|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?Båndtvang, absolutt! Og jeg har også hatt hunder
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang?
Kunne ikke vært mer enig. Og så er det meg revnende likegyldig hvilken rase som kommer mot meg. Jeg akter nemlig ikke å lese meg opp på hvilke raser som er aggressive og hvilke som er snille. Det bryr meg midt i ryggen, jeg vil bare gå i fred! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#4 |
|
...we have cookies
|
Sv: Båndtvang?Jeg har to stk av terrierrasen. Den minste er den som så langt er reddest - han synes traktorer og biler og annet lager skumle lyder. Det må han jo gjerne synes, men han skal også lære seg å takle å gå forbi. Da handler det om at jeg gir han den tiden han trenger for å ta et steg til og et steg til. Men jeg ser jo dette fordi han er så ulik de to andre på akkurat dette punktet, og jeg vet at dette er tilvenning. Andre hundeeiere med mindre erfaring klarer ikke lese hunden sin så godt, og kan dermed få hunder som ikke takler redselen sin. Veldig leit for hundens del. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Retromum
|
Min hund er også en hopper, er helt desperat etter å hilse, altså slikke folk i ansiktet. Nå er jo hun en liten hund slik at hun når ikke lenger enn til knehøyde når hun hopper, men det kan jo være irriterende nok det.
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Retromum
|
Der er vi nok ulike, jeg regner med at jeg kommer til å bli hoppet på når jeg beveger meg i områder hvor det går hunder løs. Dermed kler jeg meg etter forholdene, går alltid i noen gamle treningsklær/allværsklær. Det er heller sjelden at jeg ikke er møkkete når jeg kommer hjem fra disse turene, ikke pga min hund men pga av andre hunders hopping og sikkel. Men det gjør meg fint lite, er liksom en del av pakken av å ha hund tenker jeg.
|
|
|
#8 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Der har du i alle fall IKKE meg. Jeg har selv en diger og vilter svart flatcoated retriever, og det kunne ikke ramle meg inn at noen skulle tenke at det er en del av pakken å bli møkkete når de møter han. Selv om han sikkert ville ha elsket det så får han faktisk ikke lov til å hoppe opp på meg eller andre (selv om jeg et par ganger har latt noen idioter jeg har møtt på min vei få lov til å bevise hvor teit de er når de klapper seg på brystet og inviterer han opp. Alle angrer etterpå for å si det sånn |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Hun vil ikke høre? Da bør hun vel gå i bånd da.
|
|
|
#10 |
|
Retromum
|
Jeg har som sagt tidligere alltid hunden min i bånd bortsett fra i hundeskogen, hjemme og på andre områder når det ikke er båndtvang. Hundeskogen er for øvrig viden kjent i regionen, det har gått hunder løse her i nærmere 20 år. Skogen er ikke inngjerdet og åpen for alle, jeg vet ikke grunnen til at hundefolket samlet seg spesielt i denne skogen, jeg har bare vært bruker av skogen i 5 år. Dette skogsområdet er heller ikke det turområdet folk oppsøker først når man ikke er kjent. Dette fordi det ikke er noe skilting til området. Jeg har dog møtt noen utenlandske turister som har forvillet seg hit, de har vært rimelig overrasket over alle hundene som går løs.
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Nei, selv ikke hundeeiere regner med å bli hoppet på. For hopping er en uting, og man trener det bort allerede fra de er valper, selv om de er små. Og som Zulu sier: Vil hun ikke høre, så har du henne i bånd.
|
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Båndtvang?Jeg forventer at hunder som ikke kan oppføre seg er i bånd. Uansett om det er i hundeskogen eller midt på Karl Johan. Hopping og sleiking er en skikkelig uting (eller det å løpe mot folk generelt) som bør trenes bort så snart som mulig. Hvis det ikke er mulig skal hunden i bånd. Der er jeg skikkelig streng, altså. Noen av oss misliker forresten små hunder mye mer enn store, så for meg ville det ikke vært bedre å bli hoppet på av en liten lommebikkje heller.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Båndtvang?Tanta mi, livredd hund deluxe, gikk tur sammen med mamma, som ikke akkurat liker fremmede hunder, men slapper greit av med vår eller min bror sin løs. Mamma sier hun hadde sikkert trodd tante overdrev om hun ikke hadde sett det med egne øyne, men en sånn liten hund klatret rett opp på skuldrene hennes! Eier kom og sa at den er da ikke farlig...
|
|
|
#14 |
|
Sv: Båndtvang?Min bror har ei staff-tispe. (Sånn lovlig hund, men ser bare drittskummel ut på et vis)
|
|
|
#15 |
|
...we have cookies
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Det er sant, jeg synes jo på et vis hun er søt, sånn fordi hun er... vel, hun er den hun er. Men sånn objektivt sett... synes jeg de ser rett og slett skumle ut. Selv med rosa bånd. Oppgnagd, rosa bånd, må sies. Denne jenta har en greie for å gnage på de plasthåndtakene på sånne løpebånd.
|
|
|
#17 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Båndtvang?Det er virkelig ikke greit at hunder hopper, enten de er liten eller stor. Og jeg mener at om man har en hund som hopper, så får man gjøre noe med problemet. Det skal ikke mer enn litt trening til, så er det slutt på denslags tull. Jeg hadde blitt rasende om jeg hadde gått tur i skogen og møtt på noen med en hund som hopper.
|
|
|
|
#18 |
|
Retromum
|
Sv: Båndtvang?Men er det ikke forskjell på hvor man går tur med hunden løs da?
|
|
|
#19 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Båndtvang?Område regulert for hundetreff? Snakker vi inngjerdet område eller? Hvis det ikke er inngjerdet eller spesielt merket er det nemlig slik at det like mye er et område for andre turgåere som kanskje ikke er keen på å bli hoppet på/hilst på av hunder.
|
|
|
#20 |
|
Retromum
|
Området er ikke inngjerdet og åpent for alle, men størsteparten av brukerne har hund. Jeg har omtrent aldri møtt noen uten hund for å si det slik og av de få jeg har møtt så har ikke hunden min snust/hoppet på dem da jeg har vært oppmerksom på "manglende" hund og dermed kallet inn hunden min.
|
![]() |
|
|