Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-11, 12:49   #161
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer

Jeg er klart med Billa og m^2 her. Er det flere enn ett par ansatte, så er det viktig med felles grunnregler for dette. Det har det vært klare tilbakemeldinger fra også der jeg jobber. Som leder ønsker jeg heller ikke sitte i den posisjonen hvor jeg skal være den som skal vurdere slike ting. Derfor felles regler om at man ber om lege-erklæring etter 3 dager. Hos oss kan vi heldigvis dele opp 4 sykt barn-dager i halve dager. Den siste dagen kan deles opp i timer for å bruke på Helsestasjon, PPT, lege med barn osv. Veldig oversiktelig og greit.

Og til syvende og sist: Uansett - god dialog er det viktigste. At vi har klare regler på dette handler på ingen måte om at jeg ikke stoler på mine ansatte, men mer på at jeg kan ha en god dialog på dette. Jeg har rutiner på å kalle inn folket når de har brukt 8 sykt barn dager og informere om dette. Jeg har rutiner på når det er brukt veldig mange egenmeldingsdager.

Og jeg mener at legen i HI går så langt over grensen at jeg blir sinna. Det han gjør er lovstridig og om min lege hadde bedd meg bruke egenmeldingsdag eller slekt til å passe barnet fordi han skulle slippe å gjøre jobben sin, så hadde jeg byttet lege på flekken. Der kan man snakke om tillitsforhold. Makan.

Gammel 23-10-11, 12:55   #162
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Og strutsen, det er mulig å melde sykt barn og levere barnet i bhg uten å jukse. :btdt: Om barnet har en sykdom som gjør at man må være våken hele natten, for å ta seg av det, men barnet sover, så det trenger ikke være juks.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Da er det riktig å bruke egenmeldingsordningen for egen "sykdom", og for eksempel avtale at man kommer inn på jobb litt senere når man har fått hvilt. Det har jeg gjort selv, og også opplevd at ansatte har måttet gjøre i perioder med barns sykdom.

Mens det som _er_ lov er å f.eks ha en frisk unge i barnehagen mens man selv er i ansvarsgruppemøte eller legemøte eller annen oppfølging ift barnets _kroniske_ sykdom (for det er der forutsetningen ligger), og ta sykt barn for det. Om barnet er med - friskt - eller ikke.
Hos min arbeidsgiver er det nå åpnet for gradert uttak av sykt barn-dager (slik det er åpning for i trygdeloven), men før var det ikke slik. Da betydde det at jeg måtte være borte en hel dag om jeg ville bruke, helt lovlig, av sykt barn-dagene en dag det var noe ift lillegtt. Og det kunne fint hende han var på skolen eller barnehagen den dagen, frisk som en fisk.

Vi får da ikke betalt fri for å ta med barn til lege eller foreldremøter og slikt, forøvrig, slik mange får.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 17:28   #163
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Okay, jeg så for meg at du kjørte hjem til vedkommende og overvåket.

Måte på til overvåkning, lizzm.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Og strutsen, det er mulig å melde sykt barn og levere barnet i bhg uten å jukse. :btdt: Om barnet har en sykdom som gjør at man må være våken hele natten, for å ta seg av det, men barnet sover, så det trenger ikke være juks.

Det er greit nok. Men der forskjell på juks, og det å ha en dialog med leder.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.