Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. kommentarer på prikker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-09, 11:54   #161
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av L'invitée, her.

Ooops. Beklager.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:02   #162
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det eneste med prikkene jeg syns er litt dumt akkurat nå er at det er tungvindt å "svare" på en prikk. Det skulle vært en responsknapp ved siden av hver prikk på listen som man kunne trykket på for å takke, evt for å ikke takke og.
Han mange jeg vil takke nå egentlig, men det er så tungvindt når man må gjøre mange vendinger for hver prikk.
Mulig dette var litt uklart skrevet nå, men noen som skjønner hva jeg mener? Hadde vært veldig greit syns jeg da.

Skjønner hva du mener. Noen prikker vekker trang til motsvar, enten prikken er rød eller grønn.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:02   #163
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Det er vel heller måten man sier det på.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

... eller hva man sier.

Jeg vil si at det har med hva man sier, hvordan man sier det og hvem som sier hva til hvem å gjøre. ppklarer:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:06   #164
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vil si at det har med hva man sier, hvordan man sier det og hvem som sier hva til hvem å gjøre. ppklarer:

Ute på kjepphesttur igjen, ser jeg?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:10   #165
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ute på kjepphesttur igjen, ser jeg?

Nei, gidder ikke ta den diskusjonen igjen. Mange faktorer spiller vel inn? Umulig å forutse hva som kan føre til en prikk, enten vi snakker grønne eller røde. Det er nå min konklusjon. Og det er vel heller ikke et poeng å styre unna de røde.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:15   #166
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vil si at det har med hva man sier, hvordan man sier det og hvem som sier hva til hvem å gjøre. ppklarer:



Det har selvsagt noe å si hvilken mening man ytrer, men det har veldig mye å si hvordan man sier det og hvem som leser det. Noen har en tendens til å lese mer inn i ting enn det som faktisk står der, feiltolke, vri på ting osv.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:20   #167
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.



Det har selvsagt noe å si hvilken mening man ytrer, men det har veldig mye å si hvordan man sier det og hvem som leser det. Noen har en tendens til å lese mer inn i ting enn det som faktisk står der, feiltolke, vri på ting osv.

For eksempel er det ikke alle som skjønner at jeg ofte er innmari morsom. Rart.

  Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:04   #168
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

For eksempel er det ikke alle som skjønner at jeg ofte er innmari morsom. Rart.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:06   #169
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

For eksempel er det ikke alle som skjønner at jeg ofte er innmari morsom. Rart.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:12   #170
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.



Det har selvsagt noe å si hvilken mening man ytrer, men det har veldig mye å si hvordan man sier det og hvem som leser det. Noen har en tendens til å lese mer inn i ting enn det som faktisk står der, feiltolke, vri på ting osv.

Jeg synes ofte at folk som klager på at de blir feiltolket har forbausende lite vilje til å se at man faktisk er uklar når man skriver. Dersom man føler at man blir feiltolket synes jeg det er en god idé å ta en runde på hvordan man formulerer seg. Den som avgir budskapet har etter min mening det største ansvaret for å gjøre seg forstått. Man kan faktisk ikke skrive "Utlendinger stinker hvitløk" hvis man mener "Den ene naboen min stinker hvitløk". For eksempel.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:18   #171
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes ofte at folk som klager på at de blir feiltolket har forbausende lite vilje til å se at man faktisk er uklar når man skriver. Dersom man føler at man blir feiltolket synes jeg det er en god idé å ta en runde på hvordan man formulerer seg. Den som avgir budskapet har etter min mening det største ansvaret for å gjøre seg forstått. Man kan faktisk ikke skrive "Utlendinger stinker hvitløk" hvis man mener "Den ene naboen min stinker hvitløk". For eksempel.

Det kan så være, men jeg mener fremdeles at enkelte kan virke som de bevisst vrir på ting og leser feil i det som faktisk står der. Og det er jo naturlig det, man kan bli misforstått i rl også, og jeg synes ikke at man kan legge all skyld hos den som formidler noe. Man er forskjellige og det er ofte derfor ting blir feiltolket og vridd på.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 14:27   #172
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Åh, der kom kjepphesten min galopperende!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:10   #173
Millivilli
Aktiv
 
Millivilli sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 217
Millivilli er litt kul
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Hoho. Artig å lese prikkekommentarene. Hadde vært interessant å sett diskusjonen som provoserer sånn.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:19   #174
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Hoho. Artig å lese prikkekommentarene. Hadde vært interessant å sett diskusjonen som provoserer sånn.

Stikkord: katter og høflighet.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 18:35   #175
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Her er forresten de siste 25 røde prikkene gitt på FP:

  1. ""
  2. "Såsåså... "
  3. "MAKAN!"
  4. "prøvde bare å være behjelpelig"
  5. "Du er nesten sjarmerende ignorant"
  6. "."
  7. "Ansvarsfraskrivelse er en fin ting. "
  8. ":sinna:"
  9. "Hva misforsto jeg? At hun prater om insekter og katter som likt? At hun synes det er greit å prate om å plage dem? Det er like lite usaklig å reagere og motdiskutere på det, som noe annet."
  10. "Det er da mange ikke-kristne som har samme syn, og nei, jeg er ikke en av de."
  11. "Usaklig og du har dessuten tydeligvis misforstått en hel del."
  12. "Helt usaklig."
  13. ""
  14. "Dette synes jeg er utrolig unødvendig. Jeg har beklaget at jeg ikke ser annet enn det du skriver allerede."
  15. "Gratulerer. Du er vinner av min første røde prikk noensinne."
  16. "Smakløst."
  17. "Djiiises! En slik kommentar bidrar ikke akkurat til at store mennesker føler seg bedre. "
  18. "."
  19. "Bedre å være slem enn "kort"."
  20. "Du er alltid så frekk og ekkel i innleggene dine og det er slett ikke noe kjekt på et forum. Man trenger slett ikke alltid være enige, men du kan godt roe ned gemyttet ditt for du er tverr og sur og man får ikke noe godt inntrykk av deg."
  21. "Takk for svar! "
  22. "Er denne vanskelig å forstå?"
  23. ""
  24. "..."
  25. "det er lov å spore av."

Prikken jeg fikk i går er ikke med. Så da må det ha kommet en god del etter det. Så mange hissige, altså.
Men ser nr.20 kunne ha funket på meg den også.


Sist redigert av Dronningen : 23-04-09 kl 11:37.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:24   #176
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Nr 22 er egentlig fantastisk. "Er denne vanskelig å forstå?"

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:49   #177
Millivilli
Aktiv
 
Millivilli sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 217
Millivilli er litt kul
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Stikkord: katter og høflighet.

Ah, jeg finner ikke noe.
Den er antagelig utenfor min rekkevidde den.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:54   #178
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

FrekkeHim: Ja, jeg er fullstendig klar over innleggstallet mitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 11:38   #179
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Er det forresten bedre å være slem enn "kort"?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 11:55   #180
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ang. kommentarer på prikker

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Er det forresten bedre å være slem enn "kort"?

Jeg synes det er en større fornærmelse å si at noen er dum enn at noen er slem. Men det er det jo helt klart delte meninger om. Du får lage en poll!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no