Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 00:35   #1
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg gjentar at de ikke har aspartam i vaksiner.

Men selv om de hadde hatt det, og det finnes andre soetningsstoffer i drikkevaksiner for aa gi dem taalelig smak, sa mener jeg at man tross alt drikker sa lite vaksiner at hvis stoffene hadde vaert skadelig i saa smaa doser ville det slaatt tydelig og udiskutabelt ut hos de som ikke drikker en vaksine i aaret men litervis med lettbrus hver dag...

Saa selv om jeg deler din skepsis til aspartam og andre kunstige soetningsstoffer i mat saa er de aapenbart ikke saa giftige at de bittesmaa dosene man faar av aa drikke vaksiner med dem kan vaere noe problem.

Ok, da velger jeg å tro deg. Men da blir det enda mer idiotisk at fyren som blogget tilsvaret sier at Aspartam er ufarlig. I stedet burde han sagt at det er vissvass at de bruker Aspartam i vaksiner og ferdig med det. For som sagt, jeg ble skeptisk til hele bmogginlegget ene og alene på grunn av påstanden om at det ikke finnes forskning som sier at Aspartam er skadelig.

Ikke på den måten at jeg plutselig tror at vaksiner er bad-ass. Men jeg stoler ikke på at de kildene som er vist til nødvendigvis er SannhetenTM. I mine øyne skadet det troverdigheten totalt sett, og det er synd.

Gammel 15-03-11, 17:19   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Mindy.. Vet du om det er mer enn den ene drikkevaksinen mot tyfoid som har hatt aspartam i USA?
Tyfoidvaksiner er jo ikke noe man putter i seg annet enn om man reiser til risikoområdet og den vaksinen finnes jo i mange varianter uten aspartam.

Jeg har ikke snøring. Som sagt tror jeg ikke at de dosene man ev får i seg via vaksiner er et problem, jeg heller. Jeg reagerte ikke på at det ble sagt det var Aspartam i, jeg reagerte bare på at det ble sagt at ingen forskning viser at Aspartam i de mengdene man får i seg via mat (ikke vaksiner) er skadelig. For jeg har vitterlig sett det motsatte. Samt at jeg er skeptisk (noen vil nok hevde konspiratorisk) til forskningen som er gjort på området.

Altså, mine barn følger vaksineprogrammet, både i Norge og USA (de har flere vaksiner her). Er dog Agent-skeptisk til HPV-vaksinen, men trenger heldigvis ikke ta stilling til den enda.

Men jeg velger å holde ungene mine langt borte fra kunstig dritt i mat og drikke. Og forer dem med økologisk mat så langt det lar seg gjøre. Rimelig fantsisk.

Det er forøvrig fullt mulig at det er Aspartam i hostesaften de har tatt et par dager nå, jeg har ikke sjekket, de hadde bare en type her oppe i fjellet - ikke helt ekstremist, altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.