det som foregikk på bildet ikke kvalifiserer til indoktringering, og at en diskusjon rundt indoktrinering av barn derfor ikke var relevant i akkurat den tråden. Jeg liker heller ikke indoktrinering av barn og kan godt uttale meg om det, men skriver ikke det som kommentar til et bilde hvor jeg ikke har noe grunnlag for å påstå at noe slik foregår, bare fordi jeg har lyst til å diskutere det. Da starter jeg heller min egen tråd. Hadde du gitt kommentar som et forsiktig spørsmål til Nabbe om hvorfor de lar den lille delta i religiøse aktiviteter hadde det vært en annen ting, men når du bare kommer med en slik anklage ut av det blå kan du ikke regne med å få særlig mye sympati.

Du har heller ikke svart på hvordan du mener at Nabbe bør takle at Kadija hiver seg med og kopierer de voksne når de ber, etter at du fikk den forklaringen. Synes du de bør gjemme seg, eller synes du de bør forby henne å gjøre det som de gjør?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-03-07 kl 13:33.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 13:19   #164
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg liker ikke religiøs indoktrinering av barn. Men de fleste som svarte etter meg i den andre tråden ville ikke si noe om det. De valgte heller å gå etter meg fordi de syns det var stygt og slemt av meg å skrive noe negativt i en bildetråd.

Men etter å ha startet DENNE tråden har det jo kommet veldig klart frem at det ikke er så mange andre enn deg som mener at et barn som er med i bønn/sitter på et bønneteppe blir utsatt for religiøs indoktrinering.

For å gjenta det som er blitt spurt igjen og igjen, hadde du reagert på den måten hvis det hadde vært et barn på julegudstjeneste i kirken? Er det kanskje heller den aktuelle religionen som er problemet, enn at foreldre inkluderer sine barn i det de tror på?

For troende foreldre er tanken på å IKKE inkludere sine barn forkastelig, iom at de selvfølgelig mener at deres trosretning og levemåte er den beste for barnet. Det kalles ikke indoktrinering, det kalles å oppdra sine barn med det mål for øye at de skal, såvidt foreldrene kan se, få et best mulig liv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 13:26   #165
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Jeg foreslår at binna går og ser Jesus Camp, slik at hun forstår forskjellen på indoktrinering og det at et barn sitter på et religiøst teppe.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 13:58   #166
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Du fikk vel tydelige svar på at det som foregikk på bildet ikke kvalifiserer til indoktringering, og at en diskusjon rundt indoktrinering av barn derfor ikke var relevant i akkurat den tråden. Jeg liker heller ikke indoktrinering av barn og kan godt uttale meg om det, men skriver ikke det som kommentar til et bilde hvor jeg ikke har noe grunnlag for å påstå at noe slik foregår, bare fordi jeg har lyst til å diskutere det. Da starter jeg heller min egen tråd. Hadde du gitt kommentar som et forsiktig spørsmål til Nabbe om hvorfor de lar den lille delta i religiøse aktiviteter hadde det vært en annen ting, men når du bare kommer med en slik anklage ut av det blå kan du ikke regne med å få særlig mye sympati.

Du har heller ikke svart på hvordan du mener at Nabbe bør takle at Kadija hiver seg med og kopierer de voksne når de ber, etter at du fikk den forklaringen. Synes du de bør gjemme seg, eller synes du de bør forby henne å gjøre det som de gjør?

Først hvorfor jeg mislikte bildet og tråden. Overskriften var "En liten muslim...." og fortsettelsesteksten var "... i bønn". Et innlegg til av Nabbe lengre ned i tråden skriver Nabbe at "Hun er alltid med å be...".

Senere har det blitt sagt at ungen BA jo ikke, og hun bare tilfeldigvis satt på dette teppet, og dette teppet var helt tilfeldig et bønneteppe. Mulig det, men da var Nabbes to første innlegg nokså misvisende.

Jeg har ikke noe svar på Nabbe bør gjøre. Men det jeg sier - og står ved - er at hvis det virkelig er tilfelle at en 2-åring på egenhånd ber flere ganger om dag, da har barnet åpenbart vært utsatt for indoktrinering.

Dette er forøvrig langt i fra tilsvarende til om man ser et barn på julegudstjeneste. Forskjell på ting som skjer flere ganger daglig og ting som skjer en gang i året.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:05   #167
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.854
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg har ikke noe svar på Nabbe bør gjøre. Men det jeg sier - og står ved - er at hvis det virkelig er tilfelle at en 2-åring på egenhånd ber flere ganger om dag, da har barnet åpenbart vært utsatt for indoktrinering.

... eller at hun kopierer det de voksne gjør.

Jeg la inn et bilde av jenta mi på ett og et halvt som mopper gulvet. La det inn med teksten "Vaskehjelpen vår har ferie, så nå har vi ansatt en vikar". Det var ingen som trodde at vi virkelig hadde ansatt ettåringen som vikar, eller at vi gir henne plikter i huset og tvinger henne til å moppe gulv allerede. Jeg tror de fleste skjønte hva som var tilfelle. Jeg moppet gulvet og satte fra meg moppen, hvorpå hun tok den og prøvde å gjøre som meg. De fleste oppegående foreldre greier fint å se for seg parallell situasjon hjemme hos Nabbe. Foreldrene i bønn, toåringen setter seg ned og prøver å gjøre det samme. Jeg tror kanskje ikke du helt vet hva indoktrinering er ...?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:08   #168
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

... eller at hun kopierer det de voksne gjør.

Jeg la inn et bilde av jenta mi på ett og et halvt som mopper gulvet. La det inn med teksten "Vaskehjelpen vår har ferie, så nå har vi ansatt en vikar". Det var ingen som trodde at vi virkelig hadde ansatt ettåringen som vikar, eller at vi gir henne plikter i huset og tvinger henne til å moppe gulv allerede. Jeg tror de fleste skjønte hva som var tilfelle. Jeg moppet gulvet og satte fra meg moppen, hvorpå hun tok den og prøvde å gjøre som meg. De fleste oppegående foreldre greier fint å se for seg parallell situasjon hjemme hos Nabbe. Foreldrene i bønn, toåringen setter seg ned og prøver å gjøre det samme. Jeg tror kanskje ikke du helt vet hva indoktrinering er ...?

Jeg kan ikke gå så veldig mye videre på denne diskusjonen uten at jeg på alvor blir ufin, og det ønsker jeg ikke. Derfor ønsker jeg ikke å gå nærmere inn på temaet. Jeg har sagt hva jeg mener, og dermed svart flere som har spurt om akkurat det.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:09   #169
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Hun "ber" jo ikke, fordi hun vet ikke hva vi sier, bare hva vi gjør. Hun kopierer det vi gjør. Noen ganger med ræven mot Mekka, andre ganger hodet. Noen ganger klarer hun "ligge" ordentlig sånn som man skal, andre ganger ikke. Den eldste datteren min på ni, ber, fordi hun forstår ordene, og gjør det som trengs, og vasker seg rituelt ren på forhånd også. Etter eget ønske.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:16   #170
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.854
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Hun "ber" jo ikke, fordi hun vet ikke hva vi sier, bare hva vi gjør. Hun kopierer det vi gjør. Noen ganger med ræven mot Mekka, andre ganger hodet. Noen ganger klarer hun "ligge" ordentlig sånn som man skal, andre ganger ikke.

Dette var det jeg gikk ut fra første gang jeg så bildet. Greier ikke helt å skjønne hvorfor dette er så vanskelig å forstå, særlig ikke hvis man har hatt barn på samme alder selv. Det høres for meg ut som en helt naturlig oppførsel for en på hennes alder.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:19   #171
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Dette var det jeg gikk ut fra første gang jeg så bildet. Greier ikke helt å skjønne hvorfor dette er så vanskelig å forstå, særlig ikke hvis man har hatt barn på samme alder selv. Det høres for meg ut som en helt naturlig oppførsel for en på hennes alder.

Ja, på linje med at hun "støvsuger", "vasker kopper" og "rydder leker", så "ber" hun og.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:21   #172
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.854
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg kan ikke gå så veldig mye videre på denne diskusjonen uten at jeg på alvor blir ufin, og det ønsker jeg ikke. Derfor ønsker jeg ikke å gå nærmere inn på temaet. Jeg har sagt hva jeg mener, og dermed svart flere som har spurt om akkurat det.

Ja, du har tydelig vis bestemt deg og gjort deg opp en mening på forhånd, som du nekter å moderere, selv etter at Nabbe har forklart hvordan det foregår.

Hva mer kan man gjøre?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:23   #173
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Trenger man bli ufin, selv om man diskuterer barn og tro? Eller tro generelt. Er det nødvendig?

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:25   #174
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, du har tydelig vis bestemt deg og gjort deg opp en mening på forhånd, som du nekter å moderere, selv etter at Nabbe har forklart hvordan det foregår.

Hva mer kan man gjøre?

Jeg mente temaet religiøs indoktrinering. Det er et følsomt tema, derfor vil jeg ikke gå nærmere inn på det. Det er ingen grunn til å tråkke folk på tærne med vilje.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:25   #175
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.854
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Trenger man bli ufin, selv om man diskuterer barn og tro? Eller tro generelt. Er det nødvendig?

Det er nødvendig når man ikke lenger har gode argumenter ja. Da må man gå over til å bli ufin, eller melde seg ut av diskusjonen og nekte å forklare hvorfor man har de meningene man har.

Gjelder ikke bare tro, men alle andre tema også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:26   #176
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Trenger man bli ufin, selv om man diskuterer barn og tro? Eller tro generelt. Er det nødvendig?

Siden det ble oppfattet som ufint det jeg skrev i den andre tråden kan jeg garantere at det jeg mener om religiøs indoktrinering og enkelte religioner vil bli oppfattet som ufint. Jeg gidder bare ikke. Ikke i dag.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:27   #177
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg mente temaet religiøs indoktrinering. Det er et følsomt tema, derfor vil jeg ikke gå nærmere inn på det. Det er ingen grunn til å tråkke folk på tærne med vilje.

Er det nødvendig å bli personlig og ufin selv om man diskuterer sånt? Jeg har mange ganger spurt deg, hva skal vi gjøre sånn at hun ikke kopierer oss, be i skapet, der ingen ser oss, eller hva? Men jeg har enda ikke fått noe svar.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:29   #178
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Er det nødvendig å bli personlig og ufin selv om man diskuterer sånt? Jeg har mange ganger spurt deg, hva skal vi gjøre sånn at hun ikke kopierer oss, be i skapet, der ingen ser oss, eller hva? Men jeg har enda ikke fått noe svar.

Fordi, Nabbe... vent så skal jeg finne en teskje.

For deg er islam personlig. For deg er ditt barn personlig. I den grad jeg mener at ting du gjør er feil, så blir det personlig - og dermed vil en horde synes at jeg er ufin. Og kanskje vil du til og med ta deg nær av det. Hva er vitsen med å bringe temaet på banen? Kan du ikke bare slå deg til ro med at jeg har andre meninger enn deg, og kommer til å ha det samme hvor mye du ror?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:31   #179
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.854
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Siden det ble oppfattet som ufint det jeg skrev i den andre tråden kan jeg garantere at det jeg mener om religiøs indoktrinering og enkelte religioner vil bli oppfattet som ufint. Jeg gidder bare ikke. Ikke i dag.

Jeg spør ikke hva du mener om religiøs indoktrinering i enkelte religioner. Jeg spør bare om du har så vanskelig for å se at det kanskje ikke er religiøs indoktrinering det som Nabbes lille jente utsettes for, selv etter å ha fått forklaring på hva som foregår.

Det virker på meg som om du er så opphengt i dette at du ser indoktrinering overalt hvor religiøs aktivitet foregår, der det bare er snakk om naturlig oppførsel av en toåring. Og hva Nabbe gjør galt, og hva hun bør gjøre annerledes har du tydelig vis ingen formening om.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-07, 14:31   #180
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Fredning" av bildetråder

Du evner visst ikke dette med å tenke, bina.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no