|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gift deg eller skriv samboeravtale
Vel, du må gjerne la deg forundre, men i vårt tilfelle er det jo ikke akkurat noen tvil om at det at jeg har gått med på å flytte til er sted hvor jeg ikke har anledning til å jobbe faktisk bidrar ganske kraftig til karriereoppbyggingen til han jeg deler avis med. Men det er jo våre penger som brukes for å bygge denne karrieren. Helsigvis kan jeg jo bruke tiden på studere og sånn sett legge grunnlaget for egen karriere (iom at ungene er på skolen).
|
|
|
#162 |
|
Shake it out!
|
Vel, du må gjerne la deg forundre, men i vårt tilfelle er det jo ikke akkurat noen tvil om at det at jeg har gått med på å flytte til er sted hvor jeg ikke har anledning til å jobbe faktisk bidrar ganske kraftig til karriereoppbyggingen til han jeg deler avis med. Men det er jo våre penger som brukes for å bygge denne karrieren. Helsigvis kan jeg jo bruke tiden på studere og sånn sett legge grunnlaget for egen karriere (iom at ungene er på skolen).
|
|
|
#163 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det var _meg_ som dro den sammenligningen litt langt altså..
[/size]
Nettopp fordi du har tenkt gjennom alle mulighetene og sikrer deg ift egen utdanning, framtid, og ikke minst enighet om tingenes tilstand (og - antar jeg - du er gift, og har dermed en annen økonomisk sikkerhet om noe skulle skje) er du vel et forbilde tenker jeg hvertfall |
|
|
|
|
|
#164 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#165 |
|
Shake it out!
|
Sv: Gift deg eller skriv samboeravtaleJeg aner ikke hvorfor det jeg skrev kom to ganger.
|
|
|
#166 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gift deg eller skriv samboeravtaleJeg har "ofret" egen karriere for mannen. Eller ungene da. Jeg har ikke møffinsblogg. Jeg jobber 100% men kunne absolutt hatt både høyere lønn og mer ansvar dersom jeg hadde mulighet til å reise mer. Men det går rett og slett ikke rundt med to voksne som må reise til stadighet, ofte på kort varsel, så lenge vi har små barn. Så jeg har en greit betalt jobb, i stedet for en godt betalt jobb. Mannen er ukependler. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
can-jur
|
Hvorfor må jeg kaste ut mannen?
|
|
|
|
#170 |
|
Shake it out!
|
Nei, overhode ikke. Mange expats er ute i årevis, og drar fra land til land. Det er nøyaktig samme diskusjonen. Man bør virkelig ikke velge expatslivet ukritisk.
|
|
|
#172 |
|
|
Eh, nei. Dog er det i det minste en situasjon hvor man definitivt har tatt et valg, det er på ingen måte ubevisst, og det er ikke direkte representativt for den type problemstillinger som er diskutert i tråden. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Shake it out!
|
Det er null problem å få visum som samboere. To av de jeg omgås med bodde her to år før de giftet seg.
|
|
|
#174 |
|
|
Sv: Gift deg eller skriv samboeravtaleGreia er at man er ikke brødteit om man velger noe annet enn å jobbe 100 %. Poenget er at man kan ikke komme gråtende i ettertid og si at "jammen det var jo ikke sånn det skulle være!" hvis ting ikke går som man hadde trodd. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Mother of Dragons
|
Du mener at studenter som bor i bofelleskap bør ha skriftlige kontrakter på det økonomiske i tilfelle oppsplittelse av bofellesskap, men at kvinner som velger å ikke jobbe og velger å bli forsørget ikke skal trenge å tenke på sånt?
|
|
|
#176 |
|
Shake it out!
|
Ke? Det er virkelig ingen automatikk i at man har papirene i orden og er sikret økonomisk fordi om man er expats. Trust me, jeg kjenner en del som er ille ute om mannen plutsleig tar sin hatt og går. Det vi diskuterer er kvinner som velger å være hjemme fordi mannen skal jobbe. Hvor hjemme er er irrelevant. Det som er viktig er at man ikke går hjemme uten å vite at man er sikret økonomisk om Det Verste skulle skje.
|
|
|
#177 |
|
Shake it out!
|
Nemlig! Som jeg er så enig i som det overhode er mulig å være. Velg hva du vil, men vit hva du gjør og hva konsekvensene av valget ditt blir.
|
|
|
#178 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
|
Okei, idioter kommer i alle utgaver, og jeg vil påstå at i det øyeblikket man flytter ut fra eget land for å passe på egne barn uten egen inntekt uten å tenke et sekund på mulige konsekvenser ved brudd eller dødsfall, er det virkelig latterlig å tro at man skal kunne komme i ettertid og si "atte jammen jeg tenkte jo ikke på det!" |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Shake it out!
|
Og det er jo akkurat det jeg sier!!
|