|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Jeg har kontakt med min skytsengel | |||
| Ja, denne/disse hjelper meg stadig. |
|
10 | 6,02% |
| Nei, jeg tror ikke på/har ikke slike evner. |
|
52 | 31,33% |
| Tull, tøys og fiskesprøyt. |
|
104 | 62,65% |
| Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?De som syns det er greit å ta penger for englekurs. |
|
|
|
#2 |
|
Helt konge
|
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?Jeg har ikke trua, for å si det mildt. Det å tro på noe abstrakt som engler og hva_har_du er helt greit, folk lar seg overbevise om så mangt og for mange er det til stor nytte og trøst. Det er når det blandes inn konkrete ting som store mengder fjær, at all min tvil om at dette er godt ment og fint, forsvinner. Da blir det bare latterlig og slemt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?Jeg foretrekker denne: (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?....there must be an angel, looking for mye key..:nynner: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?Så det "vi" her på FP syns er ille, er at Märtha utnytter svake og halvdumme sjeler ved å ta betalt for dette? Er det slik å forstå?
|
|
|
#6 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?Esme: Du har dine meningers mot, men ikke skue hunden på hårene nå, for da er det lett for at det går en kule varmt og man retter baker for smed når man lurer på om det er mer mellom himmel og jord (than dreamt of in your philosophy, Horatio) og veien blir til mens du går, må du huske før du lar en fjær bli til fem høns og den lille tuen velter det store lasset når vi koker suppe på en spiker.
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?Det er jammen et tankekors, det der.
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?Jeg mente det, altså. Pri en bør ikke være at flest mulig skal like deg, men det er jo et poeng at folk forstår deg når du er på et diskusjonsforum og bare har en måte å uttrykke deg på. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?En blind høne finner også fem fjær i hatten.
|
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?Er det nå denne her skulle passe inn? (Kilde: youtube.com)
|
|
|
|
#14 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kontakt med skytsengelen din?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Kan du ikke komme med noen eksemplet, fnatten? Er veldig interessert. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Jeg er ateist, og tror det er mest nærliggende å anta at damen har eller burde hatt en medisinsk diagnose, hun ser og opplever tydeligvis ting som verden rundt henne ikke oppfatter, og det er jo som regel ikke et godt tegn.
|
|
|
|
#17 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?
Hun er nok påpasselig med å velge ut hvilke journalister hun lar seg intervjue av og dem hun velger ut er litt for bevisst at hun er prinsesse. Det forsvarer likevel ikke at de lar makkeren hennes slippe lett unna. Jeg etterlyser det samme som deg.
|
|
|
|
#18 |
|
Crazy Cat Lady
|
Vi snakket om Märtha nå, ikke generelt sett. Det er forskjell på å oppleve ting man der og da ikke kan forklare, og det å leve hver eneste dag sammen med dem og skrive bøker. Hun framstår jo etterhvert som en temmelig eksentrisk person, og for meg som er ateist er hennes engleopplevelser like absurde som Gry Jannike Jarlums utenomjordiske opplevelser, eller skrullete sektledere som ikler seg opprykkelseskapper og venter på dommedag.
|
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Kanskje det er derfor hun blir latterliggjort? Hun mikser begrepene her?
|
|
|
#20 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Har du kontakt med skytsenglen din?Vi snakker nok litt forbi hverandre her. Jeg mener ikke alle som har en tro er absurde, jeg bare deler ikke din overbevisning. Jeg tror du tar feil, men jeg forstår absolutt at religion er viktig for mange. Men, det er forskjell på å ha en indre overbevisning og det å leke tampen brenner med navngitte engler. Eller bli bedt av englet om å ha sløyfe i håret for å bli mer feminin. Det er slike ting som gjør det nærliggende å tro at dama er for eksempel schizofren.
|
|
![]() |
|
|