|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirken
Det er stor forskjell på omvisning og gudstjeneste. Hvilket jo har vært poenget hele veien. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
:alt for å ikke vaske og rydde:
Nå tror jeg ikke det er vanlig å snakke om å brenne i helvete på julegudstjenesten, men det er noen år siden sist jeg var på en
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg tror ikke det er så vanlig å snakke om å brenne i helvete i kirkene rundt forbi. |
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenNei det er vel ikke det - litt satt på spissen da. Men jeg mener at dersom 'alle' skal med så kan de ikke forkynne i det hele tatt.
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Spesielt ikke på julaften, som er den mest kose-mosete gudstjenesten i hele året.
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Selvfølgelig, spørsmålet er om det skal hensyntaes
|
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg synes det er helt greit at man tvinger barna på julegudstjeneste forutsatt at den blir holdt på koinégresk med grammatiske forklaringer.
|
|
|
#12 |
|
heimføing
|
Da skal jammen jeg også stille opp på den! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenDe skolegudstjenestene jeg har vært på har vært veldig nøytrale. Det har vært elever som har vist juleevangeliet i et skuespill. Noen elever har sunget julesanger og ellers har det vært en prest som har snakket om hvordan vi skal være mot hverandre. Han hadde en rolle der han bare mer eller mindre bandt dette sammen. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenJeg syns det er rart at folk som SELV er avslappede til religion og forkynning (som jeg: Tross søndagsskole, Santalmisjonens barneforening, bedehus, tensing og kirkegang så ble jeg en happysnappy, kirkegående-hver-jul hedning til slutt.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan jo ikke svare for hva du har diskutert, men jeg har iallfall ikke misforstått hva jeg har diskutert.
Jeg har ingen problem med å forstå det, og har ikke inntrykk av at så mange andre her har det heller. Det er iallfall veldig få som har sagt "er det så nøye, da- la nå ungen gå i kirka!" Tror ikke så mange på FP synes det er rart eller dumt at noen ikke ønsker å gå dit, og helt ærlig skjønner jeg ikke helt problemet så lenge skolen har et godt alternativ til de som ikke blir med. (På vår skole var alternativet så godt i år at ingen av mine blir med, tidligere søndagsskolegjengermor til tross |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
"Brenne i helvete" er det vel ingen som har turd å si i en norsk kirke etter den store helvetesdebatten på, når var det, 60-tallet?
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Jepp.
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenVi fikk brev fra vår skole i går, hvor de har to likeverdige aktiviteter. Det er kirkegang og det er juleforbereldelser med laging av julepynt osv for de som blir igjen.
|
|
|
#20 |
|
heimføing
|
Sv: [Sesongdiskusjon] Juleavslutning for skolen - i kirkenEnig med Polyanna og Skilpadda. |
|
|
|
![]() |
|
|