|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Epikur
|
![]() Sv: Store barneflokker
Joda. det stemmer. (Har sjekket). Men nå er det også en god del førskolelærere (tre år) som underviser i barneskolen, i tillegg til at det bygda er ganske mange helt ufaglærte som får vel mye ansvar utover den assistentstillingen de er tiltenkt.
![]() |
#162 |
Ustabil
|
Jeg reagerer på flere i denne tråden som ennå ikke har barn på skolen, men som mer eller mindre i klartekst sier at de kommer i hvertfall ikke til å akseptere en dårlig utdannet lærer som pålegger DEM noe som helst, for de har så smarte barn og er så smarte selv, så de bestemmer da virkelig selv om de vil følge lærerens pålegg eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
flisespikker
|
Mindre, vil jeg si.
![]() |
#164 |
Ustabil
|
Da må jeg bare ta noen sitater for å vise hvor jeg mener at flere velger å heve seg over laverestående lærere, for de vet best for sine barn: (Jeg velger å ikke ta med hvem som jeg har sitert, for det er innholdet som er viktig, ikke personene)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
flisespikker
|
De fleste av disse sitatene sier mer eller mindre direkte "hvis det er slik at barnet får oppgaver som vi ikke ser noen nytteverdi av, og som ikke er godt begrunnet, så ..." - kommer vi til å protestere, eller spørre etter poenget, eller mene at det ikke kan være nødvendig, eller annet. Det er det jeg synes er nyttig å ta tak i her, ikke i om enkelte løsrevne sitater kan tolkes nedlatende eller arrogant. (Det kan de sikkert; det kan det meste, om man leser med de "riktige" brillene.)
![]() |
#166 |
guru advisor
|
Og her valgte jeg og hoppe inn fra sidelinjen. Jeg er ny her, mamma, lærer i en en 1.klasse, ganske ung og uerfaren, og engasjert i jobben min. Registrerte meg nå fordi jeg tilfeldigvis oppdaget denne diskusjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Leser
|
![]() Sv: Store barneflokkerJeg har ikke peiling på hvordan det er på skolen i dag, men jeg gleder meg stort til storesøster skal begynne i høst.
![]() |
#168 |
Epikur
|
![]() Sv: Store barneflokkerJeg gikk i klasse med bare 13, så jeg er helt forbauset over at det ikke kunne tilrettelegges noe mer. Istedet ble vi tre som kunne lese plassert bakerst i klasserommet og satt der i årevis, mens vi skulle vente på at de andre nådde oss igjen og regnet i ekstraboka, og løste LØKO-oppgaver.
![]() |
#169 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Store barneflokkerGode lærere er gull verdt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
guru advisor
|
![]() Sv: Store barneflokkerFikk bare litt lyst til å spørre, siden jeg er såpass ny her...og siden jeg har lest hele denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Epikur
|
![]() |
#172 |
frakoblet
|
Ja, du er selvsagt bare veldig ny og har ikke i det hele tatt snust opp dette forumet for å snike under ukjent nick. Neida.
![]() |
#173 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Jeg komenterer jeg, men jeg klarer ikke følge med på tempo, må bare lese ferdig så skal jeg kommentere mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Burde jeg være fornærmet over å ikke være bedt? :lurer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sikkert på grunn av at du er lærer.
![]() |
#176 |
guru advisor
|
![]() Sv: Store barneflokkerEeeh, snike under ukjent nick, nei det gjør jeg faktisk ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
flisespikker
|
Det høres akkurat ut som slik jeg håper lærere flest tenker.
Det er ikke helt slik det fungerer; det er slett ikke ukjent her på forumet at noen som kjenner hverandre privat plutselig kommer med "private" kommentarer til hverandre, eller snakker om å møtes i RL. (Det har andre enn oss gjort opptil flere ganger før.) Det har ikke noe spesielt med hierarki å gjøre, med mindre du snakker om "venne-hierarki", der nære RL-venner naturlig figurerer høyere enn helt nye forumbekjentskaper. Mim har rett i at det er greiere å ta slikt på PM, men innimellom kommer man bare på ting (f.eks. bøker man har lyst til å låne bort eller få igjen) mens man snakker om noe annet. Ikke ta det som en sammensvergelse.
![]() |
#179 |
Leser
|
Jeg synes det er hyggelig med nye folk.
Jeg synes ikke nødvendigvis det er noe hierarki her inne, men det er enkelte som kjenner hverandre veldig godt - både på nett og RL - så da blir det en veldig intern tone her. Jeg skjønner godt at det virker litt pussig hvis man ikke er vant til det.
Det er merkelig å komme inn som ny. Jeg husker en gang jeg hadde lest på et forum lenge - og så kom det en diskusjon som jeg bare måtte blande meg inn i. Det var jeg uenig med en av "sjefene" og det endte med at nesten hele forumet fortalte meg at jeg var nok litt rar som hadde så pussige meninger.
![]() |
#180 |
flisespikker
|
Så så, ikke ta det så personlig, da. Din tilbakemelding var ganske direkte rettet mot en annen konkret bruker, da regner man gjerne med at vedkommende tåler en direkte melding tilbake.
![]() |
|
|