|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)
Hvis det er en av buksene som gir rørleggersprekk så er det kanskje den? Jeg tenkte at siden den satt så langt nede så var det noe sånt Tallulah viste til.
|
|
|
#162 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Bortsett fra de baggy, de er det noen av i tillegg.
|
|
|
#163 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Ikke så veldig tullete for unger som slutter med bleie når de bruker str 80. (Kombinasjon av tidlig bleieslutt og ekstremt småvokst unge.)
|
|
|
|
#164 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi fant også noen på Lindex. Prøvde litt ulike modeller, og den ene funket fint. Kjøpte to når vi endelig fant noe ja. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Drømmer
|
Enig, min hadde protestert veldig om han måtte gå i joggebukse hver dag. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Fortynnet
|
En sånn har jeg også hatt. Men på den tiden var det mest vanlig med selebukser. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Der jeg har erfaring fra så måtte de ha bukser, shortser eller skjørt i bestemte farger. Så kunne de velge om de ville ha chinos eller joggebukse, eller noe annet. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Nei, det er jo helt sant. Mange slutter jo med bleie tidlig. Poenget mitt er allikevel at klær som er lagd til bleiebarn bør ha plass til bleie. Jeg husker bukser i mye mindre str enn 92 som var helt uten rumpe. 92 er jo en str noen bruker i 3-4 års alder også.
|
|
|
#169 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Toffen: Vi finner ikke bukser til snuppa heller. De blir enten for korte eller for vide, men snuppa har lært seg å leve med for korte bukser. Men den store, store forskjellen er at det ikke oppleves som like kjipt når problemet er den veien.
|
|
|
|
#170 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Kanskje litt på siden av tema, men denne nettbutikken har klær til litt rundere barn: http://www.akkurat-passe.no/ |
|
|
|
|
|
#171 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Det stemmer ikke alltid. Det er ikke gøy å være utenfor normalen. Særlig ikke når man er ung og usikker på seg selv og kropp.
|
|
|
#172 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er ikke enig med deg, men den diskusjonen skal jeg la ligge nå.
|
|
|
|
#173 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg kan godt fruste over at jeg aldri har funnet en bukse som passer Hiawata i livet. Samme hvor smale de er ellers, så må de strammes minst ti hakk på strikken på hver side, og da gnager de. Men jeg syns fremdeles det er teit at jentejeans (det Poly viser over her er ikke jeans) generelt er veldig trange i passformen.
|
|
|
#175 |
|
Glad
|
Stramme så hardt at knappen ryker, vanlig fenomen hos oss.
|
|
|
#176 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En kollega av meg studerte i Australia. Der bruker barna skoleuniformer. Det du sier her stemmer, det finnes dyre og billige og barna vet godt hva som er hva og hvem har som hva.
|
|
|
#177 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Også hvis det at de er trange i modellen faktisk gjør at de sitter pent og er lange nok?
Helt seriøst. Og da blir de skikkelig klumpete og slett ikke ubehagelige å gå med.
Sist redigert av Tjorven : 09-08-12 kl 23:22. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg har kjøpt levis bukser på ebay som var regular i størrelsen. Disse var for vide til min jente som vel er normalt tynn. Hun måtte ha slim i stedet. Så kanskje disse kan være noe? Jeg fikk 2 bukser for under 200 kroners grensa pluss porto. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bukser med smal passform, måtte de brenne! (Jente 9 år)Jeg har også hatt noen veldig smale og tynne gutter, men jeg har funnet endel bukser som ikke har trengt å strammes SÅ mye. Kan ikke huske at de hadde så mange knapphull heller. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Glamorøs
|
Jepp. De fleste bukser gir ham ballongrumpe, samme hvor trange de er ellers. Jeg kan godt ta bilde av buksene hans om du ikke tror meg.
Som jeg har sagt allerede, jeg har ikke noe i mot smale bukser, så lenge de gir full bevegelsesfrihet, og ikke rørleggersprekk. Men det ser jeg på 90% av småjentene på Hiawatas skole når de sitter på gulvet. Også er det et paradoks at de fleste guttebukser er vide og jentebukser trange. Det er vitterlig ikke så stor forskjell på kroppene og aktivitetsnivået i den alderen.
|
![]() |
|
|