Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Mindy.. Vet du om det er mer enn den ene drikkevaksinen mot tyfoid som har hatt aspartam i USA?
Tyfoidvaksiner er jo ikke noe man putter i seg annet enn om man reiser til risikoområdet og den vaksinen finnes jo i mange varianter uten aspartam.
Jeg har ikke snøring. Som sagt tror jeg ikke at de dosene man ev får i seg via vaksiner er et problem, jeg heller. Jeg reagerte ikke på at det ble sagt det var Aspartam i, jeg reagerte bare på at det ble sagt at ingen forskning viser at Aspartam i de mengdene man får i seg via mat (ikke vaksiner) er skadelig. For jeg har vitterlig sett det motsatte. Samt at jeg er skeptisk (noen vil nok hevde konspiratorisk) til forskningen som er gjort på området.
Altså, mine barn følger vaksineprogrammet, både i Norge og USA (de har flere vaksiner her). Er dog Agent-skeptisk til HPV-vaksinen, men trenger heldigvis ikke ta stilling til den enda.
Men jeg velger å holde ungene mine langt borte fra kunstig dritt i mat og drikke. Og forer dem med økologisk mat så langt det lar seg gjøre. Rimelig fantsisk.
Det er forøvrig fullt mulig at det er Aspartam i hostesaften de har tatt et par dager nå, jeg har ikke sjekket, de hadde bare en type her oppe i fjellet - ikke helt ekstremist, altså.