Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Båndtvang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-11, 22:35   #161
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Båndtvang?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg fascineres veldig av de som tror at små hunder av en eller annen grunn alltid er allergivennlige på grunn av størrelsen, og derfor tar dem med seg inn på apoteket. I en veske eller under armen. Med hyperallergiske både foran og bak skranken, blir de selvsagt kjapt sendt i retur ut, men de synes nok at vi er i overkant sære, siden gullet jo er så liiiiten.

Ellers blir jeg sint av løse hunder. Jeg er redd for de store og irriteres over de små. Hvem har kontroll på hvor de gjør fra seg for eksempel?

Så enig, så enig. Jeg ble også rimelig oppgitt av en som hadde med seg en sånn lommehund inn på Balderklinikken, der ganske mange av vi som går der har sterke allergier. En blir til og med bedt om å ikke bruke parfyme der, og så kommer de med en hund...

Jeg blir forresten ofte redd for små hunder også, som flere her påpeker er de ofte ganske sinte. Og ja, jeg møter løse hunder flere ganger i uken i nabolaget mitt.

Gammel 05-06-11, 22:42   #162
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Hvor mye møter dere egenlig løse hunder? Mulig det er skrevet før i tråden. Men det virker som om det er et stort problem for de fleste? :fremdeles ikke sett en løs hund siden tråden startet:

I løpet av en fjelltur/skogstur: 5-6 ganger. Ca.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 23:42   #163
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne ikke ha vært mer enig. Og jeg har selv hatt hund, til åpplysning.

Gammel 06-06-11, 08:26   #164
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er kommet meg på et anstendig tastatur og kan taste litt mer enn én setning uten å bli grinete. Personlig har jeg ingenting imot hunder som løper løse rundt i turområder med eier/passer i nærheten. Jeg har aldri blitt snust i skrittet eller blitt hoppet på, og jeg er veldig ofte ute på tur. Faktisk synes jeg det er mye morsommere å se hundene utfolde seg fritt i disse områdene enn å se dem i enden av ei lenke. Forutsetningen er selvsagt at hunden er lydig og kommer på innkalling.

Og så skjønner jeg folk som ikke liker å få dem på nært hold, dvs. jeg skjønner det ikke helt, - med mindre de er redde - men jeg godtar det uten videre. Særlig når de har loven på sin side. Sånn er det bare. Det er den andre hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha hund, kan jeg ikke slippe den løs i turområder kan det være det samme.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 08:51   #165
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor mye møter dere egenlig løse hunder? Mulig det er skrevet før i tråden. Men det virker som om det er et stort problem for de fleste? :fremdeles ikke sett en løs hund siden tråden startet:

Ikke jeg heller.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:05   #166
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns egentlig de aller fleste er flinke til å overholde båndtvangen her jeg bor. Det er værre med bæsjen.

Nå skal det sies at alle i gata som har hund går forbi huset vårt på tisseturer fordi vi bor ved siden av skogen, og de hundene er sjelden i bånd, men de kjenner jeg jo. Ute i marka er det sjelden jeg møter på løse hunder.

Naboen har en hund som ofte går løs når de jobber i hagen eller noe, uten gjerde. De har sagt at det bare er å si fra hvis vi vil at de skal ha den i bånd, det er en fin måte å løse det på syns jeg. Hvis man kan snakke sammen ordner det seg som regel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:23   #167
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye møter dere egenlig løse hunder?

Det kommer litt an på hvor jeg går. Som regel oppsøker jeg steder hvor ikke mange ferdes, og da møter jeg få hunder. I mer populære turområder treffer jeg oftest 1-2 per tur.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 10:30   #168
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg kan skjønne at man ofte er mer redd store hunder enn små.
Men erfaringsmessig er det de små hundene som ŽsliterŽmest med aggresjon/usikkerhet. Problemet er at de er jo så små, så det er ikke så farlig ...

Det er ikke alle miniatyrhund raser som sliter med aggresjon/usikkerhet. Det er vel terrierrasene som er verstingene i klassen......
Min rase, Fransk bulldog har ikke disse issuene, finnes ikke usikre samt at de elsker mennesker! Noen kan utvise aggresjon overfor andre hunder, gjelder ofte hanner men slik er det nok i de fleste raser.

Gammel 06-06-11, 10:55   #169
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det er den andre hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha hund, kan jeg ikke slippe den løs i turområder kan det være det samme.

Enig med deg, kan man ikke slippe løs hunden enten hjemme eller på andre områder feks friluftsområder hvor det kun er vanlige båndtvangsregler, så er det ikke noe godt liv for en hund. God velferd for hund innebærer at den skal ha muligheter til å løpe løs.

Gammel 06-06-11, 21:49   #170
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg møter mange løse hunder i området rundt Sognsvann. Hvis det ikke er hver gang, er det ikke langt unna.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 00:07   #171
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Det er ikke alle miniatyrhund raser som sliter med aggresjon/usikkerhet. Det er vel terrierrasene som er verstingene i klassen......
Min rase, Fransk bulldog har ikke disse issuene, finnes ikke usikre samt at de elsker mennesker! Noen kan utvise aggresjon overfor andre hunder, gjelder ofte hanner men slik er det nok i de fleste raser.

Jeg mente ikke alle, men at de sliter mest med det i den forstand at det er flere småraser som er sinnahunder enn store ...
Misforstå meg rett, det er blant de store også.

Gammel 07-06-11, 00:33   #172
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Det er ikke alle miniatyrhund raser som sliter med aggresjon/usikkerhet.

Nei, og det har ofte vel så mye med måten de blir håndtert på fremfor rase. Jeg ser mange av disse som virkelig oppfordres til å bli usikre av eier, ved å forsterke frykt ved å henges på armen, overtrøstes og ikke minst ikke tas på alvor når de reagerer negativt. Det er ofte ganske ubevisst fra eiers side, men det er en veldig logisk sammenheng med hvordan mange hunder med den type atferd håndteres og hvordan de oppfører seg. Det finnes jo en hel haug småhunder som oppfører seg eksemplarisk og er rolige og trygge, men da behandles de gjerne som en hund og ikke som en dukke.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 00:35   #173
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Når det gjelder løse hunder som tar rennefart og hopper opp på meg, ville jeg forresten satt pris på om eier faktisk beklaget fremfor å komme med standardfrasen om at "han er ikke farlig!". Jeg er ikke redd for at den er farlig, men jeg blir ganske irritert over å bli overfalt likevel, og da er en unnskyldning på sin plass fremfor en tale om hvor snill hunden er.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 00:42   #174
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Båndtvang, absolutt! Og jeg har også hatt hunder

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 01:50   #175
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss har en av nabofamiliene skaffet seg en amstaff (=ulovlig hund), som de til dels ikke klarer å holde kontroll over. Det var greit nok i fjor sommer, da var den en valp. Nå i år er den stor og sterk. Naboene har fått en klar advarsel om at dersom vi noen gang ser den uten at den er i bånd vil de bli anmeldt.

De andre hundeeierene i nærheten er svært hensynsfulle og har full kontroll over hundene sine. Det vil si, en av de andre nabohundene var på rømmen en ettermiddag, men da var begge eierne der med en gang for å hente henne inn igjen. Etter det har jeg aldri sett henne løs.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:37   #176
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Når det gjelder løse hunder som tar rennefart og hopper opp på meg, ville jeg forresten satt pris på om eier faktisk beklaget fremfor å komme med standardfrasen om at "han er ikke farlig!". Jeg er ikke redd for at den er farlig, men jeg blir ganske irritert over å bli overfalt likevel, og da er en unnskyldning på sin plass fremfor en tale om hvor snill hunden er.

Kunne ikke vært mer enig. Og så er det meg revnende likegyldig hvilken rase som kommer mot meg. Jeg akter nemlig ikke å lese meg opp på hvilke raser som er aggressive og hvilke som er snille. Det bryr meg midt i ryggen, jeg vil bare gå i fred!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:40   #177
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Hos oss har en av nabofamiliene skaffet seg en amstaff (=ulovlig hund), som de til dels ikke klarer å holde kontroll over. Det var greit nok i fjor sommer, da var den en valp. Nå i år er den stor og sterk. Naboene har fått en klar advarsel om at dersom vi noen gang ser den uten at den er i bånd vil de bli anmeldt.

De andre hundeeierene i nærheten er svært hensynsfulle og har full kontroll over hundene sine. Det vil si, en av de andre nabohundene var på rømmen en ettermiddag, men da var begge eierne der med en gang for å hente henne inn igjen. Etter det har jeg aldri sett henne løs.

Kan noen forklare meg poenget med å skaffe seg amstaff og andre ulovlige raser? Føler de seg veldig tøffe når de går på gata eller? Er det ikke nok andre raser å velge mellom? Når man hører om hvor ille det gjerne går når en slik hund angriper barn og voksne, så skulle man tro det ikke var så attraktivt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 09:42   #178
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Respekterer ikke båndtvangen

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:00   #179
Blånn

Blånn sin avatar

Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kan noen forklare meg poenget med å skaffe seg amstaff og andre ulovlige raser? Føler de seg veldig tøffe når de går på gata eller? Er det ikke nok andre raser å velge mellom? Når man hører om hvor ille det gjerne går når en slik hund angriper barn og voksne, så skulle man tro det ikke var så attraktivt.

Ikke vet jeg. Disse naboene skrøt av stamtavlen helt til de ble truet med anmeldelse. Den var veldig søt i fjor, men ikke fullt så søt nå. Jeg tenker som så at amstaffer som er eid av gode hundeholdere ikke er noe stort problem, men man skal vite nøyaktig hva man gjør. Disse naboene vet ikke det, tror jeg. Uansett ville jeg aldri anskaffet meg en ulovlig hunderase.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:27   #180
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ikke vet jeg. Disse naboene skrøt av stamtavlen helt til de ble truet med anmeldelse. Den var veldig søt i fjor, men ikke fullt så søt nå. Jeg tenker som så at amstaffer som er eid av gode hundeholdere ikke er noe stort problem, men man skal vite nøyaktig hva man gjør. Disse naboene vet ikke det, tror jeg. Uansett ville jeg aldri anskaffet meg en ulovlig hunderase.

Jeg tror også det krever ekstra gode hundeeiere, men desverre stoler ikke jeg på det når jeg møter noen på gata. Sikkert fordi jeg har en fordom mot folk som skaffer seg sånne hunder, jeg tenker som regel at de er det motsatte av ansvarlige eiere. Møter noen ganger ei på butikken, med tre unger og to sånne hunder med båndet sluppet rett ned på bakken mens hun styrer med matvareposer og annet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.